Forfatter Emne: P2033  (Læst 5889 gange)

Nybrovej

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
P2033
« Dato: 04. April 2020, 11:33 »
Hej.
Jeg har en Peugeot 3008, årgang 2009.
Motor advarselslampe lyser.
Jeg har haft tester på (ver. 5,57) og følgende fejl er kommet frem ANTI POLUTION SYSTEM FALTTY
P2033: Signal for temperatur efter katalysator
Årsag: Lokal
Status: Permanent fejl
Karaktisering af fejl: Kortslutning til plus eller åben kreds eller for høj værdi
Forbundne variabler:
Motoromdrejningstal: 1735 omdr/min
Temperatur katalysator: 896
Tilstand for regenerering: Aktiv regenerings procedure
Indsprøjtningsmængde: 018 mg/indsprøjtning

P1351: Forvarmer relæ kreds
Årsag: Lokal
Status: Permanent fejl
Karaktisering af fejl: Forsyning af relæet og aldrig forsyning af tændrørene

Håber der er nogen der kan hjælpe
/Kurt

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: P2033
« Svar #1 Dato: 04. April 2020, 14:27 »
P1351 et eller flere defekte gløderør, og er ikke vigtig og det er ikke den der giver dig fejlen

P2033 defekt temperatur sensor eller kabelbrud, du finder den på partikelfiltret, ser ca ud som på billedet
og det er også det fejlen indikere, næsten 900grader det er for højt, under regenerering så er det typisk max 600 grader

[vedhæftning slettet af admin]
« Senest Redigeret: 04. April 2020, 14:31 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Nybrovej

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: P2033
« Svar #2 Dato: 09. April 2020, 18:49 »
Hej pug407aut

Tusind tak for hjælpen, hvad hedder denne sensor, så vil jeg bestille og få den skiftet.

Så du mener at når den bliver skiftet så vil fejl P1351 også forsvinde, jeg synes ikke at jeg ser nogen forvarmelampe lyse, når tændingen bliver sat til.

/Kurt

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: P2033
« Svar #3 Dato: 09. April 2020, 20:22 »
Hej pug407aut

Tusind tak for hjælpen, hvad hedder denne sensor, så vil jeg bestille og få den skiftet.

Så du mener at når den bliver skiftet så vil fejl P1351 også forsvinde, jeg synes ikke at jeg ser nogen forvarmelampe lyse, når tændingen bliver sat til.

/Kurt
Nej P1351 forsvinder ikke når du skifter udstødningstemperatur sensoren, da P1351 er et eller flere defekte gløderør
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.498
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: P2033
« Svar #4 Dato: 09. April 2020, 23:25 »
Hvad angår P1351 er det mere almindelig med fejlen end det er uden, jeg lavede engang fartpilot for en værkfører hos Peugeot, hans 308 1.6HDI havde også fejlen, og han fortalte de ofte så fejlen hos helt nye biler, og det skyldtes at overvågningsværdierne var sat alt for stramt på de motorstyringer, og at der blev skiftet mange flere gløderør på grund af det, end at de reelt fejlede noget. Jeg ville aldrig skifte gløderør før der var problemer med at starte i koldt vejr.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: P2033
« Svar #5 Dato: 10. April 2020, 08:55 »
Hej pug407aut

Tusind tak for hjælpen, hvad hedder denne sensor, så vil jeg bestille og få den skiftet.

Så du mener at når den bliver skiftet så vil fejl P1351 også forsvinde, jeg synes ikke at jeg ser nogen forvarmelampe lyse, når tændingen bliver sat til.

/Kurt

Næ den vil også kun lyse MEGET kortvarrigt, når udetemperaturen er lav nok. (Eller slet ikke)

Man skal lige forstå den lampes reelle funktion. ;)

Den fortæller intet om gløderør er i funktion eller ej. Eller om de er defekte. 

Når det er koldt nok, og lampen tænder, så er det blot den "ventetid" fra der sættes tænding på til lampen slukker, man bør vente til motoren kan startes. Altså den tid i meget koldt vejr, indtil gløderørerne har afgivet varme nok til, at brændstoffet nemt antændes.

Gløderørerne (hvis de virker) vil normalt fortsætte længe efter, at motoren er igang. Blot med reduceret effekt.

« Senest Redigeret: 10. April 2020, 08:57 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: P2033
« Svar #6 Dato: 10. April 2020, 11:06 »
Hvad angår P1351 er det mere almindelig med fejlen end det er uden, jeg lavede engang fartpilot for en værkfører hos Peugeot, hans 308 1.6HDI havde også fejlen, og han fortalte de ofte så fejlen hos helt nye biler, og det skyldtes at overvågningsværdierne var sat alt for stramt på de motorstyringer, og at der blev skiftet mange flere gløderør på grund af det, end at de reelt fejlede noget. Jeg ville aldrig skifte gløderør før der var problemer med at starte i koldt vejr.


Holt
Det er også derfor at man udmåler ohm på et gløderør før man udskifter. ;)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.251
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
Sv: P2033
« Svar #7 Dato: 10. April 2020, 11:20 »
Nu vi er ved gløderør, så er det set, at en regenerering af partikelfilter ikke kan gennemføres HVIS/NÅR, der ligger en fejl/fejlkode på gløderør/gløderørsrelæet.

Men jeg er enig i, at der tit meldes fejl på gløderør, uden at det er korrekt. (spøgelsesfejl)
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

Nybrovej

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: P2033
« Svar #8 Dato: 11. April 2020, 13:04 »
Hej.

Mange tak for input.

Er der nogen der forhandler denne udstødningstemperatur sensoren, ud over Peugeot?

Mvh
Kurt

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.050
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
Sv: P2033
« Svar #9 Dato: 11. April 2020, 16:34 »
Hej!
Bla autodoc.dk
atp-autoteile.de
og sikkert mange flere ;-)
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Nybrovej

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: P2033
« Svar #10 Dato: 03. Juni 2020, 19:28 »
Hej.

Har behov for mere hjælp.

Efter et forsøg på at slette fejlen, dukkede den op efter et par dage. Jeg har haft sensor ved partikelfilteret ude. Da jeg målte ohm, viste den 0,4 - 0,5, det er vel ok?

Sidder der andre sensorer i udstødningssystemet som kan være medvirkende til fejlen?

/Kurt

[vedhæftning slettet af admin]

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
Sv: P2033
« Svar #11 Dato: 05. Juni 2020, 21:06 »
Er det så den rigtige du har haft ude
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Nybrovej

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: P2033
« Svar #12 Dato: 07. Juni 2020, 22:38 »
Hej.

Den jeg har haft ude, sidder på højre side af partikelfilteret, sidder der andre? skal jeg under skjoldet eller?

På forthånd tak

/Kurt

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.498
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: P2033
« Svar #13 Dato: 08. Juni 2020, 06:30 »
Jeg har lige gennemgået indlæggene, og har ikke fundet ud af hvilken motor du rent faktisk har i din bil, men hvis vi går ud fra det er en 1.6HDI tror jeg det er den forkerte føler du har fat i. Der sidder en føler ca 1/3 nede af højre side af filterhuset, det er inden partikelfiltret, der sidder en katalysator i den øverste del. Den føler du skal have fat i sidder normalt i afgangsrøret nogle få cm efter huset.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Nybrovej

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: P2033
« Svar #14 Dato: 08. Juni 2020, 21:32 »
Hej Holt.

Korrekt, det er en 1,6 HDI.

Tak for svar, den må jeg lige have kigget efter.

/Kurt