Forfatter Emne: Peugeot 406 1.8 Tikker ved acceleration  (Læst 1355 gange)

Bindesboel

  • Gæst
Peugeot 406 1.8 Tikker ved acceleration
« Dato: 27. Februar 2014, 14:11 »
Hej,

Jeg har fornyligt købt en brugt Peugeot 406 1.8 Station car fra 2002, med 311000 km på bagen. Der er en delvis udfyldt servicebog med, og jeg kan se den skal have skiftet tandrem ved 325000 igen. Umiddelbart ser det ud til at være en bil der er blevet behandlet pænt.

Den første uges tid kørte den som en drøm uden mislyde. Den køre stadig som den skal, men er begyndt at tikke højt når den skal trække, og ved acceleration. Jeg kan ikke høre noget i tomgang, og heller ikke hvis jeg gasser gradvist op i frigear. Den siger heller ikke noget hvis man ligger og holde farten lige ud, eller ned af bakke. Men så snart man accelerere, eller skal lidt op ad, tikker den med det samme, og synes det er ret højt.

Jeg frygter naturligvis at motoren er ved at have set enden af sin leve tid, men prøver at være lidt fortrystnings fuld.

Nogle der har en ide til hvad det kan være?

Jeg har en tid ved Peugeot den 3. Marts til et Service 5. eftersyn, som om ikke før, så finder jeg nok ud af om jeg har købt katten i sækken der. Men da det bekymre mig en hel del, ville det være rart med en smule vished inden da.

Pft. Henrik Bindesbøl

Bindesboel

  • Gæst
RE: Peugeot 406 1.8 Tikker ved acceleration
« Svar #1 Dato: 03. Marts 2014, 14:06 »
I tilfælde af der er andre der skulle løbe i samme problem, vil jeg da lige fortælle hvad de sagde hos Peugeot.

Den har en revne i udstødnings manifolden, hvilket er grunden til tig lyden når den trækker.

Der udover skal den have nye bremser, en ny styrekugle og en ny bærekugle. Dette var jeg allerede klar over. Og så har den et defekt motor ophæng, som gør at den banker når man starter og sætter igang.

Så nu har jeg lidt at gå og hygge mig med B)