Hej! Først tak for medlemskab af dette forum!
Jeg har et problem med min 306 1,6 98Hk. Stationcar. som er af modellen Toscana fra 5/2001.
Den har ikke aircon men standard varmeapparat.
Den er begyndt at dugge, og fedte forruden, både når jeg kører med og uden varme.
Ikke bare lidt men så meget at jeg er ved at være nervøs ved at køre i den...
Nu går mine spørgsmål så på, hvordan virker det varmeapparat? Går ud fra der sidder en "køler" et eller andet sted til at give varme. Kan det være den der er blevet utæt? Det lugter støvet og gammelt. Er der et kulfilter i den? Eller er der andre forklaringer på det? Det gør ikke forskel om jeg recirkulerer, eller henter luften ude fra, og det spjæld virker. dugger gør den hele tiden...
Er der nogle der ved noget om problemet, vil jeg være dybt taknemmelig for hjælp! Jeg er absolut ikke særlig stiv i det at rode i biler, 306'eren har jeg haft i et år, og det er kun min anden bil. - Den første var en 405'er der desværre måtte dø, da den smed gearkassen og taktremmen skulle skiftes og flere andre ting, før syn...
En Haynes manual der ligger og keder sig, vil jeg også meget gerne høre om! - Kan den erhverves i elektronisk form? eller...?
Forresten jeg har ikke en garage at stå i, men kan måske låne!
På forhånd tak for de tips der måtte komme!!!
Med venlig hilsen
Tonni