Forfatter Emne: ESP/ASR fejl efter bremse skift  (Læst 2920 gange)

1000fryd

  • Gæst
ESP/ASR fejl efter bremse skift
« Dato: 24. Marts 2014, 19:54 »
Hej
Bilen er en 207 SW HDI 92 hk fra oktober 2011
Jeg har lige fået skiftet bremse skiver og klodser for og bag ved  60.000 km eftersyn hos Peugeot i Vordingborg. ( altid serviceret hos Peugeot)
Herefter har vi fået ESP / ASR fejl som kommer når bilen startes hurtigt igen efter en tur på 0-10 km. Herefter er ESP lampen tændt og nu bliver fejlen under resten af turen. Når bilen så har stået lidt er der ingen fejl ved start.
Den laver aldrig fejl under kørslen kun når den bliver slukket og så startet igen kort tid efter.
Ved computer udlæsning fik vi en fejl udlæsning på motorstyring, ratvinkel sensor
EGR ventil med mere. Vi fik at vide at bilen ville gå i nødprogram med de fejl??? Ved efter følgende test på motorvejen var der ingen problemer med trækkraft eller omdr. hverken med ESP lampen tændt eller slukket.
Efter lidt research på nettet synes jeg ESP fejlen virker som en defekt magnetring
hvilket vel er sandsynligt efter bremseskift.
De øvrige fejl ved udlæsningen er jeg imidlertid uforstående overfor har tidligere været ude for et tilsvarende tilfælde på en citroen Xm hvor der bare var en stel forbindelse der forvirrede computeren.
Bilen her i kortere perioder ind imellem i temperaturer under nul, trukket lidt ujævnt omkring 80 km i timen i 5 gear efter en 5-10 km kørsel. Det har vi fået at vide at der er partikel filteret der bliver regenereret
Har i nogen input til afprøvning af ESP funktionen
« Senest Redigeret: 24. Marts 2014, 21:26 af 1000fryd »

keld

  • Gæst
RE: ESP/ASR fejl efter bremse skift
« Svar #1 Dato: 16. Juli 2014, 13:07 »
HEJ ER DER NOGEN VED HVAD ER GYROSENSOR TIL 407/1,8/2005 OG HVAD ER FOR NOGET OG HVOR LIGGER HEN JEG HAR OGSÅ LYSER ESP/OBS OG STYRING BLIVER HÅRD NÆSTEN INGEN SERVO PÅ?

Mh65140

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 187
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ESP/ASR fejl efter bremse skift
« Svar #2 Dato: 16. Juli 2014, 13:29 »
Keld, lad nu være med at spam forummet, det får du ikke nogle gode svar af. Opret hellere dit eget indlæg.
_______________________
5008 2.0 hdi 2012/8
diagbox 7.xx og PP2000 i Aarhus V.