Forfatter Emne: 306 drypper med diesel :-( Løst :-)  (Læst 3635 gange)

Mandrup

• Gæst
306 drypper med diesel :-( Løst :-)
« Dato: 31. Maj 2014, 21:43 »
Har lige konstateret at min ny erhvervet 306 Break 2,0 HDI drypper med diesel :-(

Det er ikke meget, en lille dråbe med et par sekunders mellemrum. Dråben drypper ned i venstre side der hvor plastik bundpladen sidder fast på tanken, ca. under passagerdøren.

Hvor kan en sådan utæthed komme fra? Står jeg overfor at skulle betale en mekanikker en halv bondegård for at skille hele undervognen ad og udskifte tanken?

Gode råd og hjælp er meget velkommen :-)

På forhånd tak,

Mvh. Allan Mandrup
« Senest Redigeret: 24. Juni 2014, 15:46 af Mandrup »

Mandrup

• Gæst
RE: 306 drypper med diesel :-(
« Svar #1 Dato: 02. Juni 2014, 17:22 »
Så fandt jeg ud af hvorfor min 306er drypper diesel......en eller anden klaphat har valgt at skrue varmeskjoldet fast med en "almindelig" skrue....på 40 mm....altså igennem tankbunden :-(

Så nu har jeg haft kontakt til ham jeg købte bilen af og han benægter selvfølgelig at det er hos ham det er sket, men han ville dog alligevel undersøge hvordan med ham han havde købt den af. Nu kan jeg så bare vente på en tilbagemelding og se om han vil betale reparationen....ellers må jeg se hvad FDM siger til sagen ;-)

Er der nogen der kan fortælle mig hvor besværligt det er at skifte en tank på sådan en 306 Break 2,0 HDI (gerne med en beskrivelse af arbejdsgangen) :-)
og om hvad prisen på en brugt tank er?

Har en mistanke om at jeg nok ender med selv at skulle klare problemet :-/

På forhånd tak.

Mvh. Allan

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 02. Juni 2014, 19:32 »
Hej
Jeg tænker lige højt.
Er det overhovedet ikke muligt at lukke hullet. En stor galop skrue, med en pakning og noget snask på, selvfølgelig med tom tank. Det er jo trods alt "kun" diesel.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Mandrup

• Gæst
« Svar #3 Dato: 02. Juni 2014, 19:48 »
Hej, det er helt ok at tænke højt :-)

Har tænkt den tanke, men er lidt lost mht. hvilken form for "snask" der skulle kunne bruges, som kan holde? Skaden er sket i den forreste, venstre "tap" der er støbt som en del af tanken, der hvor montage klipsen til varmeskjoldet sidder. "Tappen" (jeg aner ikke hvad det ellers hedder) er revnet, jeg har sat et lille spændebånd omkring "tappen" og sat den skrue som sad der i hullet igen, men den slutter ikke tæt, og mængden af dryp er steget........ :-(

Jeg er meget åben over for gode ideer da den ellers så gode økonomis i at have diesel går fløjten :-(

sgt

• Sr. Member
    • Vis profil
    • sgt
« Svar #4 Dato: 02. Juni 2014, 21:50 »
Det var da ikke den sjoveste oplevelse man kan komme ud for. Har du købt bilen privat?
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

Mandrup

• Gæst
« Svar #5 Dato: 02. Juni 2014, 22:18 »
Nej det er en oplevelse jeg godt kunne have været foruden. Bilen er købt ved en mekanikker/brugtvognsforhandler i Kibæk.

sgt

• Sr. Member
    • Vis profil
    • sgt
« Svar #6 Dato: 02. Juni 2014, 23:32 »
Hvis det er under 6 mdr. siden du købte den, så skal han da bare bringe det i orden UB! jf. købeloven
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 03. Juni 2014, 10:29 »
Hej
Ja prøv at tage en god snak med forhandler stille og roligt. Problemet ligger selvfølgelig i for dig at bevise, at det ikke er dig der har skruet bolten i, han vil jo nok påstå at den var tæt da den forlod ham Er han helt umulig, så prøv om i kan slå halv skade evt.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Mandrup

• Gæst
« Svar #8 Dato: 03. Juni 2014, 17:45 »
Tak for jeres tilbagemeldinger :-)

Jeg har i dag talt med FDM, og da det kun er 4 dage siden jeg købte bilen, så mener FDM at jeg har en god sag, da købeloven er på min side, så har i dag sendt en mail til forhandleren om fejlen på tanken, samt at min 306er klonker fra for og bag tøj når jeg køre over mindre ujævnheder på vejen (det opdagede jeg i dag, ved at kører over et lille hul i asfalten). Så nu kan jeg kun vente på en skriftlig tilbagemelding fra forhandleren, og tage den der fra. Stejler han, ja så bliver det FDM der køre sagen for mig....men jeg ville helst bare have bilen lavet og lukke sagen. Hvad udfaldet bliver vil den kommende uge vise :-)
« Senest Redigeret: 03. Juni 2014, 17:46 af Mandrup »

Mandrup

• Gæst
RE: 306 drypper med diesel :-( Løst :-)
« Svar #9 Dato: 24. Juni 2014, 15:50 »
Så er problemet med at min 306'er dryppede diesel fra tanken :-) Det har taget lidt kommunikation med sælgeren af bilen, men i dag er der kommet an anden tank på bilen og der er bestilt stabilisatorbolte og nye udstødningsophæng. Så lidt tålmodighed og en god dialog, gav en god afslutning på en reklamation :-)