Forfatter Emne: 206 Batteri udskiftet i fjernbetjent centrallås - nu startspærre problem - HJÆLP!!!  (Læst 12776 gange)

jj206

• Gæst
Hejsa forum.
Jeg har en af de tidlige 206, 1,4 HDI
Jeg købte et nyt nøglehus da knapperne i den gamle fjernbetjening var væk.
Flyttede chip og nøgle over i det nye hus og testede nøglen og nu vil bilen ikke starte :-(
Startermotoren prøver ihærdigt, så derfor mistænker jeg at det er et startspærre problem.
Prøvede forskellige genstartnings metoder med batteriet afkoblet i forskellige intervaller uden success.
Så opdagede jeg at spændingen kun var 0,3volt på batteriet i fjernbetjeningen så igår fik jeg købt nyt batteri og udskiftet med d gamle.
Prøvede genstartnings procedure igen men uden succes.
Det skal nævnes at da jeg fik nyt nøglehus opdagede jeg at kontakten for LÅS ikke længere sidder på printkortet. En af genstartnings protokollerne siger man skal holde LÅS nede i X sekunder - det har jeg jo så ikke kunne gøre :-(

Er der nogen der har nogle forslag til hvordan jeg kan løse dette problem?
( Lige nu sidder jeg i toget ogikke i min bil...)

På forhånd tak.
Mvh Jonas

Jack M

• Hero Member
    • Vis profil
prøv at hive nøgle op chip ud af nøgle huset,, hold chippen helt op til tændingslåsen, så langt inde du kan men du prøver at starte bilen med nøglen...
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

superpjok

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Klovborg
Hej!
Du skriver, at du har flyttet chip og nøgle - hvis du mener du har flyttet print og nøgle og chip så burde det virke.

Proceduren med frakoble batteri, holde knappen nede osv. har ikke indflydelse på startspærren kun på de fjernbetjente dørlåse..

Her har du et eksempel på renovering af nøgle (406) men passer på mange andre ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=TlzZ7KkWZjo

mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

jj206

• Gæst
Åhåhhh.
Siger du at der er printkort, nøgle OG en chip???
Jeg troede at huset ikke indeholdt andet end printkort og nøgle.
Jeg har smidt det gamle nøglehus ud og det er blevet hentet af skraldemændene...'
PANIK!!!:o

jj206

• Gæst
Eller sidder chippen på printkortet?

jj206

• Gæst
Okay.
Har lige set youtube video'en og jeg kan se at der er en "transponder chip" og den har jeg jo så smidt ud :-(
Nogen forslag til hvordan jeg kan få løst mit problem eller er det en tur til Peugeot værksted og få lavet ny?
Mvh Jonas

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
Hej jj206
Jeg lavede præcis samme stunt som dig, glemte transponder, og uden dan starter bilen sgi ikke. Jeg havde heldigvis ikke smidt det gamle hus væk.

Man kan vist købe sådan en transponder i løs vægt, hvordan den kodes vil jeg lade andre om at svare på.
Har du kun den ene nøgle??
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Jack M

• Hero Member
    • Vis profil
Der er ikke meget andet at gøre end at komme ned og få lavet en ny,, du har vel nøglekortet som den kan laves ud fra ??

Men havde ikke lige troet der både var nøgle, print og chip.. i min til 407 som jeg skiftede for et halvt års tid siden der var kun nøgle og print, så der var chippen i printet
 - Service.

Jack M

• Hero Member
    • Vis profil
Ole det er vel bare chippen,, den skal da også kodes hvis jeg husker korrekt ??
 - Service.

superpjok

• Hero Member
    • Vis profil
Hej!
Jeg har chip på lager ;-) Se under Køb og salg....

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men den skal også programmeres til bilen.
Dette kan gøres med PP2000.

Der er sikkert en i nærheden af dig, der er villig til at hjælpe - uden at det skal koste Peugeotpriser ;-)

Nøgle kortet skal også bruges ved kodning m. PP2000.

mvh
« Senest Redigeret: 19. Marts 2014, 15:38 af superpjok »
Peugeot 206 1.6 2002
PP 2000/Diagbox

jj206

• Gæst
Hej alle sammen.
Tak for info :-)
Tror jeg prøver at købe transponder fra Superpjok og så finde en der kan kode den. Håber at konen kan finde service bogen en gang når hun kommer hjem.

Mange tak alle sammen. Skal nok skrive hvordan historien ender.

Mvh Jonas

jj206

• Gæst
Hej igen.
Skal lige bede om mere vejledning:
Jeg har lige kigget i service bogen, og den tidligere ejer har ikke gemt koden til startspærren (som jeg formoder er den der skal bruges sammen med transponder chippen).
Er der nogen måde jeg kan få kodet transponder chippen på nu, eller er der ingen vej uden om end at gå til Peugeot og betale hvad det koster for at få bilen igang igen?
Er det for øvrigt muligt at sætte start spærren ud af spil så man ikke længere har brug for transponder chippen?

Mvh Jonas

superpjok

• Hero Member
    • Vis profil
Hej!
Nøgle koden kan du bestille hos peugeotforhandleren. Jeg har hørt priser fra 50,- til 250,- for koden.
Har forsøgt at hjælpe en307 ejer der havde fået en pris på 1800, - ja ettusindeottehundrede - for en ny nøgle...
mvh
Peugeot 206 1.6 2002
PP 2000/Diagbox

Guppy

• Sr. Member
    • Vis profil
Der er selvfølgelig også nogen der tilbyder at generere en for dig, mod betaling v.h.a. VIN-Nummer f.eks. http://www.carkeycodes.co.uk/
Om det er nogle røvere ved jeg ikke, da jeg ikke har prøvet. På http://www.auto-professionals.co.uk/showthread.php?tid=9875
er der også en der hjælper, mener så desværre at det forum er lukket for indmelding. Men google "Keycode peugeot " Så er der masser af læsestof. Lur mig om der ikke sidder en med sofwaren et eller andet sted der kan hjælpe. Det er garanteret bare et lille program der udregner den. og hvis du finder noget er der sikkert her mange interesserede. Måske en bøwlet omgang, men i mine øjne meget mere underholdende end at betale ved peugeots kasse 1 :)

Update!! Nå- kan se at man faktisk nemt kan finde programmet til salg - det følges så med en dongle der gør at det kun kan anvendes på en pc donglen sidder i - Vel omkr 150,-:  http://www.ebay.com/itm/Immo-Code-Calculator-for-Peugeot-Citroen-/151179957834?pt=Elektroger%C3%A4te&hash=item233307164a
« Senest Redigeret: 21. Marts 2014, 02:30 af Guppy »
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)