Hej Peugeot Club
Jeg er lige kørt til syd frankrig i min bil, ingen problemer, indtil vi når 100 km fra Nice (20 km fra hvor vi skal bo), der holder vi en pause på 5 min, og da vi kører op på motorvejen igen melder den "ANTI POLLUTION FAULT" i displayet, og motorfejl lampen lyser. Bilen går ud midt på motorvejen, og vil ikke starte for 1-2 minutter.
Efter kort tid starter den igen, motorlampen lyser stadigvæk men vi formår at tilbagelægge de resterende 20 km uden problemer.
Da vi når frem står den 1 times tid, hvorefter vi skal bruge den igen - Her er alle fejl væk og bilen virker som altid. Indtil idag.
Idag skal vi køre 40 km (frem og tilbage) til stranden, og frem sker der intet.. Da vi skal hjem og når vi er 8 km fra hjemmet melder den samme fejl, og det virker som at turboen dør.
Jeg mister stort set alle HK, og bilen kan kun køre mellem 2.000 til 3.000 omdrejninger pr. gear.
Selv på lige strækning har den svært ved at trække sig afsted i 5 gear.
Vi når frem tager noget at spise, og 30 minutter senere melder den stadigvæk fejlen.. Da jeg starter bilen og begynder at køre virker alt normalt, men hurtigt kan jeg mærke det føles som at turboen er væk når jeg rammer det 3 gear.
Jeg har ingen idé om hvad der kan være galt, og de folk jeg spørger siger det er "partikel filteret der er stået af" hvilket er lidt mystisk da sådan et slet ikke er i bilen
.
Peugoet 307, HDI 90 HK
Årgang 2004
5D Hatchback
Kørt 191.000 km
Nogle der har en idé om hvad det kan være ? Og hjælpe mig, jeg kan næppe køre hjem med 20-30 HK (som det føles til at have).
Så bliver det hvertfald en lang tur.