Forfatter Emne: anti pollution fault - 307 airvan  (Læst 3471 gange)

307 airvan

• Gæst
anti pollution fault - 307 airvan
« Dato: 19. December 2013, 20:36 »
En lille forhistorie:
Det startede med anti pollution fault, derefter begyndte der også at være problemer med gaspedalspositionssensor.
Lavede en aftale med peugeot i Flensborg og efter 2 besøg fik de da også skiftet det. Nåede at køre 35 km før alle fejl kom igen.
Kørte til værksted i Esbjerg, de skiftede en slange, kørte 7 km og så kom de samme fejl igen. Kørte ind til værkstedet igen (Esbjerg) og denne gang mener de nu der er turboen der skal laves/skiftes??

Mit spørgsmål er nu om der er andre der har oplevet samme problemer med deres Peugeot??
Evt. løsninger eller gode råd??
og sidst men ikke mindst nogen der kan anbefale en god peugeot mekanikker i tyskland??
min den sidste, Sueverkruep Flensborg, var et totalt flop!! :o(

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
RE: anti pollution fault - 307 airvan
« Svar #1 Dato: 19. December 2013, 20:58 »
Der var nogen der ville høre mine oplevelser med Peugeot Günter Thomsen i Flensborg.
Vi kørte fra Højbjerg kl 6 var der kl 8 bilen blev ordnet, de mente dog jeg skulle have det venstre hjul ordnet også, det rokkede lidt da det kom op på Liften. færdig kl 11,00
Det kostede 200 Euro.
Jeg synes vi blev meget venligt behandlet, de talte faktisk dansk
Ham der modtog os var rigtig flink han sagde vi havde en god motor og en pæn bil så var jeg jo tilfreds.
Han kørte en prøvetur med os før vi kørte hjem.
Da den først var vasket ved aflevering
Partikelfilteret blev skiftet andet skete der ikke, vi talte dog om vædske men det mener jeg vi har fået på hjemme.
Vi var hjemme kl 15,30 i dag.
Og synes det var en god oplevelse.

--------------------------------------------------------------------------------
Sedan 407-2,0 HDI- dec 04. 180.000
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Alf0872

• Gæst
« Svar #2 Dato: 20. December 2013, 20:34 »
Har også haft den der forbandet anti pollution fault, og den kostede dyrt.
Jeg fandt selv fejlen med PP2000. Det var differens-tryk-sensoren over partikel filteret der var defekt.
Sensoren kostede 400,- og har ikke haft problemet siden.

Zykov

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 25. December 2013, 13:54 »
Vi har lige haft denne fejl "Depollution system faulty" ved ikke lige om det en noget af det samme, men i vores tilfælde var det ligeledes en defekt temp. sensor samt blæsemotor som har noget at gøre med Partikkelfilteret og hvornår det skal regenerere. B)
407 SW 1.6 HDI fra 2009