Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - leni

Sider: [1] 2
1
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 09. April 2024, 14:22 »
Hej
Tak for svar - der er arbejde til "en gammel halvblind" mand i flere dage

VH
Leif

2
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 08. April 2024, 07:19 »
God Morgen
Ta for input. Nej, men det gør jeg nu. Er taknemmelig for alle svar.
VH Leif

3
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 07. April 2024, 09:34 »
Tak for svar
Alle de ledninger, jeg har set på ser meget flotte ud, ingen beskadigelse, rene og pæne . Har forsøgt at finde ledningsdiagram, men har kun kunnet finde frem til 2003 - (DAM nr. 10458 89 1 0011 - stel nr. VF33ENFUC84155681 - årg. 2005 - 307).
Checke ledninger igen. Ingen hjælp til de 2 ledninger til generatoren?
VH Leif

4
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 06. April 2024, 12:00 »
Opfølgning - nye spørgsmål
Hjælp
Er der nogen, der kan hjælpe med oplysninger om spænding på de 2 kontrolledninger på generatoren? - når motoren er slukket (med spænding på) og når motoren kører (og generatoren forhåbentlig lader)
Ide om at lave min egen kontrollampe (hvis dioden er sprunget i amaturet), så man kan følge med i de genvordinger systemet giver.
Er taknemmelig for alle informationer
VH Leif

5
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 06. April 2024, 09:27 »
Goddag
Tak for svar.
Du kan tro, at jeg har checket ledninger mange gange. Er der nogen bestemt, jeg skal forsøge endnu en gang?
VH Leif

6
Elektronik / Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 05. April 2024, 15:16 »
Goddag
Roder med mit barnebarns Peugeot 307 1.6 2005 benzin.
Startede med at den ikke opladede batteriet. Skiftede generator. Al var tilsyneladende ok, men kun kort tid, så var det galt igen. Fandt ud at styringen til generatoren svigtede. Ved at sluttede den ene af de 2 ledninger, der styrer generatoren til plus, ladede generatoren fint (set i en video på YouTube).
Opdagede samtidig at lampen i instrumentbordet ikke lyste, så man ikke kunne se, om den ladede (målte i stedet med tangamperemeter). Prøvede at tage instrumentet ud, men opdagede desværre at der ikke var pærer i den, men dioder, som ikke var tilgængelige, så jeg ved ikke om de virker.
Nu er jeg temmelig ideløs for at søge videre - så nu beder Farfar om råd


7
Elektronik / Sv: Peugeot 206 mystik
« Dato: 01. Marts 2023, 09:17 »
Goddag
Mange tak for respons. Har ikke fået løst problemet. Kan se, at der er arbejde til mange timer, så....
VH
Leif

8
Elektronik / Sv: Peugeot 206 mystik
« Dato: 26. Februar 2023, 13:15 »
Goddag

Tak for svarene - har ckecket op på lygterne bag uden resultat. Vil prøve videre.
Dejligt med jeres respons.
Mange tak
Leif

9
Elektronik / Peugeot 206 mystik
« Dato: 25. Februar 2023, 15:27 »
Goddag
Det drejer sig om en Peugeot 206CC fra 2003 (barnebarns bil). Batteriet var løbet tør for strøm, blev opladet og startede ok. Efter kørsel nægtede den at stoppe, selv om nøglen blev fjernet. Ved at aktivere bremsepedalen stoppede motoren og lyset i instrumenterne slukkede (alt virkede normalt). Bremsepedalen blev sluppet - alt lys m.m tændes igen - nøglen var ikke i. En række fejl blev også "tændt"
Har forsøgt at nulstille via computer den række fejl, der viste sig - fejlene blev "slettet". Computeren blev taget fra, og alle instrumenter og fejlkoder blev vist igen.
Har checket alle sikringerne og set efter tegn på kortslutninger.

Må ærgerlig indrømme, at jeg ikke forstår, hvad der foregår. Så vil være taknemmelig for gode råd og tips.
Venlig hilsen
Leif

10
Tak for svar.
Undskyld, det er selvfølgelig kondensatoren, der skal skiftes.
Synes det er tidligt, at rørene skulle være tæret fast, de ser i øvrigt "pæne" ud. Det der undrede mig var, at værkstedet var "sikker på", at rørene ville blive ødelagt - de ringede op for at sige det - hvis de ikke havde prøvet. De meddelte at rørene ville gå i stykker, men havde ikke samme udmelding, da bilen blev afleveret. Det er sikkert ud fra erfaring med materialerne.

Ville gerne høre erfaringer fra andre, der har fået skiftet.

Vil se efter et sæt rør hos en hugger,

Venlig hilsen
Leif

11
Skal allerede skifte kondensatoren (fordanper) til klimaanlægget på nævnte bil.
Værkstedet ringede og fortalte, at kondensatoren ikke kunne skiftes uden at rørene også blev skiftet.
Synes det virker mærkeligt, at der på en 4 år gammel bil, allerede skulle være så tæret fast. Det ville give tæt på en fordobling af prisen

Er der nogen, der har erfaring angående dette?
Vil gerne høre gode råd, der evt kan få rørene løsnet.

Venlig hilsen
Leif (Esbjerg)

12
Peugeot Snak / RE: Ny nøgle
« Dato: 03. Marts 2018, 12:04 »
Hej
Tak for respons.
Har været heldig at få fat i original nøgle fra tidligere ejer af bilen (Tyskland).
Venlig hilsen
Leni

13
Peugeot Snak / Ny nøgle
« Dato: 27. Februar 2018, 14:28 »
Skal bruge en ny nøgle til en Peugeot 206 CC.

Har forespurgt hos Peugeot, der oplyser, at en nøgle med fjernbetjening vil koste godt 2000 kr med kodning.

Nogen erfaring med at klare en sådan opgave billigere - gerne med evt. henvisning

Bedste hilsner
Leni

14
Elektronik / RE: 307 fejlkoder
« Dato: 13. November 2017, 17:36 »
Tak for svar.
Koderne er udlæst via en Delphi-tester og WOW (Würth) software.
Vil gerne købe en tester speciel til Peugeot. Kan du evt. give mig et tips om hvilken type og version.
Full Chip Lexia3/PP2000 Diagbox V7.83  - vil en tester med denne betegnelse være velegnet?

Jeg checker op på, om fejlkoderne er kommet tilbage og skifter evt. sensoren.
Sidder den på motorens venstre side mod gearkassen?

Tak
VH
Leif

15
Elektronik / 307 fejlkoder
« Dato: 12. November 2017, 11:06 »
Goddag
Lampen for fejl på motor tænder en gang imellem og bilen kører dårligt.
Har udlæst fejlkoder på 307 2006 med NFU motor (8tu5jp4):
Fejlkoder
Benzin (NFU (VIN 6-8 = Motorkode) - ME7.4.5 - MT/AT)
DTC   Beskrivelse
P1336   - Tændingssvigt
P1339   - Fejltænding cylinder 3
P0341   - Cylindersensor referencekredsløb
P1337   - Fejltænding cylinder 1
P1340   - Fejltænding cylinder 4

Har ikke kunnet udlæse tidspunkt for, hvornår fejlene opstår, med det udstyr jeg råder over. Tyder det sådan, at P0431 "starter" og de andre kommer efter.
Lyder det "fornuftigt" ?
Og hvad er "Cylindersensor"? - har motoren både sensor for knastaksel og krumtap?
Så der er lidt forståelsesproblemer
Tak
Venlig hilsen
Leif

Sider: [1] 2