Forfatter Emne: Fjernbetjent nøgle på 307  (Læst 3083 gange)

Laursen123

  • Gæst
Fjernbetjent nøgle på 307
« Dato: 03. Juni 2014, 18:58 »
Hej alle,

Vi har fået os en Peugeot 307, den har for nogle år siden fået skiftet motor så motorstyring, BSI og nøgler osv er blevet skiftet.

Der var ingen fjernbetjent nøgle med den nye BSI og hvad jeg kan forstå fra Peugeot, kan man ikke kode den gamle nøgle på den "nye" BSI boks af 2 grunde. De har ikke kode til BSI boksen og en gammel nøgle kan ikke kodes til en anden boks

- er det sandt?.

Jeg ville så også høre, jeg har set et kit med Motorstyring, BSI og Fjernbetjente-nøgler til samme motor, på nettet. Ville jeg kunne købe det og sætte det direkte over på unden nogle form for problemer eller kodning?

Ser frem til jeres svar,

Laursen.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.505
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Fjernbetjent nøgle på 307
« Svar #1 Dato: 03. Juni 2014, 21:58 »
Hvad angår kodning af nøgler har de delvis ret, det kræver koden fra nøglekortet som var med den bil BSI boksen kom fra, men jeg vil tro at en fejludlæsning vil give dig stelnummeret fra donorbilen, og med den er det mulig at skaffe koden. Du skal så have en "virgin chip" til hver nøgle du ønsker at kode ud over den du har i forvejen, da startspærrechippen ikke kan omkodes, det kan derimod fjernbetjeningen.

http://www.ebay.co.uk/itm/New-Virgin-ID46-Transponder-Chip-for-Peugeot-Citroen-/180952196081?pt=UK_Car_Accessories_Safety_Security&hash=item2a219763f1


Holt


PS: det med at flytte BSI, ECU og andet er KUN noget man gør hvis alternativet er skrotning, der kan opstå mange komplikationer.
« Senest Redigeret: 03. Juni 2014, 22:01 af Holt »
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Laursen123

  • Gæst
RE: Fjernbetjent nøgle på 307
« Svar #2 Dato: 03. Juni 2014, 23:24 »
Citér
Holt skrev:
Hvad angår kodning af nøgler har de delvis ret, det kræver koden fra nøglekortet som var med den bil BSI boksen kom fra, men jeg vil tro at en fejludlæsning vil give dig stelnummeret fra donorbilen, og med den er det mulig at skaffe koden. Du skal så have en "virgin chip" til hver nøgle du ønsker at kode ud over den du har i forvejen, da startspærrechippen ikke kan omkodes, det kan derimod fjernbetjeningen.

http://www.ebay.co.uk/itm/New-Virgin-ID46-Transponder-Chip-for-Peugeot-Citroen-/180952196081?pt=UK_Car_Accessories_Safety_Security&hash=item2a219763f1


Holt


PS: det med at flytte BSI, ECU og andet er KUN noget man gør hvis alternativet er skrotning, der kan opstå mange komplikationer.


Tak for det hurtige svar Holt,

Jeg har stel nummeret fra donor bilen.. Er det noget nogle du eller andre herinde ville kunne kode på, hvis pinkoden skaffes? Transponder er bare flytter over i nøglen, så den virker.
Det er kun Centrallås delen der ikke virker nu.

- Har kun rodet med VAG biler, og der kan jeg kode fjernbetjeningen på med testeren uden at skulle lave en hel nøgle kodenings-procedure

- Okay, det tænkte jeg nok det kunne give problemer hvis man købte sådan et kit.

Riishoj

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 28
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.riishoejs-bilservice.dk
RE: Fjernbetjent nøgle på 307
« Svar #3 Dato: 04. Juni 2014, 17:51 »
hejhvisdin peugeot er efter 05kan jeg hive pinkoden ud af din bis boks og kode en ny nøgle samt skaffe dig en.
Flere Glade Bilister....

Laursen123

  • Gæst
RE: Fjernbetjent nøgle på 307
« Svar #4 Dato: 04. Juni 2014, 21:57 »
Citér
Riishoj skrev:
hejhvisdin peugeot er efter 05kan jeg hive pinkoden ud af din bis boks og kode en ny nøgle samt skaffe dig en.


Det er desværre en fra 03, men tak for tilbudet.

Har en AVDI, der kan kode div bilen, men lige 307 fra før 05, tager min heller ikke :|

Riishoj

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 28
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.riishoejs-bilservice.dk
RE: Fjernbetjent nøgle på 307
« Svar #5 Dato: 05. Juni 2014, 00:10 »
jamen så har jeg noget andet grej der kan finde pin koden hvad står der på din motorstyring måske kan jeg fjerne din startspærre.
Flere Glade Bilister....

Laursen123

  • Gæst
RE: Fjernbetjent nøgle på 307
« Svar #6 Dato: 10. Juni 2014, 10:00 »
Citér
Riishoj skrev:
jamen så har jeg noget andet grej der kan finde pin koden hvad står der på din motorstyring måske kan jeg fjerne din startspærre.


Okay, det lyder jo meget godt, det eneste problem jeg lige kan se er afstanden :)

Kommer fra Søborg ved KBH. Så det er lidt langt at køre.

Riishoj

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 28
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.riishoejs-bilservice.dk
RE: Fjernbetjent nøgle på 307
« Svar #7 Dato: 10. Juni 2014, 13:32 »
Jamen jeg skal bare bruge din motorstyring og ikke din bil.:)
Flere Glade Bilister....