Hej Lars,
En ny EGR kan du "relearne" gennem DiagBox/PP2000. Det er vigtigt at det gøres.
Hvis jeg var dig, og hvis du stadig ikke har installeret den nye EGR ventil, vil jeg få den kodet ud at systemet istedet. Du vil slippe for en masse fremadrettet bøvl på den måde.
Hvis du går "ny EGR" vej, vil jeg anbefale at du afmontere returrøret fra EGR'en, da det højst sandsynligt er svært tilstoppet (A)
https://1drv.ms/u/s!AoOspQkDXzNbgs86L5wBWTJ48eJ00Q?e=JRgR1M https://1drv.ms/u/s!AoOspQkDXzNbgs87_45I-gC7vUm0MQ?e=jcYdi1. Brug rensebenzin og en flaskerenser.
Jeg havde nogle af de samme problemer som du beskriver med min 407SW. Efter laaaaaannng tid søgen, viste det sig at være en delvist tilstoppet vakumslange fra vakumpumpen. Så gennemgå alle dine vakumslanger/vakumsystemet med en billig vakumpumpe (kan købet på amazom.de for 150,-), for at se om der er "hul igennem" og om de holder vakum. Tjek vakum trykket fra den vakum ventil der leverer vakum til wastegaten (nr. 1)
https://1drv.ms/u/s!AoOspQkDXzNbgs85lOn8wel5iK5egg?e=dAK4SH.
Det du dog skriver, får mig til at tænke på en partikelfilter fejl eller delvist stoppet. Er det blevet skiftet, eller manuelt renset?
Det ville hjælpe hvis du havde nogle fejl koder :-)