Forfatter Emne: tandremskift??  (Læst 21796 gange)

p307hdi

  • Gæst
tandremskift??
« Dato: 18. Marts 2012, 23:19 »
Hej:

Min Peugeot 307 1,6 hdi fra 2006 skal have ny tandrem siger Peugeot værkstedet, men hvorfor kan den ikke holde længere?

Hvad er der galt i  at den ikke kan køre 240.000 km som de skrev til mig på et tidspunkt. Jeg er slet ikke i nærheden af det tal da den kun har kørt 94.000 km.

Nogen fornuftige bud på hvorfor.... eller skal de bare scoore kassen.

mvh
fp
:o

Eivin

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 29
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: tandremskift??
« Svar #1 Dato: 19. Marts 2012, 06:45 »
Fordi de skal skiftes enten efter antal kørte km eller år.
Det anbefales at skifte dem når de er 5 år gamle. ;)
Peugeot 206, 1.6 sw 2006

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: tandremskift??
« Svar #2 Dato: 19. Marts 2012, 11:11 »
de 5 år er fordi peugeot giver motorgaranti helt uafhængigt af fabrikken  som de selv står for  det gør  citroen ikke derfor har de andet  brugstid  . men du kan godt køre de 240000 på de 5 år så er det ok

p307hdi

  • Gæst
RE: tandremskift??
« Svar #3 Dato: 19. Marts 2012, 16:55 »
Hej:

Tak fordi I deltager i debatten. Ja, det hænger jo naturligvis sammen med den garanti de giver hvis der sker noget, men jeg syntes nu at have læst at man hos Citroen har sat 10 år, som holdbarhed på efter min oplysning samme rem - nogenlunde samme oplysning som fabrikken har angivet, derfor undrer jeg mig også over, at den danske peugeotimportør siger, at remmen skal skiftes hvert 5' år, men de har vel deres grunde til det - (kassetænkning).

Nu er remmen blevet 6 år, så jeg er da godt klar over, at der ikke er en udløbsdato, og den bliver da sikkert nok også skiftet.

Nu skal jeg så bare finde det billigste autoriserede tilbud - og ved at ringe rundt har jeg da også fået flere spændende bud på sådan et skift så det kan sikkert godt betale sig, at vælge et værksted man ikke plejer at benytte i sin egen hjemegn.

mvh
fp
:D

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: tandremskift??
« Svar #4 Dato: 19. Marts 2012, 17:39 »
Du kan også prøve http://www.autobutler.dk/
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

p307hdi

  • Gæst
RE: tandremskift??
« Svar #5 Dato: 20. Marts 2012, 10:10 »
Hej:

Jeg har faktisk fået et tilbud fra autoriseret værksted på tandrem-vandpumpe-kilerem til ca. 4000 kr.

Har set en uatoriseret tage 3700 kr. for kun at skifte tandremmen - så det ser ud som om nogle af de autoriserede værksteder er lidt billigere hvis man kommer uden for de store byer - så det ser ud som om det godt kan være dyrere også hos en uatoriseret mekaniker.

Derfor skal man også kigge sig omkring - det kan sikkert godt betale sig at køre nogle kilometer. Jeg holder mig dog indenfor landets grænser fordi den danske importør ikke vil fastholde motorgarantien med mindre de selv stempler servicebogen så det skal man lige tænke over.

mvh
fp
:D

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: tandremskift??
« Svar #6 Dato: 20. Marts 2012, 11:35 »
når jeg skriver så prøv autobotler så får du en pris som du kan prøve at presse prisen hos Peugeot med
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

-Jonas-

  • Gæst
RE: tandremskift??
« Svar #7 Dato: 20. Marts 2012, 19:03 »
Hvis din tandrem er 5 år skal den skiftes længere er den ikke.

alt efter hvad der kommer ført km på 240.000 eller de 5 år..

når du skal have skiftet tandrem så skal du have det orginalt for det billige uorginale pis er da ingeting værd. Jeg har en 206 1,6 s16 fra 2003 med 110 hk - benzin bil. for 1 år siden blev der skiftet uorginal tandrem og den piver lidt nu. så overvejer at få den skiftet igen til noget orgianlt

sørg for at få skiftet vandpumpen også hvis den har siddet på siden frabrikken så holder den nok ikke 5 år mere.. Jeg tør hvertfald ikke at stole på den kan holde 10 år sådan en vandpumpe. :-)


så det er altså, tandrem, medløber hjul, remstremmer, vandpumpe og noget køler væske og så nogen arbejds timer. så køre det 5 år igen. og så er det hvertfald ikke det som er skyld i at din motor skal blive smadret.

p307hdi

  • Gæst
RE: tandremskift??
« Svar #8 Dato: 20. Marts 2012, 21:02 »
Hej jonas


Sjovt du siger "5 år" så er den ikke længere. Hvis samme rem havde siddet på en Citroen så er holdbarheden sjovt nok de samme kilometer, men hele 10 år. Lad det nu ligge - Peugeot kan have deres tanker med den efter min opfattelse "gratis motor garanti" hvis man overholder deres regler.

Jeg har aldrig haft en tandrem der er sprunget på mine ældre biler og en af dem havde endda kørt så længe at den knap nok kunne dreje rundt på hjulet også uden at springe.

Jeg vil godt vædde på, at garantien på motoren meget sjælden kommer til udbetaling fordi, dele som turbo og andre dele ikke er omfattet og det vil da undre mig hvis Peugeot ikke ville prøve at kravle udenom hvis uheldet var ude.

Jeg har dog nu besluttet at skifte den alligevel - så må vi se om de holder deres ord de næste 5 år.

mvh
fp


:D:D:D

-Jonas-

  • Gæst
RE: tandremskift??
« Svar #9 Dato: 21. Marts 2012, 16:36 »
okay.
men hvis den nu springer er det jo bare din egen skyld at du ikke gad at bruge penge på den.!!!

Den kan sikkert godt køre 8-9 år sådan en tandrem men det er bare noget fucking lort!! hvis den nu springer.

men den kan hvertfald holde de 5 år og 240.000 km..

ftoft

  • Gæst
RE: tandremskift??
« Svar #10 Dato: 05. April 2012, 16:19 »
Det behøver ikke at være selve tandremmen der knækker, har triste erfaringer med en tidligere Vectra hvor remstrammer hjulet kollapsede. Så jeg er en af dem der overholder service interval når det gælder tandrem :D

Kan varmt anbefale autobutler.dk der er vildt stor forskel i priserne fra værkstederne. indhentede tilbud på udskiftning af H/V forhjulslejere billigste 1890,- så kom der et på 2250,- 3 stk lå på 4250,- og dyreste 5800,-