ØV

Kan læse mig til, at jeg ikke bare kan nøjes med at skifte forrøret på 406'eren, når der er hul i det et eller andet sted

Næ næ......forrøret er da også katalysatoren...
Men, hvis jeg kigger katalysatorer på forskellige hjemmesider, kan jeg se 2 forskellige katalysatorer.
Den ene koster "kun" omkring 2.200, mens den anden står i 4.200 hos refako.dk.
Hos thansen.dk, koster den "billige" beskedne 2.999, mens den anden står i 4.599
- Kigger jeg på billederne på thansen siden, ser de forholdsvis ens ud!
Hvorfor skriver thansen.dk, at den ene katalysator (den dyre af dem) passer til motortypen DW10ATED (RHZ), når den anden OGSÅ passer til motortypen DW10ATED?
Og i samme forbindelse, hvorfor skriver refako.dk, at den dyre passer til model/chas. type 8RHZF, når den billige OGSÅ passer til den model/chas. type??
Det giver ikke nogen mening - hos mig...
- Hvor ser jeg forresten motortypen på min bil henne?
Nogen der ved, hvad forskellen på de to katalysatorer er? Synes at 2.200 er mange penge, men det er stadig billigere end godt-og-vel 4.000.
EDIT: Kan se at den DYRE hos thansen.dk er UDEN fabfilter, mens den billige tilsyneladende har det!
- Men........det giver jo ENDNU MINDRE mening mht. prisen - eller??....
Når jeg har en motorkode der hedder 8RHZF, kan jeg så frit vælge?
- Hvis ja, hvorfor har man så den dyre? Længere holdbarhed??
- Hvis nej, hvorfor ikke?
Nogen der ved, om jeg kan købe katalysatordelen billigere et sted og/eller om jeg kan "smide" en fra en hugger på? Som alt andet lige, vel er billigere at anskaffe...
Jeg spørger meget i aften - sorry!
- Men kun ved at spørge, får man svar- og bliver klogere

/René