Forfatter Emne: 307 alufælge hos T-hansen  (Læst 6867 gange)

Juul

• Gæst
307 alufælge hos T-hansen
« Dato: 09. Oktober 2008, 11:07 »
Hej

Jeg har netop været hos T-hansen for at bestille 4 stk 5-star 15" alufælge med 195/65-15 vinterdæk. Det kan man ikke få til en 307 sw, kan det virkelig passe?
Er der nogen der ved hvilken 5-star fælg der evt kan bruges alligevel?

Mvh Juul

Kenni

• Gæst
RE: 307 alufælge hos T-hansen
« Svar #1 Dato: 09. Oktober 2008, 11:10 »
Citér
Juul skrev:
Hej

Jeg har netop været hos T-hansen for at bestille 4 stk 5-star 15" alufælge med 195/65-15 vinterdæk. Det kan man ikke få til en 307 sw, kan det virkelig passe?
Er der nogen der ved hvilken 5-star fælg der evt kan bruges alligevel?

Mvh Juul

Hvilken motor har du i 307´eren?
Hvis det er 2.0 HDi, så er det korrekt at der ikke kan sidde 15" på, pga. bremserne.
Jeg havde 15" vinterfælge på min 1.6 HDi.

Juul

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09. Oktober 2008, 11:21 »
Hej

Det er en 2,0 benzin,
er 15" stålfælge et alternativ?

Mvh Juul

Kenni

• Gæst
« Svar #3 Dato: 09. Oktober 2008, 14:58 »
Citér
Juul skrev:
Hej

Det er en 2,0 benzin,
er 15" stålfælge et alternativ?

Mvh Juul

Jeg havde 15" stålfælge på min, det burde også kunne lade sig gøre på din.

Morten C W

• Gæst
« Svar #4 Dato: 10. Oktober 2008, 07:45 »
hvorfor er det at du vil have fælge fra thansen.. er du ikke glad for din bil..?? det er det sidste sted jeg nogensinde ville købe noget som helst til min bil.. på nær pærer..

du sparer seriøst intet ved at købe deres discount lort.. kontra det at få et sæt ordentlige fælge og dæk fra et sted der ved hvad de taler om.. og der er thansen ikke fremme i skoene ifølge flere historier..

vi er flere herinde som kan anbefale forskellige steder afh. af hvor i landet du kommer fra..

men held og lykke hvis du stadig holder på det skal være derfra..

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #5 Dato: 10. Oktober 2008, 11:28 »
Hvad er det der helt præcis er galt med thansen fælge? Jeg har ofte hørt folk tale dårligt om dem, men de har aldrig selv ejet et sæt.
 Er det fordi de bliver skæve eller...?
Jeg ved godt at thansen sælger meget skrammel som man ikke burde købe, men de sælger da også mange gode ting, højtalere, kabler radioer, reservedele etc...
Og når man kigget på deres hjemmeside sælger de også fx momo fælge som vel er god kvallitet?

Juul

• Gæst
« Svar #6 Dato: 10. Oktober 2008, 13:32 »
Hej Morten
Den eneste grund til at jeg ville handle hos T-hansen, var fordi jeg kunne få 4x15" alu med Michelin vinterdæk for 4k.
Men det kan åbenbart ikke lade sig gøre til min bil :(
Hvis du kender et sted hvor jeg kan få alu el. stålfælge med gode vinterdæk i ca. samme prisleje, må du meget gerne skrive hvorhenne.
Jeg bor i Slagelse

Jakob P

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 18. Oktober 2008, 17:03 »
Du kan sagtens få 15" 5-star alufælge til din 307, du skal bruge 4x108 ET 25 :)
http://thansen.dk/product.asp?c=2173014415&n=2094797999&pn=-2071086954

Thansen's fælge er hverken dårligere eller bedre end andre lavprisfælge, men forvendt ikke at scooterfjæset bag disken ved noget om det han sælger ;)
« Senest Redigeret: 18. Oktober 2008, 17:10 af Jakob P »
406 TS4 st.car

Juul

• Gæst
« Svar #8 Dato: 19. Oktober 2008, 23:51 »
Hej Jakob
Det lyder sku godt:)
Ved du tilfældigvis om de passer på en 2,0 307 som vist nok har nogen størrere skiver.

Jakob P

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 20. Oktober 2008, 07:18 »
Sålænge det er en 2,0 benzin skulle der ikke være nogle problemer, vi kører selv med 15" vinterhjul på vores 307 2,0 SW ;)
« Senest Redigeret: 20. Oktober 2008, 07:19 af Jakob P »
406 TS4 st.car

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
« Svar #10 Dato: 23. Oktober 2008, 22:00 »
Citér
Jakob P skrev:
Sålænge det er en 2,0 benzin skulle der ikke være nogle problemer, vi kører selv med 15" vinterhjul på vores 307 2,0 SW ;)

Men så er det også stålfælge ikke?
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

Juul

• Gæst
« Svar #11 Dato: 24. Oktober 2008, 02:41 »
Jeg håber da det er alu.

Har netop bestilt og betalt disse
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2180330861&n=-1430491760&pn=-1430474664
« Senest Redigeret: 24. Oktober 2008, 02:46 af Juul »

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
« Svar #12 Dato: 26. Oktober 2008, 18:25 »
Jeg spurgte om Jakob´s fælge i 15" var stål eller alu. Jeg er lidt i tvivl om der er plads til afbalanceringsklodserne på en alufælg, det kan være at det er nødvendigt at bruge afbalanceringsklodser til stål på alufælgene.

Den 306´er jeg havde før, var født på 14" alufælge. Men der skulle bruges klodser til stålfælge, for der var ikke plads til dem der bruges på alufælge, bremsecaliperne rev dem af.

Men jeg ved ikke om der er plads på din (og min) bil.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

Morten C W

• Gæst
« Svar #13 Dato: 26. Oktober 2008, 19:53 »
Citér
Juul skrev:
Hej Morten
Den eneste grund til at jeg ville handle hos T-hansen, var fordi jeg kunne få 4x15" alu med Michelin vinterdæk for 4k.
Men det kan åbenbart ikke lade sig gøre til min bil :(
Hvis du kender et sted hvor jeg kan få alu el. stålfælge med gode vinterdæk i ca. samme prisleje, må du meget gerne skrive hvorhenne.
Jeg bor i Slagelse

hej, beklager det sene svar..

men har min egen private dækpusher i brøndby strand.. ved godt der er en del km dertil..

men der får man altid topdollar service..

og han har mange..

RIGTIG MANGE kunder der kommer for at få løst problemer med Thansen fælge.. disse blir afvist da han ikke gider rette op på fejl på deres discount produkter..

hos ham kan man komme nårsomhelst og få løst et evt. problem.. på professionel vis.. han har været i branchen meget længe og ved hvad han taler om..

Tjek http://bobans.dk/ og hils fra mig hvis du ringer dertil..

købte selv AEZ icon 5 alu vinterfælge i 14" til min tidligere 306 for 5200.- med Michelin vinterdæk.. og skaffede et familiemedlem 15" Dezent T til
6200.- med Dunlop vinterdæk..

mener at din 307 hvis det er en 2,0 skal der minimum 16" på hvis det skal være alu.. noget med bremsernes str.

havde samme problem med min 306.. der var 14" lige i underkanten..

held og lykke med projekt vinterdæk..

Morten C W

• Gæst
« Svar #14 Dato: 26. Oktober 2008, 20:12 »
Citér
Dieselfreak skrev:
Hvad er det der helt præcis er galt med thansen fælge? Jeg har ofte hørt folk tale dårligt om dem, men de har aldrig selv ejet et sæt.
 Er det fordi de bliver skæve eller...?
Jeg ved godt at thansen sælger meget skrammel som man ikke burde købe, men de sælger da også mange gode ting, højtalere, kabler radioer, reservedele etc...
Og når man kigget på deres hjemmeside sælger de også fx momo fælge som vel er god kvallitet?

ifølge min dækpusher må han ofte afvise folk der normalt benytter ham som mekaniker/dækmand, da de kommer med deres Thansen fælge og har problemer af divergerende art..

og nej har aldrig ejet et sæt Thansen fælge.. har min bil og mit liv for "kært"..

af diverse produkter jeg dog har købt har været LED baglygter til min 306.. efter 3. sæt der aldrig virkede ordentligt var det slut..
udstødningsdele til min 45 scooter der ikke passede..
div. andre ting der var for "billige"..

kvalitet betaler sig..

det eneste jeg har købt der, der var virkeligt godt.. var deres flexviskere..

af skræmme historier om deres fælge er der nogen med en vw passat der fik at vide, der skulle fælge på ifølge Thansens fra Mitsubishi delen af deres katalog.. resultat.. på en frakørsel fra motorvej faldt den ene forreste fælg af.. havde vredet sig løs pga. forkerte bolte og forkert indpresning..!!!

så derfor vil jeg undre mig hver gang folk tror det er det rigtige sted at spare..

folk køber rask væk biler til 2-3-4-500,000- eller mere.. og køber Thansen fælge med discount dæk..;)
og det fatter jeg ikke en bred meter af..

ang. deres rigtige mærkefælge som de større dæk/fælg forhandlere også har, tror jeg såmænd heller ikke fejler noget..

Ville bare aldrig løbe chancen, nu man også har hørt hvor modvillige de er til at hjælpe folk med en god løsning når først problemerne er opstået..

køber hellere dæk/fælge ved den lille mekaniker der altid er sulten efter arbejde og kan fortælle og rådgive om varene samt give en god pris, end ved de store kæder der er F.....!! ligeglade og ikke husker kunderne så snart de er på vej ud af døren..
« Senest Redigeret: 26. Oktober 2008, 20:23 af Morten C W »