Nylige indlæg

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10
81
Motor og Transmission / Sv: EW12 motor - raslelyd fra VVT-hjul
« Nyeste indlæg af SR Dato 14. Oktober 2024, 11:09 »
Hej igen

Jeg har fundet en video, hvor de har anvist en løsning med en ny fjeder: https://www.youtube.com/watch?v=OzcXNyI1iYE&t=10s

Jf. videoen er data på fjeder og indkøb følgende:

Yderdimension: Ø20 mm
Længde: 25 mm
Wire-diameter: 2,3 mm
Antal viklinger: 6

Leverandør: Ashfield Springs Ltd., UK
Varenummer: S330 - der kan bestilles via deres hjemmeside

Se også citroenforum.dk for yderligere information.
82
Elektronik / Sv: Motor Elektronik Peugeot 308 sw 1 thp 156 hp
« Nyeste indlæg af SR Dato 14. Oktober 2024, 10:06 »
Det tyder på, at de nævnte fejl alle er elektriske fejl som du er nødsaget til at måle dig frem til, men det kræver adgang til el-diagrammer. Har du det?

Hvis det er dårlige forbindelser vil et ohm-meter ikke hjælpe dig, idet den smule strøm der anvendes til at måle modstanden kan komme igennem ret dårlige forbindelser uden at vise noget.
Du må måske inspicere stikforbindelser meget nøje, herunder hvor meget stikkene klemmer. Ledninger har du tjekket, visuelt, men du bliver nødt til at måle på dem - og du kan ikke nødvendigvis se at en ledning er beskadiget.

For at måle skal du vide hvad du skal forvente af værdier. Det kan jeg desværre ikke hjælpe med, men måske andre brugere har adgang til noget. Under drift kan du måle om ECU'en får de værdier som den har brug for - og om den giver output.

Jeg faldt over denne video ud fra dine fejlkoder, måske den kan noget:
https://www.youtube.com/watch?v=BSx_euCqd2U


Du er ikke alene, måske denne og en foregående video kan hjælpe dig til at lede rette sted - eller måske ideer til at søge videre. Lix-tallet er dog for højt til at jeg kan følge med, men det kan du måske  ;) :

https://www.youtube.com/watch?v=e8CJWrPpQpk
83
Motor og Transmission / EW12 motor - raslelyd fra VVT-hjul
« Nyeste indlæg af SR Dato 14. Oktober 2024, 09:48 »
En kendt problemstilling på mange motorer, men her er der tale om en EW12 (158 HK) - med raslelyd fra VVT-hjulet, når motoren er kold.

Det skulle være en fjeder inde i hjulet, der er blevet slap, men hvor meget skal den strækkes eller er der en anden løsning? Er der mon en der ved, hvordan man løser det - uden at købe et nyt hjul  ;)
84
Elektronik / Motor Elektronik Peugeot 308 sw 1 thp 156 hp
« Nyeste indlæg af Turner Dato 13. Oktober 2024, 15:38 »
Hej.
Har lidt udfordringer med min Peugeot 308 sw 1 thp. Bilen starter fint, men umiddelbart efter starter blæseren og den skriver at der er temp. fejl. ( Stop ).
Den har ikke på noget tidspunkt været for varm. Fejlkoderne er P023b, P0115, P0116, P598, P0599 og så melder den også fejl på ventilen i olie pumpen.
Har skiftet mange ting, bla. termostat, ventil i oliepumpen, solinoid ( den var begyndt at dryppe lidt olie ) elektrisk vandpumpe mm.
Den var også begyndt at svede lidt olie ved røret til turboladeren og ved konsollen til olie filteret, så det er også blevet skiftet.
Har haft store dele af ledningsnettet åbnet, uden det har ændret noget. Har målt meget på lednings nettet og har ikke fundet noget der ikke er forbindelse i.
Bilen kører egentlig fint, dog virker det lidt som om den mangler lidt turbo tryk.
Hvis man så tager stikket af friktions hjulet til vandpumpen ( den er også blevet skiftet ), og sletter fejlkoderne, starter blæseren ikke.
Når så motoren er i driftstemp. kan blæseren godt starte kortvarigt, lige omkring den temp. hvor termostaten åbner.
Køleren er dog stadig kold i bunden så der burde være rigeligt med kold vand til køling.
Friktions hjulet, ventilen i olie pumpen, termostaten og forvarmeren til indsugningen har fælles stel, så der kunne jo være noget ir i ledningen så der ikke kunne komme nok strøm igennem.
Nye ledninger hjalp heller ikke på problemet.
Der er så inden for den sidste måned kommet noget mere. Den starter fint, når den så har kørt lidt ( ca. 50 grader og går i tomgang ) begynder den at gå ujævnt og giver fejlkoder for knast og krumtap. Når den er blevet driftsvarm er der ikke noget problem.
Har fået tjekket ECU og den skulle ikke have nogen fejl. Har en clonet ECU der giver samme problemer.
Den har kørt ca. 45000 siden den fik ny kæde og dyser.
Den er blevet udlæst med en TEXA og Bosch tester og de er ret enige om fejlkoderne.
Er ved at være løbet lidt tør for ideer. Nogen der har oplevet noget lignende eller har en god ide.

Mvh Kim
85
Peugeot Snak / Sv: Tryk Lav ureatank
« Nyeste indlæg af janny Dato 09. Oktober 2024, 05:36 »
Det hele sidder samlet i en enhed ovenpå tanken. På nogle PSA biler kan man få en enhed med pumpe, måler mv. til andre er der kun en ny tank komplet.
86
Motor og Transmission / Sv: 308 toppakning
« Nyeste indlæg af Maron Dato 07. Oktober 2024, 18:01 »
Et ciffer for meget, beklager fejlen. Det rigtige skulle være VF3LCBHZHHS117454
87
Motor og Transmission / Sv: Peugeot 405 1991 1,6 (ingen A/C)
« Nyeste indlæg af jbh1 Dato 07. Oktober 2024, 09:31 »
tak for svar,
  jeg fandt at den sidste gik til STOP og for høj kølevand temp. lamper.     Så det skal være en kontaktfunktion som slutter ved 110 grader.

Den fik ny grøn føler til ECU så nu ved ECU om hvilken temp. motor har.    (den gl var afbrudt) 

88
Elektronik / P307 fejl på additivsystem - LØST
« Nyeste indlæg af janny Dato 06. Oktober 2024, 19:46 »
Update; fik det løst, efter frakobling af uoriginal radio er der igen forbindelse til additiv styreenhed.

Hej
Kæmper lidt med en 2005 Peugeot 307 1,6 HDI.
Den melder fejlkode P1435, P1445, U0046 bl.a. Fejlene ligger i motorstyringen. Der er også en fejl i BSI, 031, ingen kommunikation med brændstofadditiv ECU.
som jeg kan læse frem til på diagrammet så skulle der være en seperat styreenhed til eolyse system, den skulle være under VF sæde, men der er ingen ecu. Nogen ved hvor den befinder sig?
Jeg har stikket af erolyse beholderen, der er bare 2 pin tilslutte, går ud fra det er til pumpen. Jeg har ohmet pumpen til erolyse, der er 8 ohm. pumpen reagerer ikke ved 12v spænding og stel.
Nogen med erfaring i videre fejlsøgning? Pumpen skal selvfølgelig virke, så næste step var at finde en brugt.
Jeg har nulstillet DPF, men får stadig P1445. I måleblok viser den 84% på DPF, kan læse mig til at så vil den melde fejl P1445.

Håber der er nogen der ved noget :) Vedhæftet fejludlæsning
Pft.
89
Motor og Transmission / Sv: Peugeot 405 1991 1,6 (ingen A/C)
« Nyeste indlæg af SR Dato 06. Oktober 2024, 18:55 »
Ofte anvendte man en til viser/instrument (blå), en til motorstyring (grøn) og en til a/c (brun) - om det lige passer på din model ved jeg ikke, så tag det med en gran salt... de lidt yngre modeller (midt 90'erne og frem) fra PSA har nævnte setup.
90
Motor og Transmission / Adblue tank skal skiftes for 2. gang ????
« Nyeste indlæg af Jesperdegn308 Dato 05. Oktober 2024, 15:59 »
Min svoger har lige fået konstateret af Peugeot i Vejle , at han IGEN skal have skiftet hans addblue tank …..

Han købte hans nye 2008 1,6 bluehdi 120 i 17. I 2020 skulle der allerede skiftes addblue tank ….
( ingen garanti )
Nu her 5 år efter er det så allerede galt igen ????

Det ka da for pokker ikke være rigtig …..

Nogen der har oplevet det samme ?? Altså og skulle have skiftet den møg tank 2 gange
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10