Jeg har i dag med et endoskob fået konstateret, er der IKKE er noget galt med de to flapper i varmesystemet/klimaanlæg på min peugeot 407 SW HDI (2009) . Det bekræfter også min egen test, da jeg manuelt kan styre varmen op, ud af centerdysserne og ned på begge zoner og enkeltvist (opdelt). Det ville jeg nok ikke kunne, hvis akslen på flapperne var knækket.
Jeg tror jeg kan beskrive symptomerne lidt nærmere, efter jeg selv testede det:
- Systemet varmer fint.
- På auto kommer der kun varme ud ved fødderne.
- Manuelt kan jeg regulere om varmen skal komme ud de forskellige dysser.
- Når jeg kører temperaturen op, er det først ved Max. at blæseren går rigtigt i gang. Tidligere (som jeg husker det) gik den trinvist op, når jeg skruede op for temperaturen eller der var koldt i kabinen.
- Når jeg skrier temperaturen ned, så går blæseren et hak af gangen op i tempo indtil min. temperatur er valgt, hvor den kører på maks blæser.
- Jeg kan stille blæserhastigheden manuelt trin for trin uden problemer.
Jeg forestiller mig, at der må være en eller flere temperatursensorer i kabinen, der fortæller at der er fodkoldt!! og så regulerer varmen ned til fødderne. Men her er jeg ud og gætte.
Hvad er der så galt med mit varmesystem/klimaanlæg, jeg har helt klart brug for jeres bedste bud og hjælp her..
Godt nytår, Martin