Forfatter Emne: obd værktøjer  (Læst 2925 gange)

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
obd værktøjer
« Dato: 09. Oktober 2014, 20:06 »
http://www.dx.com/p/pp2000-v23-25-lexia-3-v46-citroen-peugeot-car-diagnostic-tool-107684#.VDa_BX15PMJ

 Er der nogen som har erfaring med dette eller noget tilsvarende og ved det virker. Ellers links til noget som virker?

Er der nogen der har erfaring med tuningsprogrammer og links til udstyr/programmer hertil?

Jonas

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: obd værktøjer
« Svar #1 Dato: 10. Oktober 2014, 05:17 »
Der er rigtig mange her der har erfaring med den slags.

Jeg har den her,har ikke brugt den meget, men den virker finthttp://www.aliexpress.com/item/2012-Newest-Universal-PPS2000-lexia-3-citroen-peugeot-diagnostic-tool-PP2000-Lexia3-V48-with-30pin-cable/538622111.html

Ser meget ud til den er tilsvarende. Det er en anden version software der er med end da jeg købte den. Softwaren var i øvrigt ubrugeligt, så jeg måtte finde noget andet. Det softW der er med til den du linker, kan kun køre win XP, hvor f.eks DiagBox 7,* kan bruges på win 7. Mener at ha' læst at dem der kører med det nyeste softW har monteret et opdateret print. Men absolut ikke noget jeg har nogle detaljer om, måske bare et salgs trick.

Og så ved jeg at der er nogen her der mener at vide hvilken forsendelses type man skal vælge ved køb, så man ikke bliver jordet i tolden (Som jeg jo så gjorde :))

Selve softwaren kan godt være lidt tricky at få til at virke, alt efter hvor nørdet man er. Men der er også hjælp at hente her på forummet.
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: obd værktøjer
« Svar #2 Dato: 22. Oktober 2014, 23:43 »
Hej det ser da fint ud til faktisk samme pris og så ved man jo det virker:)
Hvad er det du mener med montering af et nyere print?
Jeg har alle styresystemer fra xp, win 7 og op til 8.1 så jeg skal nok finde en løsning uanset om vi snakker usb eller seriel eller trådløs..
Har i forvejen to billige testere, en fra mr. perfect. Det er en ELM327 til usb som virker fint og en ELM327 bluetooth som virker fint sammen med min android htc one m7. Den sidste har jeg altid liggende i bilen sammen med et multimeter og lidt dele. Så kan man for det meste klare den.
Men kunne godt tænke mig noget lidt mere proffesionelt testudstyr som du har linket til. Tak:) Har rimelig god tålmodighed med software og kommunikation så det skal jeg nok få i gang.

Havde du noget tip eller ved du noget om hvem jeg skal spørge om tuningsværktøjer?

Mvh Jonas.

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: obd værktøjer
« Svar #3 Dato: 24. Oktober 2014, 03:42 »
Tror da bare du skal gå i gang - bare man har tålmodighed lykkes det meste ;) Men lyder som du er godt udstyret.
Det med printet var vist noget jeg læste i forbindelse med Diag-Box 7- men tror bare det var noget salgsfis, da DB jo egentlig bare er en sampak af Lexia og PP2000.
Som sagt kan den medfølgende SW være skod - men bedre kan findes

Tuning må du nok hellere spørge en anden om, det er jeg blevet for doven til :)

Bare for at vise at det også kan lade sig gøre, så ser du her nok det første foto af  en velfungerende Diagbox 7.30 der kører på den foreløbige Windows 10 (De sprang jo lige 9'eren over da det sikkert var blevet noget lort alligevel)

Tror jeg keder mig en gang i mellem :)
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: obd værktøjer
« Svar #4 Dato: 01. Juli 2016, 21:21 »
Skrev dette indlæg for at par år siden og ville høre om der er nogen som har erfaring med tuning via obd. Enten med boks eller pc