Forfatter Emne: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu  (Læst 13544 gange)

Jabaroth

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 32
  • Karma: +0/-0
  • Peugeot 307 SW 1.6 HDI MPV
    • Vis profil
Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Dato: 22. Februar 2013, 12:50 »
:o

Jeg har hos PeugeotDoktor.dk fået at vide, at der er ved at blive udviklet et værktøj, som kan løse problemet med bundkarret i forbindelse med et almindeligt olieskift, uden at skifte bundkarret.

Olien tappes af og en bolt skrues i. Værktøjet gør, at man kan presse boltmøtrikken ned, så alt olie fremover løber ud af bundkarret ved olieskift. Det gør det væsentligt billigere end at skifte bundkarret.

Værktøjet forventes, at være klar i midten af marts. Jeg har fået en pris på 500 kr. for udbedring af bundkarret uden at afmontere bundkarret, samt et skift af olie og oliefilter eksklusiv olie og olifilter.          

Silverfox har fortalt, at 307 0g 407 efter 2005 har det nye og bedre filter.

PeugeotDoctor.dk har kunnet fortælle mig, at 307 og 407, der er bygget efter 2006 har det nye og bedre filter i banjobolten. Så den behøver jeg ikke at skifte.  

Peugeot Danmark har ikke kunnet fortælle mig om min bil, der er bygget i 2008 har det nye eller det gamle underdimensionerede filter.

En forespørgsel hos Peugeot Nørrebro er ikke besvaret.

Og en mekaniker hos Peugeot Østerbro har fortalt mig, at det er det gamle filter, der sidder i min bil.    

Silverfox's melding er derfor nu verificeret.

Her er et link fra Holt, så man kan se hvordan det foregår:

http://www.youtube.com/watch?v=E-u3qNmubnc&feature=youtu.be]
« Senest Redigeret: 28. Februar 2013, 18:52 af Jabaroth »
Husk, at der altid er et godt svar til ethvert spørgsmål !

mvh
David Jabaroth

:) Peugeot 307 SW 1.6 HDI MPV 2009

SKP

  • Gæst
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #1 Dato: 22. Februar 2013, 14:59 »
det er kun 1.6 hdi modellerne der har det problem ikke ? eller gælder det også 2.0 hdi ?

Jabaroth

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 32
  • Karma: +0/-0
  • Peugeot 307 SW 1.6 HDI MPV
    • Vis profil
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #2 Dato: 22. Februar 2013, 15:07 »
Citér
SKP skrev:
det er kun 1.6 hdi modellerne der har det problem ikke ? eller gælder det også 2.0 hdi ?


:o

Det vist kun 1.6 HDI'erne, det er galt med.

Men der kører 100.000 af dem rundt i Danmark.
« Senest Redigeret: 22. Februar 2013, 15:08 af Jabaroth »
Husk, at der altid er et godt svar til ethvert spørgsmål !

mvh
David Jabaroth

:) Peugeot 307 SW 1.6 HDI MPV 2009

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #3 Dato: 22. Februar 2013, 16:45 »
Fandt dette link på citronik om ændring af bundkar uden demontage:
http://www.youtube.com/watch?v=E-u3qNmubnc&feature=youtu.be
Hvis man kan købe en gevindstang/bolt med samme gevind som bundproppen kunne man hurtig fremstille sådan et værktøj


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

SKP

  • Gæst
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #4 Dato: 22. Februar 2013, 16:57 »
der er ca 0,5-1,0 liter der ser det ud til når de tømmer det sidste

midph

  • Gæst
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #5 Dato: 22. Februar 2013, 17:54 »
Udgivet den 21/02/2013 (citat fra YT)

Her ser vi hvordan man kan modificere et bundkar, alt imens det er monteret på bilen.

Problemstillingen er den at bundkarret er konstrueret således, at de sidste ca. 0,3 ltr. af motorolien ikke "løber af" ved afmontering af bundproppen. Det skyldes en forhøjning/vulk i konstruktionen, som nemt og enkelt kan afhjælpes med en bundprop/en spændskive som påsvejses bundproppen & et aftrækkerværktøj.   http://Vhttp://www.scangrip.dk/filarkiv/scangrip/fildeling2/87-0307_parted.jpg  ..(bare et eks.så har man også til fastgroede tromler:D)
Når vulken er fjernet, kan den sidste olie "løbe fra", og en stor del af problemet med aflejringer i den sidste del af motorolien er løst.

http://www.scandybbroe.dk/default.asp  vare.nr. 16HDI

.. samme bundkar på 1,4 (ved ikke med 2,0)..og det kræver så også lige,at man kan få bilen løftet op..det er vist ikke noget jeg lige kan lave nede i indkørslen:D:D
« Senest Redigeret: 22. Februar 2013, 19:45 af midph »

jan53

  • Gæst
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #6 Dato: 22. Februar 2013, 19:11 »
Glem nu alt det her "crap" omtalte problem gælder kun folk eller fæ der ikke har overholdt deres service intervaller samt påfyldt en ikke godkendt olie, der skal ikke modificeres ellers skiftes noget bundkar eller andet (filter)
Det er fri fantasi fra pressen af.
Hvis der var noget om snakken skulle der stå min 2 biler hver dag på "mit" værksted med defekt turbo og det gør der altså ikke på et år har vi haft en skriver 1så glem alt om fejl konstruering og andet snak og forhold jer til virkeligheden

strada

  • Gæst
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #7 Dato: 22. Februar 2013, 19:39 »
Citér
jan53 skrev:
Glem nu alt det her "crap" omtalte problem gælder kun folk eller fæ der ikke har overholdt deres service intervaller samt påfyldt en ikke godkendt olie, der skal ikke modificeres ellers skiftes noget bundkar eller andet (filter)
Det er fri fantasi fra pressen af.
Hvis der var noget om snakken skulle der stå min 2 biler hver dag på "mit" værksted med defekt turbo og det gør der altså ikke på et år har vi haft en skriver 1så glem alt om fejl konstruering og andet snak og forhold jer til virkeligheden


Sikken en gang vås og jeg-arbejder-ved- Peugeot snak. Du vil da vel ikke ved dine fulde fem påstå at det er gavnligt for en i forvejen meget ømfindtlig diesel motor, hvor olie skifte intervallerne er sat ned fra 30.000 km til 20.000 km, at bundslam i bundkaret er godt at blande med ny frisk olie ! Hvad fanden er ideen i at blande bundslam og spåner med ny frisk olie og så køre 20.000 km med den blanding. Enten er du decideret dum eller også er du et fæ !!! Nå, nej - lige som alle andre Peugeot ansatte er du inficeret med Peugeot ånden - "det er de andre der tager fejl". Det er ved at udvikle sig til en farce med hensyn til sund fornuft og hjælp fra Peugeot ansatte/Peugeot Danmark!!! Sørgeligt - men sandt. Det lugter langt væk af at Peugeot værkstederne bare skal tjene penge med opbakning fra Peugeot Danmark ! Men I er på vej til at grave Jeres egen grav - stakler :@:@:@
« Senest Redigeret: 22. Februar 2013, 19:57 af strada »

midph

  • Gæst
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #8 Dato: 22. Februar 2013, 20:12 »
..ja jeg vil nu også sige (bare på en mere stilfærdig måde,men forstår din frustration "Strada"):D:D:D..at det er en fejl med det bundkar..hvis vulken så endda havde vendt nedad!!..eller proppen i det mindste var magnetisk til at opfange spåner..det var den selv på de gamle Volvoer,jeg arbejde med i "stenalderen":D.. og jeg vil også mene,at Peugeot (og andre med disse motorer) skal til at oppe sig både vedr. konstruktion og service..hvis al den snak her rygtes,tror jeg jeg nok der bliver valgt andre bilmærker i frem tiden..det er ihvertfald også vores første,her i huset(fælles) Peugeot  OG SIDSTE,selv om den spinder som en mis stadig,men tør simpelthen ikke købe Peugeot mere,efter al den her omtale af motor og service:(

JML_

  • Gæst
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #9 Dato: 22. Februar 2013, 20:23 »
Citér
strada skrev:
Citér
jan53 skrev:
Glem nu alt det her "crap" omtalte problem gælder kun folk eller fæ der ikke har overholdt deres service intervaller samt påfyldt en ikke godkendt olie, der skal ikke modificeres ellers skiftes noget bundkar eller andet (filter)
Det er fri fantasi fra pressen af.
Hvis der var noget om snakken skulle der stå min 2 biler hver dag på "mit" værksted med defekt turbo og det gør der altså ikke på et år har vi haft en skriver 1så glem alt om fejl konstruering og andet snak og forhold jer til virkeligheden


Sikken en gang vås og jeg-arbejder-ved- Peugeot snak. Du vil da vel ikke ved dine fulde fem påstå at det er gavnligt for en i forvejen meget ømfindtlig diesel motor, hvor olie skifte intervallerne er sat ned fra 30.000 km til 20.000 km, at bundslam i bundkaret er godt at blande med ny frisk olie ! Hvad fanden er ideen i at blande bundslam og spåner med ny frisk olie og så køre 20.000 km med den blanding. Enten er du decideret dum eller også er du et fæ !!! Nå, nej - lige som alle andre Peugeot ansatte er du inficeret med Peugeot ånden - "det er de andre der tager fejl". Det er ved at udvikle sig til en farce med hensyn til sund fornuft og hjælp fra Peugeot ansatte/Peugeot Danmark!!! Sørgeligt - men sandt. Det lugter langt væk af at Peugeot værkstederne bare skal tjene penge med opbakning fra Peugeot Danmark ! Men I er på vej til at grave Jeres egen grav - stakler :@:@:@


Hørt strada - præcis hvad folk tænker.
Jeg er også færdig med Peugeot med den opbakning der omkring deres egen bilmærke. Ufattelig strategi - men heldigvis er der andre seriøse mærker.

larsK

  • Gæst
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #10 Dato: 22. Februar 2013, 20:54 »
ja men selv om i trækker jer. sælger vi stadig mange biler.. formentlig med nogen bedre kunder end jer.. køb jer en cykel der er i sikker på at i ikke for en stor udgift, og spar os for jeres lort..

JML_

  • Gæst
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #11 Dato: 22. Februar 2013, 21:12 »
Citér
larsK skrev:
ja men selv om i trækker jer. sælger vi stadig mange biler.. formentlig med nogen bedre kunder end jer.. køb jer en cykel der er i sikker på at i ikke for en stor udgift, og spar os for jeres lort..


Lars K (Peugeot mekaniker) er inde på noget der. Peugeot sælger til uvidende kunder - men ja, en cykel er trods alt mere stabil end en Peugeot :D:D:D
« Senest Redigeret: 22. Februar 2013, 21:13 af JML_ »

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.500
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #12 Dato: 22. Februar 2013, 21:20 »
Peugeot laver nu også stabile køretøjer, min søn har en Peugeot ryttercykel, den kører ganske stabil uden nogen form for turboproblemer :D


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

SKP

  • Gæst
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #13 Dato: 23. Februar 2013, 08:53 »
jeg kan til info sige at alle biler har deres problemer, foreksempel skifter jeg jævnligt vandpumper på VW T5, og skitet 2 turboer på 8 mndr, kødben kan du skifte stort set hver gang de er inde til service, så alle biler har deres, ligesom VW t4 har bærekugler der går ligeså snart man kigger på dem ligesom bagfjedrene på dem. nu arbejder jeg inde for forsvaret og der har vi også mercedes og ved i hvad, det er sku ikke et hak bedre man kan blive ved med at nævne.

på en måde kan jeg sku godt forstå folk er fustrerede, men skal vi så også til at klage over fejlkonstruktion på deres ESP sensorer, eller nedereste bærekugler på en 407. jeg er fuldt ud enig med at bilproducenterne burde tage sig sammen og lave noget der virker, men nu siger jeg noget ( de skal jo tjene deres penge et eller andet sted) og det er jo altså typisk på deres reservedele og værkstedtimer, Mercedes i hillerød tager 1300 kr i timen til info man kunne nok gøre det til det halve, med de er grådige. vw tager omkring 750-800 kr i timen peugeot ligger vidst omkring det samme.


Jabaroth

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 32
  • Karma: +0/-0
  • Peugeot 307 SW 1.6 HDI MPV
    • Vis profil
RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Svar #14 Dato: 23. Februar 2013, 20:06 »
Citér
jan53 skrev:
Glem nu alt det her "crap" omtalte problem gælder kun folk eller fæ der ikke har overholdt deres service intervaller samt påfyldt en ikke godkendt olie, der skal ikke modificeres ellers skiftes noget bundkar eller andet (filter)
Det er fri fantasi fra pressen af.
Hvis der var noget om snakken skulle der stå min 2 biler hver dag på "mit" værksted med defekt turbo og det gør der altså ikke på et år har vi haft en skriver 1så glem alt om fejl konstruering og andet snak og forhold jer til virkeligheden



B)

Jan53, hvis jeg skal være ærlig og det er jeg, så tror jeg ikke på, at du evner at få nogen til at tro, at det er smart at efterlade 0,5 liter dobbeltkoncentreret olieslam i bundkarret ved olieskift.  Når olien skal skiftes, er det fordi den er blevet for dårlig!

Tror du selv på at det er smart? Hvis du har en bil, som du skifter olie på, vil du da  ikke selv gerne have, at al olien bliver skiftet ligesom vi andre?  

Vil du ikke gerne forklare mig, hvorfor det er smart at efterlade 0,5 liter dobbelt koncentreret olieslam i forbindelse med olieskift. Jeg kan altså ikke forstå det er smart!

Indtil dags dato er det kun Peugeot mekanikkere, der har forklaret mig at det er smart, men de har aldrig forklaret mig hvorfor det er smart!
« Senest Redigeret: 23. Februar 2013, 21:36 af Jabaroth »
Husk, at der altid er et godt svar til ethvert spørgsmål !

mvh
David Jabaroth

:) Peugeot 307 SW 1.6 HDI MPV 2009