Jeg ved det er lidt tid siden du spurgte, men hvis du stadig ikke har fået opdateret dit kort kan denne forklaring måske hjælpe.
Jeg har lige i dag hjulpet min knægt med at opdatere kort på hans 308 også fra 17. Bilen er åbenbart købt med livstidsopdatering, men så længe tidsfristen ikke er udløbet, burde det være det samme. Når man skal i gang er det vigtigt at læse vejledningen grundigt, han havde selv prøvet med en Mac pc, det kræver åbenbart et par forholdsregler omkring usb nøglen som er omtalt i vejledningen, jeg bruger Windows og fulgte den vejledning. Det første problem vi stødte på var at jeg kopierede mappen med opdateringer over på den frisk formaterede usb nøgle, det må man ikke, der må kun ligge opdateringerne direkte, ikke i en mappe. næste problem vi stødte på var som du beskrev at den ikke ville gå i gang med opdateringen, det var fordi den var for stor, så vi fravalgte lande indtil vi kunne godkende på det grønne flueben nederst på siden. Herefter brugte den ca 40 minutter på selve opdateringen. De fravalgte lande var stadig på navigationen, bare ikke opdaterede, om man kunne det ved en ny opdatering har vi ikke prøvet.
Holt