Ja - og jeg faldt jo sådan set også selv i, dog baseret på erfaringer med netop de symptomer og fejlmeddelelse - og fejlretning på andre 307'ere. Speederpedalen var/er jo en kendt fejlkilde på 307 og har været et stor indtægtskilde for Peugeot m.fl....
Nå, jeg var lige ud og kigge lidt på bilen - og jeg fandt en "røgmaskine" - særdeles effektivt. Bremserens/brandbar væske er også fint. Det kommer vist lidt an på hvilken type bremserens man har, altså i forhold til tændvilligheden.
Med røgmaskinen konstaterede jeg at der kom røg ud på bagsiden af forreste ventildæksel, hvor der er et lille hul ved PCV-ventilen. Jeg tog dækslet af - hold da op med skidt og møj. Fik gravet det hele fri og lagt det i ultralydskarret - og efterfølgende samlet på ny. Med den mængde koks og skidt der var, kan PCV-ventilen næppe fungere. Der synes dog ikke at være undertryk ved oliepinden, så umiddelbart burde PCV-ventilen virke.
Der er ingen utætheder i indsugningsmanifold mv. så lyden af falsk luft kunne ikke lokaliseres.
Lige da jeg startede motoren på ny, begyndte den med et nyt symptom - rullede tomgang, uden berøring af speeder. Svingede mellem ca. 1200 og 1600 rpm. Det kan normalt afhjælpes med initalisering af gasspjældet, men en del af den procedure indbefatter opvarmning af motor til blæseren går i gang - og så langt nåede den ikke, før den gik i limp mode igen.
Til gengæld ruller den nu ikke længere i tomgang
Derimod sætter den nu også P0329 - bankesensor, permanent fejl - og fortsat P1160.
Det er jo lidt irriterende, at jeg med live data ikke kan se nogen sensorer som fejler - eller måske bare ikke har kigget godt nok
Bankesensoren tænker jeg ikke er årsagen - det burde umiddelt give andre symptomer og ikke være årsag til P1160.
P1160 i kombination med P1161 kan vist ofte indikere MAP-sensor, men P1160 alene, der jo peger på speeder/gasspjæld, kan jeg ikke lige regne ud hvad der kan være årsagen.
Nå, må se om jeg kan finde tid i weekenden til at få kigget mere på dyret.