Forfatter Emne: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55  (Læst 68833 gange)

Davidusaf

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #75 Dato: 27. Februar 2013, 09:57 »
http://www.topgear.com/uk/renault/clio/verdict
http://www.topgear.com/uk/peugeot/208/verdict

Det er dog ikke direkte test mod hinanden
stor forskel er der vel ikke, men 208 har lidt højre score i nogle punkt i følge dem, clio er mest økonomisk, har dog ikke selv prøve køre i 208 kun clio
« Senest Redigeret: 27. Februar 2013, 10:06 af Davidusaf »

larsK

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #76 Dato: 27. Februar 2013, 12:56 »
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_anmeldelser/article1840082.ece

i denne artikel nævner de at det eneste der er bedre i en clio end en 208 er gearskiftet..

de næver at 208 køre bedre ang styretøj bedre plads bedre design men med dårligere gearkasse...

og ja er ansat hos peugeot men ikke derfor jeg kommer med de kommentare det er fordi folk irretere mig når dette er en hjemmeside for folk med spørgsmål og ikke en side for nedgørelse af div mærker..

Davidusaf

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #77 Dato: 27. Februar 2013, 15:09 »
208 ser klart bedre ud
« Senest Redigeret: 27. Februar 2013, 20:12 af Davidusaf »

strada

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #78 Dato: 28. Februar 2013, 18:58 »
Citér
JML_ skrev:
Værsgo

http://www.fdm.dk/biltest/peugeot-208-16-ehdi-92-hk-allure-5-d-renault-clio-15-dci-90-dynamique?solr_query=clio
http://

http://tv2.bilzonen.dk/biltests/2013/01/ny-renault-clio-mod-peugeot-208-og-citroen-c3/


Ekstra Bladet og biltest.....er det virkelig det bedste i kan komme med. Hov, nu bliver Lars K irriteret :D
Pudsigt - har også skiftet min 207 ud med den nye Clio 1,5 dCi 90HK i rødmetallic. Kanon bil og god service :D
« Senest Redigeret: 28. Februar 2013, 20:33 af strada »

midph

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #79 Dato: 10. April 2013, 10:38 »
..til orientering er jeg igang med en korrepondence med Peugeot Danmark (3mails),med det simple spørgsmål om.."hvorfor har man konstrueret en bundkar,hvor der ligger en rest af olie efter aftapning på grund af en "bulb" der går OP i bundkarret"??(fra 0,2-0,4l alt efter hvem man spør`) PDK..indrømmer,at der ligger 0,2l tilbage ,men er uden betydning??..de kryber "elegant"uden om mit simple spørgsmål og svarer på bedste "politiske" måde,at alt jo afhænger af kørsel/olie/service..så langt så godt og jeg er enig..men svare kort på hvorfor bundkarret er konstrueret sådan..DET ER DET ENESTE JEG VIL VIDE,FOR DER MÅ VÆRE ET FORMÅL MED DETTE!!:D:D..det kan eller vil de ikke..(jeg tror ikke de ved det selv)..så nu ved jeg hvordan det er ,at være journalist :D:D:D:D..venter spændt på den næste mailB)B)..
« Senest Redigeret: 10. April 2013, 13:32 af midph »

strada

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #80 Dato: 10. April 2013, 12:48 »
Så må vi se om du når længere end jeg gjorde.
Efter 3. mail holdt de op med at besvare flere henvendelser :D

Tror du har ret, de ved ikke hvad de skal gøre eller gribe i, da der formeentlig ikke findes en fornuftig grund (for ejerne - måske for Peugeot værkstederne...) til sådan en tåbelig konstruktion. Undtagen den at det måske nedsætter levetiden på motoren. Tror efterhånden at det er der hunden ligger begravet (nu kommer alle Peugeot mekanikerne sikkert på banen :D:D:D)
« Senest Redigeret: 10. April 2013, 13:03 af strada »

midph

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #81 Dato: 10. April 2013, 13:58 »
Hej Strada..ja den første fejl han gjorde var,at påstå,at bundkarret (og si) på en 1,4 og 1,6 ikke var det samme,hvilket jeg så måtte meddele ham,at det var bekræftet af hele 2 peugeotfolk og at jeg selv havde været ned på alle fire for at konstatere,at jeg også har proppen OPPE i bundkarret..ok..fik så samme smøre tilbage om kørsel/olie/serviceinterval ect.:D:D..og jeg skriver tilbage,at hvis han ikke ved noget om det/fået mundkurv på, er det da en ærlig sag..men så sig det dog..det er ligesom om de ikke vil indrømme fejlen..jeg får efterhånden den grimme grimme tanke,at det er nøje udregnet/testet,at efter de 200.000 kan der ske alt..hvorfor skulle man ellers efterlade 0,2 liter evt. fyldt med slam og spåner efter hvert olieskift,som naturligvis,bliver hvirvlet med rundt i den rene olie..det er bare ikke ok i min verden eller??... p.s. jeg tror helt ærligt også vore kære peugeotfolk herinde undrer sig over den konstruktion ved nærmere eftertanke og indrømmet,da jeg selv var mekker for 100år siden,tænkte jeg sgu`heller ikke så meget over tingene,bilerne skulle jo bare rulle..først da vi fik ordre fra fabrikken om fejl der skulle rettes,kunne vi se problemet..nå,men jeg afventer svar ..evt....måske..:D:D:D:D

midph

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #82 Dato: 10. April 2013, 16:04 »
..så kom der alligevel svar..døm selv..:D

..Vi ved ikke hvad der er den oprindelige tanke med bundkarrets design. Vi har heller ikke undersøgt det, da det ikke har relevans i forhold til motorens drift eller holdbarhed.
Det vigtige er ikke at symptombehandle, men at fjerne årsagen til at symptomerne opstår: Køre med den rigtige motorolie, der skiftes rettidigt, og derved sørge for, at der ikke dannes olieslam.

JML_

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #83 Dato: 11. April 2013, 07:31 »
Det har med andre ord ikke relevans for motoren at der ligger rester af spåner og andre partikler i de 0,2 - 0,4 ltr. motorolie der altid vil stå i motoren - hmm.
Måske de har ret ? Når man sælger bilen som skrot pga. defekt motor får man vel egentligt mere for bilen vægtmæssigt - end hvis den var uden spåner :D
p.s. tillykke med den nye Renault Clio 4 midph. Et godt valg.
« Senest Redigeret: 11. April 2013, 09:38 af JML_ »

midph

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #84 Dato: 11. April 2013, 11:40 »
..præcis mine ord JML og de kan/må åbenbart ikke svare andet en den sædvanlige remse..såee:D:D..og tusind tak for lykønskningen..fed dyt med (næsten) alt moderne udstyr og prismæssigt kunne konkurrenterne slet ikke være med hvad det angår..mvh Preben

Mh65140

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 187
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #85 Dato: 11. April 2013, 14:11 »
Her lidt korrespondance med Peugeot Danmark omkring motorgaranti og bundkar.

Hej XXXX,

Tak for din nye henvendelse.
Det er en udbredt misforståelse, at der ligger 0,4 liter motorolie tilbage efter udtømning af motorolien ved olieskift.
Der ligger maksimalt 0,2  liter motorolie tilbage, hvilket ikke er et problem i forhold til den samlede påfyldte oliemængde, og det er helt normalt, at der ligger lidt olie tilbage i et bundkar ved olieskift.

Der findes ikke et ændret bundkar, der er godkendt af Peugeot, til din bil.



Venlig hilsen / Best regards

XXXX
Kundesupport

 
Peugeot Danmark
K.W. Bruun Import A/S
Hovedvejen 1
DK-2600 Glostrup
www.peugeot.dk

E-mail: crm@peugeot.dk
Tlf:/Phone:   +45 43 45 16 22
Fax:            +45 43 45 16 30


Fra: XXX
Sendt: 3. april 2013 12:34
Til: Kunderelationer
Emne: RE: Contact US Request from www.peugeot.dk

Hej Peugeot.

Synes bare ikke min motor har godt af, at 0,4 liter gamle olie ikke kommer ud ved olieskift. Hvilket reservedelsnummer har et bundkar med bundprop i bunden af karet og som er godkendt af Peugeot?



From: Kunderelationer [mailto:crm@peugeot.dk]
Sent: 3. april 2013 10:58
To: XXXXX
Subject: SV: Contact US Request from www.peugeot.dk

Hej XXXXX

Tak for din henvendelse vedr. 1,6-HDI-motoren og udskiftning af bundkar.

Da du er en af flere, der stiller spørgsmål til turboladeren/banjobolten/bundkarret på Peugeots 1,6 HDi-motor, har vi udarbejdet nedenstående FAQ, der forhåbentlig kan bevare dine spørgsmål:

Er der et generelt problem med turboladeren på 1,6 HDI?
•   Nej, Peugeot har ikke et generelt problem med turboladeren på 1,6 HDi-motoren.
 Hvorfor bliver turboen defekt?
•   Der kan være flere årsager, f.eks. almindelig nedslidning eller manglende smøring. Det er meget vigtigt, at turboen får den korrekte smøring. En turboladers turbine kører op til 100.000 omdr. i minuttet, så hvis den mangler smøring i bare et kort øjeblik, er turboen ødelagt og skal skiftes.
•   En anden årsag kan være dårlig motoroliekvalitet. Peugeot har i samarbejde med TOTAL udviklet en motorolie, som netop er designet til 1,6 HDI-motoren. Alle Peugeot værksteder bruger udelukkende en af Peugeot godkendt motorolie.
•   Hvis man sørger for at passe sine olieskift på autoriseret Peugeot værksted, inden for de af fabrikkens valgte tids- og kilometerintervaller og med en godkendt olie, er risikoen for at opleve et nedbrud på turboen pga. manglende smøring minimal.
  Hvor længe holder en turbo, hvis man passer sine eftersyn?
•   En turbo er en sliddel, men holder normalt mange kilometer. Hvor længe den holder, afhænger meget af bilejerens kørselsmønster, men vigtigst af alt er vedligeholdelse i henhold til fabrikkens forskrifter.
 Skal der laves ændringer på min motor?
•   Nej der skal ikke laves ændringer på din motor eller motorens bundkar. I forhold til bundkarret (og oplagring af olie-slam) er det vigtigt at forstå, at årsagen til at der dannes slam i olien typisk er, at motorolien har en dårlig kvalitet. Det er således ikke selve bundkaret der kan skabe problemer, og hvis du altid kører til rettidig service på et Peugeot værksted, er risikoen for ophobning af slam i motorolien minimal.
 Jeg er i tvivl om min bil er i orden - hvordan sikrer jeg mig, at den holder længst muligt?
•   Hvis din bil er serviceret hos en Peugeot forhandler, kan du roligt køre videre.
•   Er du i tvivl, om din bil er serviceret korrekt, anbefaler vi, at du tager kontakt til en Peugeot forhandler, der kan hjælpe dig med at foretage en professionel vurdering af din bil.

Til dit specifikke spørgsmål omkring Peugeot Motorgaranti kan vi oplyse, at Peugeot Motorgaranti bortfalder, hvis der monteres motordele, der ikke er godkendt af Peugeot.


Venlig hilsen / Best regards

XXXXXXXX
Kundesupport

 
Peugeot Danmark
K.W. Bruun Import A/S
Hovedvejen 1
DK-2600 Glostrup
www.peugeot.dk

E-mail: crm@peugeot.dk
Tlf:/Phone:   +45 43 45 16 22
Fax:            +45 43 45 16 30


-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: no-reply@kppv2.net [mailto:no-reply@kppv2.net]
Sendt: 30. marts 2013 09:53
Til: Kunderelationer
Emne: Contact US Request from www.peugeot.dk



Nuværende bil : Peugeot
Model : 308 SW

Din besked : Hej
Jeg har en 308 SW med en 1.6 HDI motor for at undgå at turbo brænder sammen, vil jeg gerne skifte bundkaret ud med et hvor bundproppen sidder forsænket, således at alt olie kommer ud. Jeg hælder  selvfølglig den anbefalede 5-30 total ino C2 igen og orignale oliefilter. Alle service er overholdt hos Peugeot og det har jeg forsat tænkt mig at gøre. Mit spørgsmål er så om motorgarantien stadigvæk dækker efter udskifte af bundkar. På forhånd tak.
_______________________
5008 2.0 hdi 2012/8
diagbox 7.xx og PP2000 i Aarhus V.

midph

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #86 Dato: 11. April 2013, 16:45 »
..jep..samme standard smører jeg fik..trist trist..de er glatte som ål:D

strada

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #87 Dato: 11. April 2013, 17:03 »
"Peugeot Motorgaranti bortfalder, hvis der monteres motordele, der ikke er godkendt af Peugeot"

Lad det være en advarsel til alle der forsøger at forbedre Peugeots "pålidelige" motorkonstruktion i form af udskiftning/ændring af et bundkar til et der ikke gemmer på gamle spåner og andre urenheder ;)

Det kan enhver vel da forstå ;) suk...
(ironi kan forekomme)
« Senest Redigeret: 14. April 2013, 10:28 af strada »

Mh65140

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 187
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #88 Dato: 13. April 2013, 23:31 »
_______________________
5008 2.0 hdi 2012/8
diagbox 7.xx og PP2000 i Aarhus V.

corvenius

  • Gæst
« Senest Redigeret: 14. April 2013, 09:11 af corvenius »