Forfatter Emne: peugeot 406 2,0 hdi 2000  (Læst 2124 gange)

acdk

  • Gæst
peugeot 406 2,0 hdi 2000
« Dato: 06. Juli 2014, 22:16 »
hej har en 406 2,0 hdi fra 2000, den har kørt 455000 km
 den vil ikke starte , men når den startes med diesel start kørere den fint, dvs den lyder som den skal men skal den trække for meget  går motoren ud. det er som om den bliver lukket elektronisk ned.
 Jeg har skiftet   luftmasse måler  erg ventil    diesel filter og hus
den melder fejl på der mgl tryk på højtryks siden af diesel pumpen,
 er det en føler  Diesel pumpen  føde pumpen   eller er det noget andet

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: peugeot 406 2,0 hdi 2000
« Svar #1 Dato: 07. Juli 2014, 02:20 »
Det er nok en eller flere af dysseren der er defekte
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

acdk

  • Gæst
RE: peugeot 406 2,0 hdi 2000
« Svar #2 Dato: 07. Juli 2014, 15:26 »
det er overvejet men mek der har kigget på den mener ikke det er sandsynligt da rest mængde fra dyserne er næsten identiske

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: peugeot 406 2,0 hdi 2000
« Svar #3 Dato: 07. Juli 2014, 19:04 »
så skal der fortages en parametermåling
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

acdk

  • Gæst
RE: peugeot 406 2,0 hdi 2000
« Svar #4 Dato: 17. Juli 2014, 08:33 »
det ser ud til at det var højtrykspumpen, den er skiftet og bilen kan starte nu

acdk

  • Gæst
RE: peugeot 406 2,0 hdi 2000
« Svar #5 Dato: 22. Juli 2014, 07:58 »
den begyndte at drille igen kørte den på pug. værksted det var højtryks ventilen bag på pumpen der var gået