Forfatter Emne: Pakning til vandpumpe på 306 HDI  (Læst 5534 gange)

AndreasAP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Dato: 21. Februar 2013, 14:33 »
Hej.

Jeg skal til at skifte tandrem + vandpumpe på bilen, da den nu har gået over 7 år med samme.

Jeg har imidlertidig fået en vandpumpe hjem uden pakning fra mister-auto.dk og de har dem ikke til salg løst. Synes heller ikke jeg kan finde den andetsteds.

Nogen, der ved, hvor jeg kan få fingre i sådan én?

Mvh
Andreas

strada

  • Gæst
RE: Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Svar #1 Dato: 21. Februar 2013, 14:46 »
En pakning skal altid følge med en vandpumpe, ellers kan du jo ikke montere den uden risiko for utætheder. Kontakt Mister-Auto og bed dem sende dig en pakning eller returner´vandpumpen og køb en anden et sted hvor der følger pakning med.
« Senest Redigeret: 21. Februar 2013, 14:48 af strada »

midph

  • Gæst
RE: Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Svar #2 Dato: 21. Februar 2013, 17:10 »
..enig med strada"..hvis jeg søger til min model,er der da vist pakning med også,så det må være en fejl fra deres side..tjek deres regler om returvarer nederst og giv dem et kald i morgen..eller rund da lige en peugeotforhandler og køb en løs der (hvis du da kan)..men ja,det er P.... irriterende..ellers THansen /Biltema  kan du jo prøve,hvis det haster med at få den på..mvh Preben..(P.S. og spar så lige Andreas for kommentarer som.."ja så ku`du bare ha`købt originalt hos P..DET tror jeg godt han ved nu!!:D:D:D:D:D:D)

AndreasAP

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 10
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Svar #3 Dato: 21. Februar 2013, 19:19 »
Takker. Jeg har haft fat i Mister-auto, der godt vidste, at der ikke fulgte pakning med. Har lige været forbi Peugeot og lægge 44kr for én hos dem.

Og det er vist stadig billigere end at købe det hele OE hos Peugeot ;)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Svar #4 Dato: 21. Februar 2013, 22:36 »
Citér
strada skrev:
En pakning skal altid følge med en vandpumpe, ellers kan du jo ikke montere den uden risiko for utætheder. Kontakt Mister-Auto og bed dem sende dig en pakning eller returner´vandpumpen og køb en anden et sted hvor der følger pakning med.


Der følger ikke altid pakning med  originalt  ,  der følger heller ikke  toppakning med et nyt topstykke   så det behøves ikke være en fejl
den mangler

strada

  • Gæst
RE: Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Svar #5 Dato: 22. Februar 2013, 07:52 »
Citér
KHJ skrev:
Citér
strada skrev:
En pakning skal altid følge med en vandpumpe, ellers kan du jo ikke montere den uden risiko for utætheder. Kontakt Mister-Auto og bed dem sende dig en pakning eller returner´vandpumpen og køb en anden et sted hvor der følger pakning med.


Der følger ikke altid pakning med  originalt  ,  der følger heller ikke  toppakning med et nyt topstykke   så det behøves ikke være en fejl
den mangler


vedr. Der følger ikke altid pakning med  originalt. Vil det sige at det varierer om der er pakning med eller ej fra Peugeot. Et topstykke er i en lidt anden kategori, så her skal toppakningen købes seperat.
« Senest Redigeret: 22. Februar 2013, 07:52 af strada »

midph

  • Gæst
RE: Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Svar #6 Dato: 22. Februar 2013, 08:14 »
Citér
AndreasAP skrev:
Takker. Jeg har haft fat i Mister-auto, der godt vidste, at der ikke fulgte pakning med. Har lige været forbi Peugeot og lægge 44kr for én hos dem.

Og det er vist stadig billigere end at købe det hele OE hos Peugeot ;)


..dårlig politik i mine øjne..jeg mener også at der automatisk burde følge nye pakninger med,til disse steder,hvor der er væsker indvolveret..i mine mekker dage (i stenalderen:D:D)..lærte vi da  dette princip "sæt ALDRIG nyt og gammelt sammen,hvor der er indvolveret væsker".. købte i øvrigt nyt oliefilter forleden hos Peugeot og der var da automatisk ny pakning med..i forbindelse med din sammenlign. KHJ..kunne du da forhåbentlig ALDRIG finde på,at sætte nyt topstykke og gammel toppakning sammen eller bede dine mekanikere om dette:o:o:D..jeg mener..hvis jeg/du ber`om et nyt topstykke hos ekspedienten,så forventer jeg/du da,at han samtidig har en ny toppakning under den anden arm og/eller i det mindste rådgiver mig/dig om nødvendigheden af at sætte ny pakning i:)..vil endda mene,at det rep.sæt bare også automatisk følger med..dengang hed det vist "ventilslibesæt" med alle pakninger iB)..du beskrev selv vigtigheden i,at sætte ny pakning i bundproppen,da flere beklagede sig over,at de rev gevindet ud af bundkaret..endvidere i forbindelse med evt. udskiftning til ny banjobolt/turborøret,forventer JEG,at der følger nye kobberpakninger med..det er bare en naturlov i min verden..i den forbindelse,hvor jeg købte  nye pakninger til denne bolt på min model,fik jeg i øvrigt at vide,at de der på vækstedet,bare pillede filteret ud og smed det over skulderen!! :D:D..nå,men "no hard feelings"..dette er blot MIN holdning,vi har jo alle forskellige meninger..ha`en god weekend:D:D Mvh. Preben

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Svar #7 Dato: 22. Februar 2013, 09:52 »
Hej
Jeg skiftede også oliefilter den anden dag, der var også pakning med, selvom det var købt hos Mekonomen. ;)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Svar #8 Dato: 22. Februar 2013, 19:43 »
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet hvis der ikke er nogen  pakningen med  skal den gamle genbruges   , nej  man køber en ny   den følger ikke altid med og det er ikke nødvendigvis en fejl fordi den ikke er i kassen    

men i var inde på at returnere den pga en pakning  så må skoene sku klemme lidt   , og det med topstykket  skal der bruges en pakning hver gang   hvorfor følger den så ikke med topstykket ?
lige så vel som en vandpumpe   er der ikke væsker ved topstykket ?

der ligger heller ikke 2 kobberskiver i posen med rør og eller banjobolt  

Og jo der er altid pakning med oliefiltre og brændstof  fordi producenten har valgt det sådan
« Senest Redigeret: 22. Februar 2013, 19:50 af KHJ »

strada

  • Gæst
RE: Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Svar #9 Dato: 22. Februar 2013, 19:47 »
Citér
KHJ skrev:
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet hvis der ikke er nogen  pakningen med  skal den gamle genbruges   , nej  man køber en ny   den følger ikke altid og det er ikke nødvendigvis en fejl fordi den ikke er i kassen  

men i var inde på at returnere den pga en pakning  så må skoene sku klemme lidt   , og det med topstykket  skal der bruges en pakning hver gang   hvorfor følger den så ikke med topstykket ?
lige så vel som en vandpumpe  

Og jo der er altid pakning med oliefiltre og brændstof  fordi producenten har valgt det sådan


Det ændrer ikke på at det er dårlig service, at der ikke følger pakning med. Det er imod alt sund fornuft hvis Peugeot og andre ikke leverer en pakning med, da det er alt afgørende for at vandpumpen holder tæt i mange år/km frem over!!! Og det kan "kun" sikres med en ny pakning. Er måløs over folks svar her inde. Hvem fanden ville montere en vandpumpe uden en ny pakning !!???
At begynde med at aflede folk med at begynde at snakke om topstykker og pakninger er bare for lavt.
« Senest Redigeret: 22. Februar 2013, 19:55 af strada »

midph

  • Gæst
RE: Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Svar #10 Dato: 22. Februar 2013, 19:57 »
Citér
KHJ skrev:
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet hvis der ikke er nogen  pakningen med  skal den gamle genbruges   , nej  man køber en ny   den følger ikke altid og det er ikke nødvendigvis en fejl fordi den ikke er i kassen  

men i var inde på at returnere den pga en pakning  så må skoene sku klemme lidt   , og det med topstykket  skal der bruges en pakning hver gang   hvorfor følger den så ikke med topstykket ?
lige så vel som en vandpumpe  

Og jo der er altid pakning med oliefiltre og brændstof  fordi producenten har valgt det sådan


..nej..du har aldrig sagt at den gamle pakning skal genbruges..enig:D..det er blot fra min side en undren over,at producenten af den omtalte vandpumpe ikke pr. automatik lægger en ny pakning i kassen..jeg til en pris af 250kr ..ca..og den koster måske 40kr at fremstille ude i østen,så de tjener da rigeligt hos forhandleren..ingen personlig kritik KHJ:)..det er bare MIN holdning(og andres) at der bare SKAL være nye pakninger med til alt hvad der hører pakninger til..ellers handler jeg ihvertfald ikke der og hvis en ekspedient ikke pr. automatik spørger eller rådgiver om vigtigheden af ny pakning..ja så får han sgu`en røffel af mig:D:D

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Svar #11 Dato: 22. Februar 2013, 19:59 »
Citér
strada skrev:
Citér
KHJ skrev:
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet hvis der ikke er nogen  pakningen med  skal den gamle genbruges   , nej  man køber en ny   den følger ikke altid og det er ikke nødvendigvis en fejl fordi den ikke er i kassen  

men i var inde på at returnere den pga en pakning  så må skoene sku klemme lidt   , og det med topstykket  skal der bruges en pakning hver gang   hvorfor følger den så ikke med topstykket ?
lige så vel som en vandpumpe  

Og jo der er altid pakning med oliefiltre og brændstof  fordi producenten har valgt det sådan


Det ændrer ikke på at det er dårlig service, at der ikke følger pakning med. Det er imod alt sund fornuft hvis Peugeot og andre ikke leverer en pakning med, da det er alt afgørende for at vandpumpen holder tæt i mange år/km frem over!!! Og det kan "kun" sikres med en ny pakning. Er måløs over folks svar her inde. Hvem fanden ville montere en vandpumpe uden en ny pakning !!???


Jeg kan ikke svare dig på hvem der ville bruge dem gamle pakning  , jeg vil ikke selv og skriver stadig stadig heller ikke man skal    ,  men hvis der ikke er pakning med  så køb dog en ny ved siden af  , hvorfor er det altid dårlig service hvis man ikke får alting gratis  ,  der er ikke nogen der kan leve af at forære tingene væk  og man får ikke noget gratis mere  sådan er det bare

strada

  • Gæst
RE: Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Svar #12 Dato: 22. Februar 2013, 20:04 »
Citér
KHJ skrev:
Citér
strada skrev:
Citér
KHJ skrev:
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet hvis der ikke er nogen  pakningen med  skal den gamle genbruges   , nej  man køber en ny   den følger ikke altid og det er ikke nødvendigvis en fejl fordi den ikke er i kassen  

men i var inde på at returnere den pga en pakning  så må skoene sku klemme lidt   , og det med topstykket  skal der bruges en pakning hver gang   hvorfor følger den så ikke med topstykket ?
lige så vel som en vandpumpe  

Og jo der er altid pakning med oliefiltre og brændstof  fordi producenten har valgt det sådan


Det ændrer ikke på at det er dårlig service, at der ikke følger pakning med. Det er imod alt sund fornuft hvis Peugeot og andre ikke leverer en pakning med, da det er alt afgørende for at vandpumpen holder tæt i mange år/km frem over!!! Og det kan "kun" sikres med en ny pakning. Er måløs over folks svar her inde. Hvem fanden ville montere en vandpumpe uden en ny pakning !!???


Jeg kan ikke svare dig på hvem der ville bruge dem gamle pakning  , jeg vil ikke selv og skriver stadig stadig heller ikke man skal    ,  men hvis der ikke er pakning med  så køb dog en ny ved siden af  , hvorfor er det altid dårlig service hvis man ikke får alting gratis  ,  der er ikke nogen der kan leve af at forære tingene væk  og man får ikke noget gratis mere  sådan er det bare


Desværre endnu en gang vås om noget som ikke drejer sig om fakta. Indregn dog de 30-40 kr. det koster for en ny pakning istedet for at lade folk lave fejl. Men så er den der igen - de kan jo bare lade et Peugeot værksted skifte vandpumpen, så ville alting være perfekt ! Nej, det kan vi så ikke lige præcis ! Grunden til at private selv er hjemmemekanikere er at Peugeot bla. tager astronomiske priser for bla skift af en vandpumpe + hvad der følger efter ! Jeg er rent ud sagt p.... træt af den facon - og den skal ændres ! I gør Jer selv en bjørnetjeneste i sidste ende.

JML_

  • Gæst
RE: Pakning til vandpumpe på 306 HDI
« Svar #13 Dato: 22. Februar 2013, 20:26 »
Citér
strada skrev:
Citér
KHJ skrev:
Citér
strada skrev:
Citér
KHJ skrev:
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet hvis der ikke er nogen  pakningen med  skal den gamle genbruges   , nej  man køber en ny   den følger ikke altid og det er ikke nødvendigvis en fejl fordi den ikke er i kassen  

men i var inde på at returnere den pga en pakning  så må skoene sku klemme lidt   , og det med topstykket  skal der bruges en pakning hver gang   hvorfor følger den så ikke med topstykket ?
lige så vel som en vandpumpe  

Og jo der er altid pakning med oliefiltre og brændstof  fordi producenten har valgt det sådan


Det ændrer ikke på at det er dårlig service, at der ikke følger pakning med. Det er imod alt sund fornuft hvis Peugeot og andre ikke leverer en pakning med, da det er alt afgørende for at vandpumpen holder tæt i mange år/km frem over!!! Og det kan "kun" sikres med en ny pakning. Er måløs over folks svar her inde. Hvem fanden ville montere en vandpumpe uden en ny pakning !!???


Jeg kan ikke svare dig på hvem der ville bruge dem gamle pakning  , jeg vil ikke selv og skriver stadig stadig heller ikke man skal    ,  men hvis der ikke er pakning med  så køb dog en ny ved siden af  , hvorfor er det altid dårlig service hvis man ikke får alting gratis  ,  der er ikke nogen der kan leve af at forære tingene væk  og man får ikke noget gratis mere  sådan er det bare


Desværre endnu en gang vås om noget som ikke drejer sig om fakta. Indregn dog de 30-40 kr. det koster for en ny pakning istedet for at lade folk lave fejl. Men så er den der igen - de kan jo bare lade et Peugeot værksted skifte vandpumpen, så ville alting være perfekt ! Nej, det kan vi så ikke lige præcis ! Grunden til at private selv er hjemmemekanikere er at Peugeot bla. tager astronomiske priser for bla skift af en vandpumpe + hvad der følger efter ! Jeg er rent ud sagt p.... træt af den facon - og den skal ændres ! I gør Jer selv en bjørnetjeneste i sidste ende.


He, he - igen samme tanke som strada. Nå men lad os ikke hidse os op over fransk/dansk arrogance. Valget er heldigvis frit.