Forfatter Emne: Anti polution fault - Kan ikke starte §:-(((  (Læst 2958 gange)

1asterix

• Gæst
Anti polution fault - Kan ikke starte §:-(((
« Dato: 03. December 2013, 19:57 »
Hej

Som overskriften siger er de helt gal med konens 206 2.0 HDI fra 02.
Den startede med at larme mere i motoren end den plejer. Men efter ca 20 km kørte hun igennem en rundkørsel og så kom fejlen op på displayet og bilen gik ud. Hun prøvede at starte den igen men den gik ud med det samme. Efter 3. gang ville den ikke starte mere.

Jeg startede med at læse fejlkoden ud og den skrev noget ligende:

Diesel manglende tryk/vacum... Jeg har desværre ikke skrevet det ned og koden er jo slettet i håb om at det hjalp.....
Jeg har tjekket om der kommer diesel til dyssebroen og det gør der. Ca 2 dråber (under start, eller forsøg på samme) hver ca 5 sek. Ved ikke om det er nok... Jeg har skiftet diesel filter for at være sikker. Ved ikke hvornår det sidst er skiftet.

Så jeg ha lige læst koden ud igen for at se om den sagde det samme. Nu skriver den:

P1135: Periodisk Fejl. Deaktivering af det 3. stempel. Kortslutning til stel eller åben kreds.

HHHJJJÆÆÆLLLPPP!!! Jeg er ved at blive sindssyg over denne fejl.

Nogen ideer til hvad det kan være eller hvad jeg skal gøre, andet end at trække den til Peugeot og lægge mig ned og lade dem tage røven for vildt på mig og sende en mega regning.....

kongensgaard

• Gæst
RE: Anti polution fault - Kan ikke starte §:-(((
« Svar #1 Dato: 04. December 2013, 01:07 »
Bare lige en lille forespørgsel , det er ikke sådan at bilen er blevet fejltanket med benzin :o for så begynder motoren at larme for til sidst at gå ud og ikke kan startes igen :p  det er set før.
Mvh Flemming

1asterix

• Gæst
« Svar #2 Dato: 04. December 2013, 06:18 »
Der er ikke tanket på bilen i snart 1 mdr. Og ja der er kun diesel i tanken. Det var det første jeg spurgte konen om. Jeg havde samme ide til at starte med nemlig...

1asterix

• Gæst
« Svar #3 Dato: 05. December 2013, 11:15 »
Jeg tror fejlen er fundet. Løftepumpen i tanken sender i hvertfald ikke noget diesel ud selvom den får strøm. Har hentet en ny så prøver lige at skifte den. Skal nok vende tilbage med nyt.:D