Forfatter Emne: 206 Mystisk problem med støddæmper  (Læst 2696 gange)

ellesoe

  • Gæst
206 Mystisk problem med støddæmper
« Dato: 30. September 2014, 14:46 »
Hejsa Alle
Har lige haft min 206 1,4HDI til syn. I den forbindelse skiftede min mekaniker en stabilisator arm i venstre side, forrest og synede bilen.
Da jeg fik den tilbage og kørte en tur kunne jeg mærke at når man kører over fartbump og huller er det ligesom om den er helt uden dæmpning i forreste venstre del af bilen. Det slår tydeligt igennem med et bump. (Ikke stål mod stål lyd)
Når man trykker ned på skærm ved forhjulet fjedrer den fint.
Jeg beklagede mig til mekanikeren som kom til samme konklusion. Fjedrer fint indtil man rammer et hul og dæmper/fjeder skal arbejde hurtigt.

Er der nogen som har set det samme eller har et bud.

Jeg tænker selv på om dæmperen ikke kan lukke olie/gas hurtig nok igennem hullerne eller hvordan den nu er bygget op.

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 206 Mystisk problem med støddæmper
« Svar #1 Dato: 30. September 2014, 19:14 »
Hej
Mon ikke bare den skal have et par nye dæmpere, det er jo en sliddel der ikke holder evigt. Jeg går ud fra at i har tjekket at fjederen ikke er knækket.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

ellesoe

  • Gæst
RE: 206 Mystisk problem med støddæmper
« Svar #2 Dato: 02. Oktober 2014, 08:23 »
Hejsa

Det havde mekanikeren jo også kontrolleret. De dæmper og fjedrer som de skal. Men det er da absolut en mulighed. Der er ligesom ikke andre dele som ikke er nye.

larsup

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 26
  • Karma: +0/-0
  • En gang Løve altid Løve
    • Vis profil
RE: 206 Mystisk problem med støddæmper
« Svar #3 Dato: 02. Oktober 2014, 09:10 »
Citér
ellesoe skrev:
Hejsa

Det havde mekanikeren jo også kontrolleret. De dæmper og fjedrer som de skal. Men det er da absolut en mulighed. Der er ligesom ikke andre dele som ikke er nye.


Har du fået tjekket fjederkonsol eller konsol leje.

venlig hilsen
larsup
Peugeot 307 SW 2,0 Og som standard. Lækker løve.😎😎😎

ellesoe

  • Gæst
RE: 206 Mystisk problem med støddæmper
« Svar #4 Dato: 02. Oktober 2014, 11:53 »
Hejsa tak for svar.

Jeg har måske ikke været specifik nok:
Når man rammer et hul i vejen føles det som om der direkte forbindelse og dermed slet ingen dæmpning er.
Tror hvis der var et defekt leje, så ville man høre en lyd men der ville være dæmpning.
Det er ligesom dæmperen låser?