Forfatter Emne: 1,4 HDI motorfejl HJÆLP  (Læst 2664 gange)

Spider

  • Gæst
1,4 HDI motorfejl HJÆLP
« Dato: 30. December 2013, 00:42 »
Jeg håber virkeligt at i kan hjælpe mig, da jeg er ved at blive tosset pga min bil.
Jeg har en 206 SW 1,4 Hdi som driller mig. Når jeg starter bilen og kører, tænder motorlampen første gang jeg giver den lidt gas og den kommer op på ca 2200 omdrejninger.
Ladetrykket forsvinder derefter og den går i nødprogram (kan ikke gå over 3000 omdrejninger) Efter noget tid, kan den så igen godt gå over 3000 omdrejninger og lampen slukker af sig selv igen efter nogle dage, som regel under en længere køretur, hvorefter bilen så kører perfekt. Næste gang jeg starter den igen (kold) og den kommer op på de 2200 omdrejninger, kommer fejlen så igen. Jeg har fået læst fejl ud på den og den melder fejl på luftmængde måleren. Den er skiftet men fejlen er der stadig.
Det skal siges at jeg lige har købt bilen, så kender intet til sygdoms historien på bilen. Købte den ved en forhandler men han gik konkurs 2 uger efter købet, så må selv rode med det nu.

Jeg håber at der er en klog mand som kan hjælpe. Måske en som har hørt om denne fejl før.

På forhånd tak.

heinohansen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 1,4 HDI motorfejl HJÆLP
« Svar #1 Dato: 30. December 2013, 09:09 »
Prøv evt. At gå efter er kredsen, eller en utæthed mellem flowmeter og motor.
Heino Hansen Citroën tekniker