Forfatter Emne: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.  (Læst 73031 gange)

larsK

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #30 Dato: 15. Januar 2010, 17:04 »
angående bagklap er det langt fra de fleste der er rust på har set en! så der holder jeg altså med peugeot.

Tobis

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #31 Dato: 15. Januar 2010, 19:32 »
Jeg må bakke op omkring rusten, det er/bliver et problem på langt de fleste biler.. Se efter bobler lige over Peugeot-listen.

smedegaard

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #32 Dato: 15. Januar 2010, 20:38 »
Har også fået lavet rust. Det er sgu da egentlig ikke en særlig god bil vi har købt. Det var så sidste gang jeg køber sådan noget fransk l**rt.

hirtsholm

  • Gæst
RE: varmeproblem
« Svar #33 Dato: 19. Januar 2010, 08:31 »
Lad os nu holde varmeproblemet for sig...
Det er en konstruktionsfejl som Peugeot bør dække, hvis de vil være en ansvarlig virksomhed.
Det er måske ok at de har lavet en fejl. men deres kunder skal vel ikke betale for deres fejl.
Det er nok at vi skal fryse og have en masse besvær, men vi skal ikke betale også.

morgan

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #34 Dato: 19. Januar 2010, 09:45 »
tag nu bare at luft svinet ud. ellers er din radiator kalket til pga forkert kølervæske... thats it
det tager dig 30 min for at løse dette. det er pga manglende væske i radiator... så den skal luftes ud ved den øverste dysse ved varme slanger. det tager lidt tid, og kan snyde, men du kan mærke på slangerne når der er flow igennem.
fejl typisk......LUFT... KALK
« Senest Redigeret: 19. Januar 2010, 09:51 af morgan »

laerken

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme
« Svar #35 Dato: 21. Januar 2010, 00:47 »
Samme problem her - 2 1/2 år gammel 407 SW
Varmen virkede da jeg kørte til Maibom for at få vinterdæk på - Da jeg kørte derfra, var der ingen varme overhovedet - og det frøs ca. 10 gr i den periode.
2 dage med isbil før de havde tid til at kigge på den: Det er en aksel der lukker og åbner et spjæld, som er knækket - sikkert fordi spjældet er frosset fast - motoren er stærkere end spjældets styrke - Et kendt problem - De første repererede de selv - men nu er der lavet et færdigt kit - fra en ny leverandør, da Peugeot har erkendt, de var for dårlige - Pris 8.000 kr. !!!
Ikke deres skyld men et tilfældigt sammentræf, siger Maibom - formentlig fordi noget smeltevand er løbet ned mens de skiftede dæk og er frosset, så spældet sidder fast - så knækker akslen, fordi moteren er stærkere end akslen kan modstå.
Jeg ville tænke over det - de kunne sætte spjældet, så det gav fuld varme hele tiden - Det er fint nu, men sikkert ikke til sommer - De ringede efterfølgende og tilbød lidt rabat.
MEN DET ER SIMELTHEN FOR GALT - PÅ SÅ NY EN BIL - at Peugeot ikke vil dække en sådan fabrikationsvejl - Så pas på med at bruge 407'eren i frostvejr.:(
« Senest Redigeret: 21. Januar 2010, 01:40 af laerken »

larsK

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #36 Dato: 21. Januar 2010, 19:52 »
hvor meget rabat ville de give? har haft 3 stykker nu og de har fået 50% i rabat. og det er fra vores importør.. så du burde få det samme, med mindre du ikke er en loyal kunde hos peugeot.

hirtsholm

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #37 Dato: 22. Januar 2010, 11:13 »
Er du sikker på rabatten er fra importøren?
Peugeot DK har netop svaret mig pr. brev at de ikke vil dække noget?

laerken

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme
« Svar #38 Dato: 22. Januar 2010, 16:10 »
Jeg skulle bestemt mene, at jeg er en loyal Pougeot kunde - Har kørt Peougeot siden den første bil i 1993 - 5 er det blevet til - og Maibom har stådet for de sidste 4.
Først ville de tilbyde 10% - så ringede de efterfølgende og tilbød 25 % - sært sammentræf iøvrigt, at det sker mens den er på værksted, hvor klimaanlægget også pludselig stod på 'max', hvor jeg i hvert fald aldrig selv har sat den op. Undrer mig også over, hvordan spjældet kan sætte sig fast i position 100% friskluft, når det fryser 10 gr. udenfor, men det er der jo nok en forklaring på.

larsK

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #39 Dato: 22. Januar 2010, 21:12 »
ja er sikker på det var dem, vi ringede nemlig til dem for at høre om hvad vi skulle gøre, og om hvilken garanti de havde. men garantien er kun 2år der efter kan man få kulance hos forhandleren hvis man er en loyal kunde over for dem, i de her tilfælde var det så os der gav 25% og Inportøren 25% så var ikke helt rigtigt det jeg skrev før sorry.

Esbjerg

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #40 Dato: 30. Januar 2010, 21:51 »
Noget nyt?
Vi kører rundt med max varme. Venter stadig på rep. kittet fra den nye leverandør. Forventet levering d. 28. januar - ny dato d. 1. februar!
Er ikke blevet lovet 50 % - loyal kunde siden 96.
7 stykker er det blevet til siden da.
Måske den sidste. Hvis vi selv skal betale hele prisen.......

Oertoft

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #41 Dato: 06. Februar 2010, 13:59 »
Endnu en 407 med varmeproblem er jeg også ejer af. Min er fra Juni 2007 - altså 2½ år gammel. Købt hos Peugeot i Fredericia, men de vil ikke tale om noget som helst garanti, kompensation osv, da jeg ikke har være thos dem for at få lavet serviceeftersyn. Service er overholdt på bilen, blot ikke hos Peugeot Fredericia. Jeg er stjernegal over at så ny en bil åbenbart har en fejl den er født med - det kan jeg se ud fra alle I andres indlæg. Min skal på mandag den 8/2 til reparation - men jeg synes vi skal gå videre til Peugeot og klage. Sammen er vi stærkere

Esbjerg

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #42 Dato: 22. Februar 2010, 15:06 »
Regning. Kr. 6.987,50.......
Reservedele for kr. 614,- Resten er arbejdsløn. Ingen loyalitetsrabat. Jeg HAR købt min sidste Peugeot.

silverfox

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #43 Dato: 22. Februar 2010, 20:00 »
Har du nogen anelse om hvor meget arbejde der er i at skifte det spjæld? Man skal næsten have hele instrumentbordet ud. Jeg er klar over, at 6700 er mange penge, men det er ikke dyrt for den reparation...

larsK

  • Gæst
RE: 407 blæser fint, men næsten ingen varme.
« Svar #44 Dato: 23. Februar 2010, 20:54 »
har lavet 5 af dem nu og det er hele bordet der skal ud, der efter skal varmekassen adskilles og det er ikke bar lige.. der er rigtig mange timer i det arbejde, første gang to det 8 timer at lave anden gang 6 timer og de sidste par gange tog det 4,5-5 timer..