Forfatter Emne: Fejl på kredsløb dyse 3  (Læst 8988 gange)

Hjallerup

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 303
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • lapphund.dk
  • By: Hjallerup
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #15 Dato: 28. Maj 2017, 20:20 »
Det er en overgemt T5
Peugeot 308 sw e-hdi 112 2011 Solgt
Peugeot 107 vvt 2012 Solgt
Peugeot 2008 1,2 vti 2014

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #16 Dato: 28. Maj 2017, 20:26 »
Nåh pyt.. T5 og T6 er ens mellem dysestik og motorstyringen.

Den helt simple test af ledningerne er som vist.

Tag en batt. pol af.

Tag stik 1. af motorstyringen.

Tag det 2 polet stik af dyse 3.

Find først 1L2 og 1M4 på det aftaget motorstyringsstik.
Husk at stikket er spejlvendt af hvad der vises på motorstyringesstikket.

Mål Ohm mellem 1L2 og en af dysestikkene af gangen.

Mål Ohm mellem 1m4 og en af dysestikkene af gangen.

PS!!! Det er fedt at have en hjælper.

Kan du ikke læse billedet tydeligt så smid mig en mail.. Og du får en PDF kopi.

http://[img]http://i.imgur.com/LWsRX2v.png[/img]
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #17 Dato: 28. Maj 2017, 20:42 »
Mail sendt med bedre PDF ;)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
« Senest Redigeret: 30. Maj 2017, 09:56 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #19 Dato: 29. Maj 2017, 09:57 »
Er der nogen som kender den ohm værdi, som en ok/ny dieseldyse har/bør have mellem de 2 stikben på dysen ???

Værdien oplyses desværre ingen steder.
« Senest Redigeret: 29. Maj 2017, 10:01 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #20 Dato: 29. Maj 2017, 12:25 »
2.4 ohm sådan i runde tal
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Hjallerup

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 303
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • lapphund.dk
  • By: Hjallerup
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #21 Dato: 29. Maj 2017, 18:09 »
Mine har 200k ohm alle sammen, målt med 3 forskellige instrumenter og 2 personer:):):) . Der er tape omkring alle dyseledningerne ved ECU. Min ecu ser meget ny ud Der er under 1 ohm ved gemmengang fra stik til stik, så det er osse iorden. Men den ene dyseledning skifter farve undervejs. Og jeg har over 16 M ohm i modstand fra dysestek til minus på batt?????. PS. Jeg har ikke drukket :):):)
Peugeot 308 sw e-hdi 112 2011 Solgt
Peugeot 107 vvt 2012 Solgt
Peugeot 2008 1,2 vti 2014

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #22 Dato: 29. Maj 2017, 18:49 »
Citér
pug407aut skrev:
2.4 ohm sådan i runde tal


Hmm.. Grunden til spørgsmålet er, at en ny og ok dyse på min Xsara benzin skal ligge omkring 12 - 14 ohm. målt over de 2 dysestik..

Men der mangler reference på alle dieseldyser, jeg kan google..

Og hvis trådstarter måler 200 Kiloohm, (også på de ok dyser) så tvivler jeg stærkt på at det er korrekt.. Det lyder voldsomt i min verden ;)
« Senest Redigeret: 29. Maj 2017, 18:50 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #23 Dato: 29. Maj 2017, 18:54 »
Citér
Hjallerup skrev:
Mine har 200k ohm alle sammen, målt med 3 forskellige instrumenter og 2 personer:):):) . Der er tape omkring alle dyseledningerne ved ECU. Min ecu ser meget ny ud Der er under 1 ohm ved gemmengang fra stik til stik, så det er osse iorden. Men den ene dyseledning skifter farve undervejs. Og jeg har over 16 M ohm i modstand fra dysestek til minus på batt?????. PS. Jeg har ikke drukket :):):)


Kan stærkt anbefale, at du tager dig et par snapse. LIGE NU ;) ;)
« Senest Redigeret: 29. Maj 2017, 18:54 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Hjallerup

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 303
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • lapphund.dk
  • By: Hjallerup
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #24 Dato: 29. Maj 2017, 19:25 »
Jeg er meget sikker på de 200 k ohm. Har lige taget et par billeder. Men kan ikke lægge dem op..... er der en aut. Samling mellem stik til dyse og stik til Ecu. Før var det hip som hap om det var p0203 eller p0268 der kom. Nu er det 203 uden stik på og 268 med stikket på. Kan man købe en brugt dyse og prøve med.
Peugeot 308 sw e-hdi 112 2011 Solgt
Peugeot 107 vvt 2012 Solgt
Peugeot 2008 1,2 vti 2014

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #25 Dato: 29. Maj 2017, 19:46 »
Citér
mikhan skrev:
Citér
pug407aut skrev:
2.4 ohm sådan i runde tal


Hmm.. Grunden til spørgsmålet er, at en ny og ok dyse på min Xsara benzin skal ligge omkring 12 - 14 ohm. målt over de 2 dysestik..

Men der mangler reference på alle dieseldyser, jeg kan google..

Og hvis trådstarter måler 200 Kiloohm, (også på de ok dyser) så tvivler jeg stærkt på at det er korrekt.. Det lyder voldsomt i min verden ;)

Nu har jeg lige målt mine dyser, og det er samme motor som trådstarter, og de måler ca 195 ohm
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #26 Dato: 29. Maj 2017, 19:53 »
Jeg havde læst forkert på denne PDF, på sidste side der står der 200 ohms
http://www.amtgarageforum.nl/public/topics/603481-funtion_hdi_siemens.pdf
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Hjallerup

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 303
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • lapphund.dk
  • By: Hjallerup
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #27 Dato: 29. Maj 2017, 20:12 »
resistor=200 000 ohms
 capacity=0,003 - 0,0038

200 kohm men mekanisk kan den jo være i stykker. Men der er stadig lidt underligt med farveskift på ledning og ingen stel på nogen at ledningerne:(
Peugeot 308 sw e-hdi 112 2011 Solgt
Peugeot 107 vvt 2012 Solgt
Peugeot 2008 1,2 vti 2014

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #28 Dato: 29. Maj 2017, 21:12 »
På de franske biler der skal du ikke gå ud fra farven, men du skal derimod gå ud fra tallene der er printet på kablet.
Med hensyn til stel, så kunne det jo være at den går igennem dysen på samme måde som gløderørende gør.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Hjallerup

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 303
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • lapphund.dk
  • By: Hjallerup
RE: Fejl på kredsløb dyse 3
« Svar #29 Dato: 29. Maj 2017, 21:53 »
De skriver i vejledningen at der fra det ene ben i stikket og til stel skal være under 1 ohm. Det der undre mig ved farverne er at de er blå og hvide i den ene ende og grøn og grå i den anden, men det er dyse 2 som er ok
Peugeot 308 sw e-hdi 112 2011 Solgt
Peugeot 107 vvt 2012 Solgt
Peugeot 2008 1,2 vti 2014