Forfatter Emne: peugeot 307 hdi rhy giver grå hår. vil ikke starte  (Læst 3368 gange)

kimhe

  • Gæst
peugeot 307 hdi rhy giver grå hår. vil ikke starte
« Dato: 06. Juni 2014, 19:34 »
Hejsa.. er ny bruger herinde så håber der er kloge hoveder herinde..


Jeg har en peugeot 307 2.0 hdi holdende herhjemme som ikke kan starte. Bær over med mig hvis teksten bliver lidt lang.... håber lige i vil bruge 3 min på og læse den igennem. ..

Jeg skiftede motor i den sidste weekend da den gamle smed en masse olie ud i udstødningen pga død turbo plus lidt andre ting... nå fik den skiftet og den sprang lige igang uden og tøve. Fik den derefter luftet godt ud til blæseren gik igang. Alt gik som det skulle. Kørte derefter en tur i den uden problemer overhovedet. Tænkte så er den sgu fixet og lod den stå til dagen efter. Så kørte jeg min datter i skole og da jeg så kom ud til bilen efter og have afleveret hende, ville den ikke starte. Pumpede lidt på bolden i motorrummet og fik liv i den. Kørte så på arbejde og bemærkede at ind imellem tog den ikke gassen selv ved fuld pedal. Efter et par tryk på pedalen kom den dog. Efter arbejde ville den så slet ikke starte. Har haft en tester på den og den skriver p1641 motorstyrenhed funktionsfejl... prøvede så og pille slangerne af ved filteret og motoren får ikke diesel ser det ud til når man kører på starteren. Batteriet var ved og være tomt så ladede det fuldt op men nu skriver den economy mode active selvom batteriet er ladet helt op. Kan nogen hjælpe med en forklaring på hvad der kunne være galt??? 

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: peugeot 307 hdi rhy giver grå hår. vil ikke starte
« Svar #1 Dato: 06. Juni 2014, 21:20 »
P1641 har noget at gøre med en indsprøjtnings dysse

economy mode der kan du lade lige så toset du vil og den bliver ved med at skrive det, du får den kun ud af det med startet motor, og det virker ved at du fx har motoren startet i 10 min det giver så ca 10 min radio forbrug, og du får kun 30 min forbrug som max ved en længere tur, fra 30 min til en længere tur.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: peugeot 307 hdi rhy giver grå hår. vil ikke starte
« Svar #2 Dato: 06. Juni 2014, 21:26 »
men hvis du skriver hvor du er fra, så er vi flere her inde fra der kan være behjælpelig med fejlsøgning og noget live data
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

kimhe

  • Gæst
RE: peugeot 307 hdi rhy giver grå hår. vil ikke starte
« Svar #3 Dato: 06. Juni 2014, 22:36 »
Okay dvs jeg skal ikke tage mig af den skriver economy mode?  Jeg bor i fårup mellem randers og hobro. .. har nu tjekket samtlige stik om de sidder korrekt og renset alle stelforbindelser uden held.. den tørner bare uden og starte.. er det nogenlunde til og skifte dyserne? Kan jo bare tage dem fra den gamle motor. De virker ihvertfald. ..

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: peugeot 307 hdi rhy giver grå hår. vil ikke starte
« Svar #4 Dato: 06. Juni 2014, 23:47 »
Ja de er så, men de kan godt side lidt halv fast,og så skal du have 4 nye flameskiver.
jeg fik skiftet mine sidste år, hvor min mekaniker brugte 4 timer på det hvor det meste af tiden blev brugt på 1 dysse der sad fast.

Nu skulle det vel ikke være sådan at den gamle motor kørte med siemens dysser og den nye køre med bosch eller omvendt, hvis det er det så kan det være det der er problemet
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

kimhe

  • Gæst
RE: peugeot 307 hdi rhy giver grå hår. vil ikke starte
« Svar #5 Dato: 07. Juni 2014, 00:29 »
Nej de begge kører med siemens.  Det tjekkede jeg inden jeg købte den. Og guess what. .. de 2 af dyserne var færdige så nu kører den igen... siger mange tak for hjælpen.. :) :) :)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: peugeot 307 hdi rhy giver grå hår. vil ikke starte
« Svar #6 Dato: 07. Juni 2014, 09:55 »
Du spilder godt nok ikke tiden med at få den til at køre igen;)
Skulle det være en anden gang
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L