Forfatter Emne: Vil ikke starte  (Læst 2084 gange)

Tom Larsen

• Gæst
Vil ikke starte
« Dato: 26. Marts 2014, 10:11 »
Hej jeg har en 406 st car 97 1,8 jeg kan nogen gange ikke starte ,den er død når man drejer nøglen, det er gerne når den er lidt varm eller meget ellers starter den fint hvad kan det være
Jeg tænkte starter men nu er jeg blevet i tvivl da det er periodisk ,og hvis man skubber den få meter starter den som intet er galt batterier er fint er der en skør føler et sted som er balladen
Mvh Tom

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Vil ikke starte
« Svar #1 Dato: 26. Marts 2014, 14:59 »
Hej
Umiddelbart lyder det som starteren, prøv næste gang det sker at give starteren et par kærlige klap f.eks med en nylonhammer, et hammerskaft eller lignende. Virker det så er det helt sikkert starteren.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Tom Larsen

• Gæst
« Svar #2 Dato: 27. Marts 2014, 04:56 »
Citér
Ole S skrev:
Hej
Umiddelbart lyder det som starteren, prøv næste gang det sker at give starteren et par kærlige klap f.eks med en nylonhammer, et hammerskaft eller lignende. Virker det så er det helt sikkert starteren.

Tak for svar,når det sker så er der ikke en lyd af nogen art der er totalt stille alle steder ikke det mindste klik eller noget

Guppy

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 28. Marts 2014, 04:45 »
Oven på starteren sidder relæet. Det består af en kraftig elektromagnet der glider i huset og den laver 2 ting - Den trækker starterdrevet i indgreb med startkransen på svinghjulet, og umiddelbart efter skaber den kontakt fra den fede ledning direkte ned til elektromotoren. Hvis der er noget der forhindrer denne funktion hører du som regel intet. Jeg har tæsket på en del starter relæer i min tid, og har altid brugt Ole's metode - Måske været knap så kærlig, måske med en lidt heftigere hammer - dog uden at gå amok :) Ml. relæ og starter går et kort stykke tyk ledning, somme tider uisoleret, det kan også være irret over.
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)