Forfatter Emne: Problemer med BSI boks 307SW 136HDI  (Læst 3084 gange)

Morten Dahl

  • Gæst
Problemer med BSI boks 307SW 136HDI
« Dato: 24. Juli 2014, 16:33 »
Hej.

Jeg har købt sådan en fin bil til min eks.kone, men klima virkede ikke lige.. Troede jo bare det skulle genfyldes.. men nej.

Jeg har en Delphi tester, og den siger klima ecu, ikke kan kommunikere med BSI boksen.

Sagen er at bilen skulle have fået ny BSI boks, så har den mistænkt for at være kodet forkert. bilen viser nemlig nogle sjove fejl.

Klima dur ikke, den siger som sagt ingen kontakt til BSI.

Motor viser fejlkoder:

P1598 - Ukendt fejlkode (det er så blæsermotor)
P1351 - Relæ inden/efter opvarmning; kredsløbsfejl
- ikke tilsluttet
P0495 - Ukendt fejlkode
P2563 - Turbotryksensor.

Bilen kører perfekt, og det er ikke hele tiden motorlampen lyser..

Der er noget der siger mig det er den BSI boks.. Men hvad er mine options, altså ud over at køre forbi den lokale Peugeot pusher, og få revet armen af, og efterfølgende prygl med den?

Hvem er Peugeot ekspert i nærheden af trekansområdet (postnummer 7100), og kan hyres   til at fikse det problem.

Ethvert velment input modtages med kyshånd..

-
Morten Dahl

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Problemer med BSI boks 307SW 136HDI
« Svar #1 Dato: 24. Juli 2014, 18:26 »
Hvis BSI boksen er skiftet uden der er lavet en opdatering af systemet er jeg bange for den eneste vej er forbi det autoriserede værksted, det kræver en forbindelse til serveren i Frankrig, og det er jeg bange for os småfuskere ikke kan klare endnu, jeg vil dog ikke stole på nogen former for universal tester når det gælder en Peugeot.
Jeg har lige lavet fartpilot på en 307 der havde fået skiftet BSI boksen, den havde ingen kommunikation med motorstyringen og kunne derfor heller ikke køre med fartpiloten, motorlampen havde lyst siden reparationen, og det viste sig da de opdaterede den at ESP systemet havde været slået fra siden monteringen, efter opdateringen spillede alt igen.


Holt

PS: hvis du vil have en fejludlæsning med original tester så sig til selvom der er lidt langt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Morten Dahl

  • Gæst
RE: Problemer med BSI boks 307SW 136HDI
« Svar #2 Dato: 25. Juli 2014, 08:30 »
Hej Holt.

Jeg frygtede det godt lidt..

Men selve opdateringen, det kan de vel heller ikke tage alverden for.(eller jo det kan de nok ;)  )

Det jeg frygter er jo at de opdaterer, og det så ikke hjælper.. så hamrer de lige 15 arbejdstimer og en masse dele af på fejlsøgning, og så er regningen dyrere end bilen :)

Så hellere betale en peugeotkyndig, for at konstatere om de  forskellige fejlmeldinger, er fysisk / mekaniske problemer, eller manglende kodning af BSI boks. Og hvis de viser sig at være fysiske, så udbedre dem

Har du adgang til en original tester? Så kan jeg MEGET hurtigt svinge forbi Hejnsvig, INGEN problem.. :)

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Problemer med BSI boks 307SW 136HDI
« Svar #3 Dato: 25. Juli 2014, 20:36 »
Jeg har faktisk to for det ikke skal være løgn, men har dog ikke den store erfaring i at forstå diverse fejlmeldinger, men vi kunne jo skrive dem her hvis vi ikke selv kan tyde dem.
Jeg bruger primært testerne til at lave fartpilot, og laver altid en fejludlæsning i den forbindelse for at finde eventuelle fejl der kunne forhindre fartpiloten i at fungere.


Holt
24240191
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html