Forfatter Emne: LØSNING: Er mit interface diag rev B eller C ??  (Læst 2206 gange)

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
LØSNING: Er mit interface diag rev B eller C ??
« Dato: 05. September 2016, 12:50 »
Jeg har gennem et stykke tid, modtaget flere mails/beskeder vedr. et allerede indkøbt Diag/lexia/pp2000 Interface.
( "Hvilket rev ER mit Interface ???" )

Med installeret Interface Checker programmet, så kan det opklares om dit Interface er rev B eller C (Evt. rev A)

Problemet ligger i, at den "labels" der medfølger udstyret, ofte KUN siger rev B. Men uanset dette, så KAN det reelt sagtens være et rev C ??
(Især køb efter/omkring 2014, så ER Interfacet MULIGVIS et rev C. Trods det at medfølgende label KUN viser rev B)

MEN for at kunne anvende den smarte Interface Checker, så KRÆVES det normalt at Diagbox allerede er installeret på computeren.
(Først EFTER en install af diag 5.xx eller 7.xx, så er der installeret drivere til interfacet) ???

Det betyder at, der oftest spildes kræfter på en unødvendig installation. HVIS Interfacet sagtens KUNNE have håndtere en bedre/nyere version.

Jeg har så fundet en genvej.. Der IKKE kræver, at diagbox ER installeret på forhånd.. Men som giver de nødvendige drivere til tjek af Interface rev B eller C.
(Det kan så tjekkes fra enhver computer, med "alle ???" Win versioner. Uanset om den så er 32 eller 64 bit.)


For at gøre den lange historie kort. Så ??? ;)

Jeg har Uploadet de 2 programmer du skal bruge, samt en FORSTÅLIG vejledning på DANSK ( På en sikker download )

Så vil du tjekke HVILKET interface du har nu (rev B eller C) så smid mig en besked med DIN mailadresse. Og du får linket til download retur..

Mvh Mikael ;)
« Senest Redigeret: 05. September 2016, 12:51 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Speechsupply

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 14
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: LØSNING: Er mit interface diag rev B eller C ??
« Svar #1 Dato: 13. September 2016, 13:03 »
Skal interface være af en bestemt model eller kan alle OBD/II interfaces bruges?
Fx. har jeg på et engelsk forum (peugeotforums.com) set at Galletto 1260 anbefales med PP.

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: LØSNING: Er mit interface diag rev B eller C ??
« Svar #2 Dato: 13. September 2016, 14:36 »
Citér
Speechsupply skrev:
Skal interface være af en bestemt model eller kan alle OBD/II interfaces bruges?
Fx. har jeg på et engelsk forum (peugeotforums.com) set at Galletto 1260 anbefales med PP.


Jeg kan næppe forstille mig, at ANDET end interfacet til Diag kan tjekkes med den metode. Og tjekkes med "Interface Checker"

Da det er specifikt driver/program til et Aktiva/diag/lexia/pp2000 interface, der så installeres. ;)
« Senest Redigeret: 13. September 2016, 14:39 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: LØSNING: Er mit interface diag rev B eller C ??
« Svar #3 Dato: 13. September 2016, 17:24 »
Citér
Speechsupply skrev:
Skal interface være af en bestemt model eller kan alle OBD/II interfaces bruges?
Fx. har jeg på et engelsk forum (peugeotforums.com) set at Galletto 1260 anbefales med PP.

Galletto 1260 er kun til at omskrive softwaren i fx motorstyringen, og har sit eget program
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L