Forfatter Emne: 307 startproblem masser af strøm  (Læst 1915 gange)

Kent307

  • Gæst
307 startproblem masser af strøm
« Dato: 31. Juli 2014, 23:25 »
Kører st car 307 (2006).

Når jeg sætter nøglen i og drejer til tænding hører jeg pumpen danne tryk og alt er som det plejer, men når jeg drejer nøglen bipper & blinker displayet og man kan høre "starteren" klikke.
Det er som om der er masser af strøm på bilen. Efter 15 minutter med et par start forsøg og blandt andet start kabler startede bilen uden hjælp.
Nu er problemet så tilbage og efter hvad jeg kan læse mig til her er det start spære der ikke "forstår" at det den rigtige nøgle jeg vil starte bilen med, er det rigtigt?

Muligvis tror jeg at akkumulatoren er slidt op, kan dette hænge sammen med startspæreren?

Er der andre bud lytter jeg gerne?

Mange tak
« Senest Redigeret: 31. Juli 2014, 23:26 af Kent307 »

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 307 startproblem masser af strøm
« Svar #1 Dato: 31. Juli 2014, 23:54 »
Prøv at give starteren et dask
Det kan være dårlig forbindelse fra batteriet til starteren, prøv at se om der er noget hvidt pulver værk i ænden af det kabel
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 307 startproblem masser af strøm
« Svar #2 Dato: 01. August 2014, 09:59 »
Hej
Hvordan ved du der er masser af strøm, hvis kun starteren klikker? Du skriver samtidig at du tror akkumulatoren er slidt op?????

Altså er der strøm eller ej???
Er der strøm, er det fint at prøve at give starteren et par dask, når problemet er der. Tjek også polerne ovenpå batteriet. Hjælper det at give starteren et dask eller to, så er det din starter der fejler.

Hvis det er startspærren, kan den ikke startes med startkabler.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Kent307

  • Gæst
RE: 307 startproblem masser af strøm
« Svar #3 Dato: 01. August 2014, 10:57 »
Jeg ved der er strøm på bilen da den jo startede efterfølgende og benzin pumpen dannede tryk som den plejer.
Jeg mente at akkumulatoreren muligvis var slidt op, som i at væskestanden var lav og en af cellerne var ved at gå agtigt?

Det er lidt svært da jeg ikke er ekspert i bilen :)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 307 startproblem masser af strøm
« Svar #4 Dato: 01. August 2014, 12:47 »
Altså bare lige for at slå fast, batteri og akkumulator er det samme. Er der strøm nok fejler det ikke noget, det kan ikke være lige ved at falde sammen. At pumpen kan køre, er ikke helt en garanti nok for strøm, pumpen kræver ikke meget strøm. Der skal være power nok til at starteren kan køre lystigt rundt.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002