Jeg har hos PeugeotDoktor.dk fået at vide, at der er ved at blive udviklet et værktøj, som kan løse problemet med bundkarret i forbindelse med et almindeligt olieskift, uden at skifte bundkarret.
Olien tappes af og en bolt skrues i. Værktøjet gør, at man kan presse boltmøtrikken ned, så alt olie fremover løber ud af bundkarret ved olieskift. Det gør det væsentligt billigere end at skifte bundkarret.
Værktøjet forventes, at være klar i midten af marts. Jeg har fået en pris på 500 kr. for udbedring af bundkarret uden at afmontere bundkarret, samt et skift af olie og oliefilter eksklusiv olie og olifilter.
Silverfox har fortalt, at 307 0g 407 efter 2005 har det nye og bedre filter.
PeugeotDoctor.dk har kunnet fortælle mig, at 307 og 407, der er bygget efter 2006 har det nye og bedre filter i banjobolten. Så den behøver jeg ikke at skifte.
Peugeot Danmark har ikke kunnet fortælle mig om min bil, der er bygget i 2008 har det nye eller det gamle underdimensionerede filter.
En forespørgsel hos Peugeot Nørrebro er ikke besvaret.
Og en mekaniker hos Peugeot Østerbro har fortalt mig, at det er det gamle filter, der sidder i min bil.
Silverfox's melding er derfor nu verificeret.
Her er et link fra Holt, så man kan se hvordan det foregår:
http://www.youtube.com/watch?v=E-u3qNmubnc&feature=youtu.be]