Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Speechsupply

Sider: [1]
1
Motor og Transmission / RE: Risk of filter blocking
« Dato: 13. Oktober 2016, 22:17 »
@mikhan,

Kan du ud fra de data jeg har lagt op se noget? Eller skal jeg have udlæst flere informationer?
Jeg prøvede at køre en aktuator test af additiv pumpen og den lød til at køre korrekt. Det undrer mig lidt at den så skriver i standard parameter udskrivning at "addition of additive not possible"

2
Motor og Transmission / RE: Risk of filter blocking
« Dato: 12. Oktober 2016, 18:57 »
Yes der er hul igennem.
Nu ser det hele noget bedre ud. Faktisk var det slet ikke nødvendigt med VIN nr.
Jeg valgte 207Can på listen (de to andre er VAN og 207i). (Efterfølgende prompter den selv frem og beder en godkende VIN nummer. Og det passede.)

Ganske som du beskriver får jeg valget mellem PPS og Diagbox. Når jeg trykker på PPS sker der dog ikke det store... Sååå jeg har bare brugt Diagbox.

Det lykkedes mig at få følgende data spyttet ud:

Engine speed 803 Rpm
Particle emission filter load 31 %
Catalytic converter downstream
temperature < 100 °C
Total weight of additive contained in
the particle filter 108 G
Volume of additive remaining in the
reservoir 1284 Ml
Exhaust differential pressure 4 mbars
Intake air temperature at the air flow
sensor 27 °C
Inlet air temperature at manifold 27 °C
Air flow volume 20 Kg/h
Average distance between
regenerations over the last 5 cycles 205 km
Distance travelled since the last
regeneration 77 km
Vehicle speed 000 Kph
Engine coolant temperature 48 °C
Measured injected flow 8.24 mg/impulse
Additive adding system fault: Addition of additive not possible

Jeg lavede også en POMPE_MUX_MGI Parameter test som viser:
Current quantity of additive
contained in the reservoir 35 %
Amount of additive in the additive
tank 630 ml
Volume of additive when new 1.80 litre(s)

3
Motor og Transmission / RE: Risk of filter blocking
« Dato: 12. Oktober 2016, 17:29 »
Citér
mikhan skrev:
Citér
Speechsupply skrev:
Citér
mikhan skrev:
Et lille "allround" tip vedr. brugen af Diagbox/pp2000. (Gælder også Lexia til Citroen)

Alt efter din 207´s alder og din version af Diagbox, så er der i en diag version 7.76, ikke mindre end 4 valgmuligheder af en 207..

Rent praktisk, så stol ikke 100 % på det billede af modellen du vælger under Peugeot 207.

Specielt et "forkert" valg af model (her en 207) giver netop problemer med, at diag/pp2000 ikke genkender bilen korrekt. Med det resultat, at visse af bilens computere  "mangler" kontakt i diagnoseprogrammet.

Et gratis tip, når det sker, er at gå tilbage og FORSØGE et andet modelvalg. ;)


Jeg brugte VIN nummeret til at identificerer bilen - så modelvalg er ikke aktuelt MEN
jeg læste (et andet sted på peugeotclub.dk) at man kan se ECU modellen ude i motorrummet og der identificerer hvilket valg man skal træffe. Pt. får jeg nemlig en liste på ca. 11 ECU'er.


Det er PRÆCIS hvad der sker når bilen ikke genkendes korrekt ;)

Nu oplyser du hverken bilens årgang, eller hvilken version af diagbox/PP2000 du anvender.

Så hit med de oplysninger ;)



Diagbox er v7.62.
Bilen er fra 2010.  :)

Jeg var ellers ved at foretage et dyk ned i motorrummet.

4
Motor og Transmission / RE: Risk of filter blocking
« Dato: 11. Oktober 2016, 09:29 »
Citér
mikhan skrev:
Et lille "allround" tip vedr. brugen af Diagbox/pp2000. (Gælder også Lexia til Citroen)

Alt efter din 207´s alder og din version af Diagbox, så er der i en diag version 7.76, ikke mindre end 4 valgmuligheder af en 207..

Rent praktisk, så stol ikke 100 % på det billede af modellen du vælger under Peugeot 207.

Specielt et "forkert" valg af model (her en 207) giver netop problemer med, at diag/pp2000 ikke genkender bilen korrekt. Med det resultat, at visse af bilens computere  "mangler" kontakt i diagnoseprogrammet.

Et gratis tip, når det sker, er at gå tilbage og FORSØGE et andet modelvalg. ;)


Jeg brugte VIN nummeret til at identificerer bilen - så modelvalg er ikke aktuelt MEN
jeg læste (et andet sted på peugeotclub.dk) at man kan se ECU modellen ude i motorrummet og der identificerer hvilket valg man skal træffe. Pt. får jeg nemlig en liste på ca. 11 ECU'er.

5
Motor og Transmission / RE: Risk of filter blocking
« Dato: 08. Oktober 2016, 15:09 »
Opdatering

Jeg har nu langt om længe fået mit interface cable hjem og installeret Diagbox.
Diagbox har nogle problemer med at finde ECU'en (så det skal jeg have kigget på) men dette (se nedenfor) er hvad jeg har fået skrevet ud indtil videre.
Umiddelbart tyder meget på at partikelfiltret er ved at være lidt "slidt". Den forsøger i hvert fald at regenerere det konstant. Om det er filtret eller et andet sted at fejlen ligger.. det vides ikke. Jeg vil forsøge at undersøge det nærmere.
 
Particle filter information:
Engine speed                771 rpm
Vehicle speed               0 Kph
Particle filter status        Invalid
Regeneration assistance request Inactive
Catalytic converter upstream
temperature -40 °C
Catalytic converter downstream
temperature 72 °C
Difference in pressure between
particulate emission filter
input/output
0.0 MBar
Air temperature 22 °C
Coolant temperature 51 °C
Air volume flow 380 M3/h
Inlet air heater throttle open cycle
ratio 0 %
Post-injection flow 0.00 mm3/stroke
Post-injection phasing 0.3 °
Total additive quantity 106 G
Distance travelled since last
regeneration 16.0 Km
Average distance between the last 5
regenerations 28.0 Km
Activation of large power
consumers No

6
Motor og Transmission / RE: Risk of filter blocking
« Dato: 14. September 2016, 21:18 »
Midtjylland. Randers, Århus, silkeborg området

7
Motor og Transmission / RE: Risk of filter blocking
« Dato: 14. September 2016, 13:58 »
Citér
Ved du hvor langt filteret har kørt?
Bilen har lige rundet de 240.000 og tvivler på at det har været skiftet tidligere. Købte den brugt, og med en forholdsvis veldokumenteret servicebog. (ingen beskrivelse af partikelfilter skift).

 
Citér
Prøv at se om der rent faktisk er mere additiv i tanken, for hvis det er med pose, så kan der godt gå hul på posen.
Jeg kan umiddelbart ikke finde dokumentation på hvor tanken/posen skal sidde... På en 307'er ser den ud til at sidde ved venstre baghjul.

8
Motor og Transmission / RE: Risk of filter blocking
« Dato: 13. September 2016, 15:39 »
Den er nu kørt både til og fra Århus. En tur på +30 min. hver vej. Ingen forskel, lampen lyser stadig og giver samme advarsel i displayet.

Er næste skridt afmontering og rensning af DPF eller skal den scannes med en PP2000 først. Har læst at et defekt gløderør kan udlæse samme fejl - kan det af-/bekræftes?

9
Peugeot Snak / RE: LØSNING: Er mit interface diag rev B eller C ??
« Dato: 13. September 2016, 13:03 »
Skal interface være af en bestemt model eller kan alle OBD/II interfaces bruges?
Fx. har jeg på et engelsk forum (peugeotforums.com) set at Galletto 1260 anbefales med PP.

10
Motor og Transmission / RE: Risk of filter blocking
« Dato: 13. September 2016, 11:08 »
Alright det er jo interessant information. Det må jeg lige prøve. Forslag til gode additiver til fornuftige penge?

11
Motor og Transmission / Risk of filter blocking
« Dato: 12. September 2016, 22:43 »
Vil følgende opdatere tråden i takt med at processen forløber.

I dag fik kærestens 207 SW 90HK Diesel (10') en fejlmeddelse i centerkonsollen "Risk of filter blocking".
Desværre havde T-hansen og lign. lukket så jeg smed bilen ud på motorvejen og kørte i 3. med 3500 -4000 omdr. uden at forsøge mig med additiver.

Umiddelbart har den fint bundtræk og en god diesel økonomi ved 110 km/t i 5. på flad vej.

 - Kan man manuelt uden PP2000 fremprovokerer en regenerering?
 - Hvis additiver og belastningskørsel ikke virker vil jeg forsøge at afmontere og vaske filtret a la youtube instruktioner.

Stay tuned B)

12
Motor og Transmission / RE: Turbo, banjobolt og olieskift
« Dato: 30. November 2015, 23:35 »
Jeg siger tak for jeres råd.
   - Har læst flere steder at man kan bruge Bell Add til rens i forbindelse med olieskift. Har nogle erfaringer med det?

13
Motor og Transmission / Turbo, banjobolt og olieskift
« Dato: 29. November 2015, 18:16 »
Hej Peugeot Club Danmark

Jeg er den glade ejer af en 1.6 HDI fra '10. Bilen købte jeg for snart 3 uger siden og den kører bare godt :)

Udover at den snart skal have nye bremser og har nogle små kosmetiske fejl er den ret fin.
Jeg har ligesom de fleste andre HDI ejere haft øje på de mange diskussioner vedr. bundkar, olieslam og turbofejl.

Her er spørgsmålet: Bilen har NÆSTEN fuld servicebog. Den er nysynet men sidste servicetjek er ikke blevet dokumenteret. Computeren har registreret service men der mangler stempel og kvitt.
Min bekymring er, at den med 220k km muligvis har kørt siden sidste service i '14 uden olieskift osv.

Olien SKAL skiftes, men nu hvor jeg alligevel er igang - skal jeg skifte banjobolt, turboolie rør og bundkar / få den modificeret?
Hvad er jeres vurdering?

På forhånd tak!

Sider: [1]