Forfatter Emne: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.  (Læst 72985 gange)

holmtaagerup

  • Gæst
RE: 407 varmeapparat
« Svar #15 Dato: 07. Januar 2010, 15:20 »
Vi har en 407´er som også lige er blevet 2,5 år.
Siden en af juledagene har den ikke kunnet varme. Jeg var i går på værksted (Peugeot i Vejen), hvor de fortale at de skal have den i en hel uge, for først når de får den skildt af, kan de se hvad de skal bestille hjem af reservedele. Kan de nøjes med at skifte spjældet, koster det ca. 5.300, ellers bliver det ca. 15.000,00.
Værkstedet fortalte at fabrikken har skiftet leverandør af de omtalte spjæld, da man godt er kalr over at de ikke er gode nok.
Vi undersøger nu hvad prisen på en sådan reparation er i Tyskland, og ønsker nok ikke er Peugeot næste gang.
Jeg har i dag været i kontakt med Peugeot Danmark, som har lovet at undersøge sagen og ringe retur.

smedegaard

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #16 Dato: 09. Januar 2010, 21:12 »
holmtaagerup se pm.
Så meget kom jeg ikke af med, men det er en temmelig dyr sag.
Fik det lavet på 1.5 dag inkl. 80.000 eftersyn.
Kan det virkelig passe at der er så stor forskel på peugeut værksteder?
Gad vide hvem der egentlig kommer med disse tal på dette forum? Om ikke andet så passer de ikke!!!!!

larsK

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #17 Dato: 10. Januar 2010, 15:33 »
priserne som er nævnt her i inslaget passer er selv peugeot mand og har selv lavet 3 af dem nu..

måske har KWB dækket 50% af regningen, gør de nemlig hvis du har været loyal kunde hos peugoet, havde selv en der blev 9000kr som de dækkede 50% af.

Per Madsbjerg

  • Gæst
RE: ingen varme
« Svar #18 Dato: 11. Januar 2010, 09:29 »
Vi er også i samme situation som jer alle ingen varme men blæser kører,Bilen er fra aug 2007.
Det lyder ikke godt at man skal til at ofre 6.000 - 15-000 kr på en bil der er så mange der har det samme problem,

Per Madsbjerg

  • Gæst
RE: peugoet Tyskland
« Svar #19 Dato: 11. Januar 2010, 12:31 »
Er der nogen der kender et Peugeot værksted i tyskland de kan anbefale, jeg har tænkt mig at sende min bil derned med mine varmeproblemer, når jeg har været på værksted imorgen for at få stillet diagnosen på varmeproblemet, dog mener jeg at Peugeot har et troværdigthedsproblem hvis de ikke er lydhør over for alle os der er i den samme sitiuation, håber at dem der evt har haft kontakt med Peugeot Danmark vil lade os andre høre hvad de siger til dette.:(

Esbjerg

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #20 Dato: 13. Januar 2010, 19:52 »
lars k. KWB? Hvad betyder det?
Og ja. Jeg har en 407 årg. 2007 - fra juni. Med samme problem.
Problemet startede 7. januar.
Der må være en sammenhæng.

Tobis

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #21 Dato: 13. Januar 2010, 22:00 »
Er det nogen der har haft disse problemer med varme i biler med bi-clima, eller er det et problem kun for biler med mono?

holm 83

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #22 Dato: 14. Januar 2010, 07:36 »
det er et problem på begge typer

Per Madsbjerg

  • Gæst
RE: øv øv
« Svar #23 Dato: 14. Januar 2010, 12:26 »
Jeg har lige som jer andre ingen varme i bilen, har haft kontakt med Peugeot Danmark, er bilen over 2 år er det dit eget problem :(
Der findes et kit sæt som koster mellem ca. 7.300 -8.000 incl moms og montering.
Jeg har lige talt med mit værksted, de skulle have kr. 7800 incl alt.
Efter en længere forhandling endte vi på kr.4800.
Ærgeligt men trods alt billigere end de ca 8.000 kr. :D

hirtsholm

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #24 Dato: 14. Januar 2010, 12:26 »
Jeg har samme problem med min 407 fra aug-2007
Maibom siger det koster ca. 8000 kr.

hirtsholm

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #25 Dato: 14. Januar 2010, 12:34 »
Jeg har svært ved at acceptere at Peugeot ikke vil dække denne konstruktionsfejl
Derfor har jeg lige sendt et brev til Peugeot DK og brokket mig.
Fejlen skyldes jo ikke alm. brug eller slid, det er simpelthen en fejl fra fødslen, og derfor bør Peugeot dække det uden brok.
Jeg vil opfordre til i alle skriver til peugeot DK og brokker jer, så kan det være vi bliver hørt.
Måske skulle vi sætte FDM på sagen Er der nogen der har erfaring med det?
Hvis Peugeot ikke vedkender dem deres ansvar, er det helt sikkert den sidste Peugeot jeg køber.
Så må det blive en Kia eller andet med 7 års garanti næsta gang.

hirtsholm

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #26 Dato: 14. Januar 2010, 12:42 »
Er der nogen der ved om rep.kittet er anderledes konstrueret end det oprindelige?
Ellers kan vi jo forvente at skulle på værksted igen meget snart
Sikkert når det bliver rigtig koldt igen.

Esbjerg

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #27 Dato: 14. Januar 2010, 21:31 »
rep. kittet skulle være fra en ny leverandør. Derfor i restordre. Det er vel også lidt af en indrømmelse at de skifter leverandør.

Tobis

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #28 Dato: 14. Januar 2010, 22:53 »
Det er jo en helt forfædelig sag dette her, når man har en 407 fra 2004, så lyder det jo som om, at det bare er et spørgsmål om tid, inden at varmen slipper op, jeg lægger dog mærke til i tråden, at mange af jer skriver at jeres bil er en 2007-model, måske (forhåbentlig for mig) er der tale om en periode hvor man har haft denne leverandør / dårlig del.

raklev

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #29 Dato: 15. Januar 2010, 16:03 »
peugeot er helt afvisende over for konstruktions fejl når bilen er over 2 år  f.eks rust på bagklap (sw) svigtende display, varme app. har selv måtte ofre rep af bagklap selv om det er næsten alle 407 sw der haqr problemet.