Forfatter Emne: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55  (Læst 65732 gange)

Mh65140

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 187
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #45 Dato: 12. Februar 2013, 21:44 »
Det var nu ikke fordi at de skiftede på den samme. Automester sagde også at de købte et helt kit med alle rør filter osv. Så tror nu nok de har styr på det.
_______________________
5008 2.0 hdi 2012/8
diagbox 7.xx og PP2000 i Aarhus V.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #46 Dato: 12. Februar 2013, 23:11 »
De turboer der bliver skiftet hos Automester  hvilke mærker skifter de dem på ?  hvis Ford kører på andet olie og længere interval  kan det jo være det er dem der har fået  80% af dem der er skiftet

kempf83

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 57
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #47 Dato: 13. Februar 2013, 16:40 »
hej

jeg var en af de uheldige 2 dagen inden udsendelsen i kontant røg min turbo og jeg har så skiftet rør/bund si/ lavet alt det man skulle lave det skal siges jeg ikke har kørt på den olie peugeot mener man skal køre på men det gør jeg så nu men det korte og det lange er at min kollega har samme bil samme motor hans er serviceret hos peugeot taastrup har kørt samme andtal km og han ville have skiftet og renset sin så det gir jeg igang med og jeg må tage hatten af for peugeot for der var intet og se på hans sigen i bundkaret var som ny så olien mener jeg bestemt har noget at sige. så derfor køre jeg på den rigtige olie nu bare en lille historie fra den virklige verden  

larsK

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #48 Dato: 13. Februar 2013, 17:18 »
og det er netop det der er pointen i at få lavet sit service autoseret.. med den korrekte olie.

Michael LK

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #49 Dato: 13. Februar 2013, 17:48 »
Om jeg fatter, at nogen beslutter sig for at prøve anden olietype - det er nok det vildeste sats man kan gøre på en motor.

Alti alti den orig. - specielt når det drejer sig om koksdannelser.

midph

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #50 Dato: 13. Februar 2013, 17:56 »
Citér
kempf83 skrev:
hej

jeg var en af de uheldige 2 dagen inden udsendelsen i kontant røg min turbo og jeg har så skiftet rør/bund si/ lavet alt det man skulle lave det skal siges jeg ikke har kørt på den olie peugeot mener man skal køre på men det gør jeg så nu men det korte og det lange er at min kollega har samme bil samme motor hans er serviceret hos peugeot taastrup har kørt samme andtal km og han ville have skiftet og renset sin så det gir jeg igang med og jeg må tage hatten af for peugeot for der var intet og se på hans sigen i bundkaret var som ny så olien mener jeg bestemt har noget at sige. så derfor køre jeg på den rigtige olie nu bare en lille historie fra den virklige verden  


..kan du så ikke oplyse de andre her med 1,6 hdi om,hvilken olie DU brugte og hvilken din ven bruger,så der ikke begåes fejl andre steder..og jeg mener..det er ikke nok bare at sige Total eller andet,men alle specifikationer på olierne der blev brugt/bliver brugt??

nibka - 307

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 185
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #51 Dato: 13. Februar 2013, 19:19 »
Her er godt nok en del triste og dyre bilrepr.  
Motorolien har utvivlsom stor betydning, men hvem har dog lyst til at gå på kompromis / være forsøgsperson med sin kostbare bil på et så vigtigt element.  Køb dog den olie som PEUGEOT anbefaler i instruktionsbogen - så er det hul da lukket.
Har på nettet læst indlæg, hvor bilejeren anfører, at dieseloliens tilsatte additiver har stor betydning for tilsodning m.v. og så vidt jeg husker blev det nævnt, at der var stor forskel på Shells d.olie set i forhold til d.olie fra F24. Han tankede hos F24 - og havde ikke koksaflejringer i motoren.

Jeg erindrer fra min barndom, når vi i fællesskab med naboerne samlede roer, hvor en nabotraktor havde en mærkelig lugt fra udstødningen, og vi andre mente han brugte fyringsolie i sin traktor, da udstødningsgassen lugtede svovlagtigt lig det som kom ud af skorstenen på stuehuset.    Hans næste traktor havde også samme "mærkelige" udstødningslugt.  

Jeg ved ikke om der kan være nogen sammenhæng, såe......!

v h:   Niels
PEU 307, 1,6 Benzin HB - årgang 2002 - kørt km. 311.000

kempf83

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 57
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #52 Dato: 13. Februar 2013, 21:24 »
Total Quartz ineo ecs 5w-30 siger Peugeot Taastrup

midph

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #53 Dato: 14. Februar 2013, 10:50 »
"nibka - 307"...har jo ret..kig i servicbogen,der står hvilken olie vi præcis skal/må bruge til vores model og motortype..eksempelvis foreskriver min 206 1,4 hdi UDEN PARTIKELFILTER!!..brug af Total OG Esso produkter og hvilke typer olier der må anvendes,både til diesel og benzin..det bliver nok for omfattende,at skrive hvilke,men der er bemærket at.."ved serviceeftersyn,bruges en halvsyntetisk olie,mindst 10w40.. en energibesparende olie 5w30 eller en fuldsyntetisk olie 5w40 kan også bruges..endvidere skal den  opfylde minimumskrav ACEA B3 og API CF/CD..hvis oliekvaliten ikke svarer til denne norm,henvises der til serviceplanen "særlige forhold" som omfatter kortere serviceintervaller
..ordret citeret :D..så tjek din servicebog:o

strada

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #54 Dato: 15. Februar 2013, 13:39 »
Apropo vores lille diskussion her har FDM dette indlæg i JP i dag:

http://epn.dk/privat/biler/article5206429.ece

strada

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #55 Dato: 16. Februar 2013, 23:04 »
Der er oprettet en Facebook gruppe for os med 1,6 HDI motoren der kræver længere garanti fra Peugeot.
https://www.facebook.com/Problemmotoren
« Senest Redigeret: 16. Februar 2013, 23:20 af strada »

larsK

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #56 Dato: 17. Februar 2013, 10:14 »
FLot Strada. regner du selv med i for en skid?. det er jeres eget problem i ikke har vedligeholdt jeres bil..
så tør øjnene.. man bliver squ så træt af at læse alt det pis..

P.S for nok en over næsen for den her kormentar.. men hva fanden så er det ude af systemet..

strada

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #57 Dato: 17. Februar 2013, 12:03 »
Ja, sandheden er ilde hørt. De 1,6HDI der er vedligeholdt af Peugeot og har brændt turboen af efter 2 år og 4 mdr., er naturligvis ejernes egen skyld ? Når højt uddannede ingeniører også diskuterer garanti problemet og forsøger at finde fejl årsagen, er det måske også bare et spørgsmål om at de tørrer øjnene ? http://ing.dk/artikel/135763-tusindvis-af-turboer-braender-af-i-franske-dieselmotorer
Kan godt følge dig i at det ikke er sjovt at være Peugeot ansat i disse tider. Det er fair nok, at du forsvarer din arbejdsplads - det har jeg al mulig respekt for.
Men det klæder ingen, at komme med beskyldninger om, at de ikke er ordentlig serviceret, når Peugeot har stået for service.
« Senest Redigeret: 17. Februar 2013, 13:34 af strada »

larsK

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #58 Dato: 17. Februar 2013, 16:27 »
PRØV nu og hør her smarte der køre sindsygt mange biler med den motor, men kun en brokdel af dem der er gået istykker... vi har kun skiftet en turbo på en bil der har overholdt service, ellers har alle de andre været fjolser som har kørt ned til muhammed auto.. føler ikke for de ejer der har haft problemer med turbo og ja mange har ringet med det problem, men sjovt efter vi fortæller dem hvordan det hele hænger sammen falder de ned igen, har selv denne motor i min bil og jeg er squ ikke bekymret...

har selv overbevist 2 kunder at kontant ikke havde helt ret.. og fordi der står to tosser frem med en uddanelse bag dem så tror i på dem? så ja mener i alle er nogen tosser, sælg jeres bil og køb en cykel....

Davidusaf

  • Gæst
RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
« Svar #59 Dato: 19. Februar 2013, 10:02 »
Helt enig, kan ikke forstår så mange folk er helt op og køre. vi har 4 5 biler i firma med sammen motor der mindst har kørt 150k km +, og folk spare bestemt ikke på bilen når de sidder bag rattet, der har godt nok røget et par kobling, men selve motor har aldrig fejlet nogle. jeg tror heller ikke at det er generelt fejl.
Med hensyn til olie har jeg kun fundet disse 3 der har godkendelses nummer til den motor
PSA B712290

Castrol Magnatec 5W30 C2 Pro
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Total Quartz INEO ECS 5W30

ved ikke hvor meget det betyder men jeg holder mig altid til det olie min introduktionsbog anbefaler
« Senest Redigeret: 19. Februar 2013, 14:22 af Davidusaf »