Forfatter Emne: 407sw og bagrude der driller  (Læst 5171 gange)

duppe

  • Gæst
407sw og bagrude der driller
« Dato: 13. Marts 2011, 19:41 »
hej

Har en Peugeot 407sw fra 2007 1,6hdi - det er pt. verdens mest irriterende (møg)bil.
Det begyndte for ca 1 mdr. siden, når jeg låser bilen op via fjernbetjening, kommer der lige et ekstra klik fra bagruden og den åbner. Står bilen i mere end 10 minutter (uden lås) og jeg åbner en af fordørerne klik og bagvinduet åbner.
Hvor er det dog irriterende hver enete gang at skulle bagi bilen for at lukke, for der er jo naturligvis en alarm der bimler løs når den står og hopper på alarmkontakten (viskerne virker heller ikke bagi, når den er åben).
Jeg snakkede med Peugoet - første gang, var det helt nyt for værkstedet, og de anede ikke hvad de skulle gøre. hmm, var derfor klar over en hamper pris og ville derfor evt. vælge peugeot tyskland. Vi var gået forkert af hinanden, og konen ringede derfor også til peugeot (et par dage efter) og her havde værkstedet hørt om det mange gange før, og at det var en kendt fejl, men de kunne kun skifte bagruden, men garanterede ikke for noget?!?
Jeg googlede der derfor og her kommer rigtig mange, der har samme problem, men ikke nogen løsninger som jeg kan se det?!?

Er der derfor ikke nogen af jer kloge herinde der har haft problemet, og løst det. Jeg bruger aldrig bagruden, så hvis den kunne svejses fast ville det betyde mindre :-)

HÅber der er en der har svaret, er lige pt. rigtig træt af bilen, og har kun haft den 1½ år.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 407sw og bagrude der driller
« Svar #1 Dato: 13. Marts 2011, 20:36 »
er det ikke muligt det kan vare den kontakt til at åbne bagruden der har fået fugt, prøv evt at åbne bagrude, tage det sorte skjold bag viskerarmen af der sider et lille stik prøv at tage det af. er bare en ide mvh daniel
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

duppe

  • Gæst
RE: 407sw og bagrude der driller
« Svar #2 Dato: 13. Marts 2011, 22:13 »
tusind tak - det vil jeg lige prøve - lyder sansynligt - det startede da frosten gik væk

Kurt Nygaard

  • Gæst
RE: Og svaret er ?
« Svar #3 Dato: 14. Marts 2011, 10:36 »
Giver du lige en tilbagemelding ?

Fam Holm

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 407sw og bagrude der driller
« Svar #4 Dato: 14. Marts 2011, 11:26 »
Hej Duppe

Jeg har haft et lignede problem, jeg ved ikke om det er det samme.
Jeg fik at vide at det var noget med den spænding der går ned gennem ruden der er for lav.
Man kan skifte ruden, eller man kan kan få et monteringskit,
som er en ledning man trækker rundt i kanten af ruden.
Det virker på min 407 1.6 hdi årg 2008.
Hårber jeg kunne hjælpe.

Mvh Kjeld

duppe

  • Gæst
RE: 407sw og bagrude der driller
« Svar #5 Dato: 14. Marts 2011, 12:46 »
Er bange for at det er noget med spændingen - bageude viskeren kører mærkbart langsommere + den er noget længere om at fjerne dug(?!?) med el-trådene i ruden.

Hvad er et monteringskit? Er det noge peugeot laver eller??

Jeg prøver det med kontakten imorgen (tirsdag) skal nok skrive om det hjalp

Fam Holm

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 407sw og bagrude der driller
« Svar #6 Dato: 14. Marts 2011, 13:07 »
Hej
'Det jeg kalder monteringskit er noget jeg fik lavet hos peugeot i
Haderslev (Aunsbjerg) under garanti og de sagde at der var spændingsfald i bagruden og de havde lavet det mange gange.
De har også et stykke papir de har fået fra Peugeot danmark hvor
der står hvor meget ledning og tape der skal bruges.

Det lyder til at det er samme problem du har som jeg havde.

Mvh Kjeld

kempf83

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 57
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hej
« Svar #7 Dato: 29. Marts 2011, 12:42 »
jeg har haft samme problem som det du har prøv det med ledningen når du har tagey det sorte skjold af sider der en ledning tag den af og vis fejlen er væk så er det din kontakt til bagruden kendt prøblem på 407 sw og c 5 citroen

gravgaard87

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 2
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Har fået fejlen rettet ved min egen
« Svar #8 Dato: 07. April 2011, 17:39 »
Hej..

Jeg havde samme problem med min.. Jeg kørte til min nærmeste peugeot forhandler og forklarede dem problemet, fik en af de "gamle" mekaniker og han kunne sige hvad det var.. Det var en stel-fejl.. Enten i trådene i el-bagruden eller i låsen til bagruden, men det krævede at de skulle skifte bagrude-viskeren sammen med låsen.. Jeg fik skiftet låsen+bagrude-visker og siden har jeg ikke oplevet mere.. Kom af med 2600 kr, med arbejdsløn og materialer..

Ysse

  • Gæst
RE: 407sw og bagrude der driller
« Svar #9 Dato: 18. April 2011, 07:48 »
Hej

Nogen som har et skriv på dette fra Peugeot?

Evt. ledningsdiagrammer til Peugeot på elektronisk form?

Har netop købt en SW 407'er fra 07/2005 og der virker kontakten til åbning af selve ruden ikke....:(