Forfatter Emne: 206+ kanineblæser defekt?  (Læst 1196 gange)

nielssorensen

  • Gæst
206+ kanineblæser defekt?
« Dato: 23. Juli 2014, 15:25 »
Midt i sommervarmen igår ville jeg have mere luft og drejede derfor blæseren fra 3 til 4. Det virkede fint men pludseligt duftede der brunt og brændt og så blæste blæseren mindre og mindre. Efterfølgende vil den ikke på nogen måde give luft.

Det er nu anden gang på 2½ år at blæseren giver op. Aircon døde efter ca. 2 år og et par dage (lige ved garantiudløb naturligvis).

Fandt en anvisning på nettet om hvordan man piller "modstandsblokken" ud, har kontrolleret denne og den fungerer tilsyneladende 100%. Sikringen fejler heller ikke noget.

Fandt en anden video på Youtube der viser at man på en lignende model lige skal afmontere ratstammen og sikringsboksen for at komme til selve blæseren. Er det virkeligt nødvendigt eller kender nogen et trick?

Peugeot vil have ca. 4-5.000,- for en udskiftning (siger de) - de vil dog ikke give en fast pris... Suk!

Da denne blæser tilsyneladede ikke holder mere end et årstid kan jeg jo nok ligesågodt lære at skifte den selv.

Koblingen holdt 80.000 km. og turboen ca. 60.000

Efter at have været lykkelig Partner ejer i mange år tror jeg jeg vil genoverveje mit næste bilkøb. Tilsyneladende er disse biler ikke bygget til at skulle bruges?

Er der nogen der har gode råd til hvordan jeg får blæseren ud og testet om det er blæseren der er defekt eller ideer til hvor jeg ellers kan søge?