Forfatter Emne: Start problemer.  (Læst 1852 gange)

G1mand

  • Gæst
Start problemer.
« Dato: 18. April 2014, 22:57 »
Jeg har er problem med min peugeot 206 s16 fra 2005. Nogen gange er der intet strøm på min bil jeg kan hverken bruge centrallås, starte bilen eller noget intet lys i nogen displayes. Men når jeg så lader bilen rulle baglæns og jeg klodser bremsen så kommer strømmen tilbage og jeg kan starte. Alt skal herefter indstilles igen ur osv. Dette sker ikke hvergang Men det bliver oftere.

Er der nogen der kender til dette eller ved hvad det kan være.

Sir Lasse

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 110
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Start problemer.
« Svar #1 Dato: 19. April 2014, 06:41 »
Du har en løs forbindelse et sted.
tror måske jeg ville starte med at tjekke batteriet. Er det spændt fast, er polerne spændt fast, er der strøm på.  Osv.
Thanks

Sir Lasse

Trygved

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 29
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Start problemer.
« Svar #2 Dato: 19. April 2014, 08:36 »
Citér
G1mand skrev:
Jeg har er problem med min peugeot 206 s16 fra 2005. Nogen gange er der intet strøm på min bil jeg kan hverken bruge centrallås, starte bilen eller noget intet lys i nogen displayes. Men når jeg så lader bilen rulle baglæns og jeg klodser bremsen så kommer strømmen tilbage og jeg kan starte. Alt skal herefter indstilles igen ur osv. Dette sker ikke hvergang Men det bliver oftere.

Er der nogen der kender til dette eller ved hvad det kan være.


Det kunne meget vel være stelforbindelsen, på gearkassen (Stelkabel fra batteriet, følg det), der er løst eller irret - skrug det løst, rens alle flader, spænd det godt, og korrosionsbeskyt med sprayfedt ell., og du har en ny bil, igen - God Påske
Don "T"


Privat:
"Citrolingo" 1.6 i 16 v    årg. 2001 (Das Blaues Wunder)
med 240 K på "tælleren"

Privat:
Peugeut 108 1,0 e-VTI More+ 5d (BamseKrammeren)
årg:2/2017  Km.: 7500

Privat:
BMW R65 GS Årg. 1985 - DK Militær MC (Frøen)
(Totalt istandsat til Original stand Maj 2014)

Privat:
Yamaha (1R7) DT 250 mx   1980 DK Militær MC (Mulvarpen)
(Under istandsættelse / Restaurering fra  "Totalt vrag" )