Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Kenneth68

Sider: [1] 2 3
1
Motor og Transmission / Fejl kode på dysse.
« Dato: 15. Juni 2024, 09:36 »
Hej har fået en fejl kode på dysse nr 2  ( P 0202) på min peugeot 407 2,0 sw benzin årgang 2005.

Har haft alt skilt af, ingen synlige fejl.

Og har den test der bruges af mange her på siden, på og har prøvet at fjerne fejlen , og kan så kører en halv times tids uden problemer.
 
Men selvfølgelig kommer fejlen tilbage, jeg have nu heller ikke ringet med andet.

Men er der nogen der har prøvet det samme og kan give mig lidt ideer til hvad jeg skal kigge på, inden jeg vælger at kører den på værksted.

Og vil gå ud fra at dysserne har sidde på bilen hele sin levetide, små 300,000 km.

Dog ikke motorens da den er skifte, har kun gået 114,000 km pt.

Og kan man skifte bare en dysse, eller skal de skiftes alle 4 på en gang.

Mvh Hilsen Kenneth Andersen.

2
Hej har nu kørt ca 20000 km med denne nye brugt motor i min 407  2,0 benzin sw 2005.

Men er løbet ind i et problem der er nogle vibrationer, når jeg kører kommer det ved ca 70 km/t, og er der der så hele tiden når jeg kører hvis motor ikke er under belastning.

Men forsvinder når jeg kobler ud, men er tilbage med det samme jeg slipper koblingene pedalen igen.

Og har også prøvet at kører motoren op i omdrejninger når jeg holder parkeret , og der kommer lyden også tilbage ved 2000- 3000 omd.

Men forsvinder når bilen bare står og kører i tomgang.

Motoren står ikke og flytter sig når den er starte/ og kører

Alt blev skiftet på motoren den gang jeg købt den alle remme og medløber hjul og stramme hjul og remme.

Og komplet kobling skift også.

Og højre træk aksle da midter lejet var slidt.

Dog ikke krumtap hjulet. da den ikke så ud til at fejle noget , da motorene ikke havde gået mere en de 100,000 km.

Håber der er nogen der har nogle ideer.

Mvh Kenneth

PS: Jeg opdaget først det her støj, da jeg skifte fra min alufælge med vinterdæk til stål sommerfælge , så var det der med det samme, og prøve med det samme at skift om igen og det forsvandt.
dæmper alufælge mere støj fordi det er blødt metal i forholdt til stålfælge,

3
Undervogn / Bremser skævt.
« Dato: 12. Marts 2024, 15:50 »
Hej . min Peugeot bremser en skulle skævt .

Jeg har et lille problem, det er at min 407 bremser skævt på forbremseren.

Jeg har skifte begge bremse kaliber og klodser foran, fordi jeg have mistanke til at den ene af kaliberen måske hang lidt i det, men problemet er der stadigvæk.

Jeg lagde også mærke til at den gang vi udluftet de nye kaliber, var det meget nem at udluftet den venstre kaliber, pedalerne smutte bare i bund når udluftnings skruene blev åbnet, men der i mod højre side var pedalen meget hård, også når udluftnings skruen blev løsnet. syntes ikke det giver mening.

Vil jo mene at det skulle følges ens.

Bilens computer visere ingen bremse fejl overhovedet .

Og det skal siges at alle styrerkugler og bærerkugler og bøsninger og bærearme, er skift i lørdags. problemet var der inden det blev skiftet.

Nogen der har nogle ideer.

Mvh Kenneth.



4
Motor og Transmission / P0170
« Dato: 12. Marts 2024, 11:11 »
Hej har fået denne kode (p0170 bank1), på min peugeot 407 2,0 benzin.

Men bilen kører normalt, ingen hakken, ingen problemer med at trække. bruger heller ikke mere benzin pt.

NU ved jeg godt at denne fejl kan komme ved en utæthed ved en slange eller udstødningen.

har købt ny lambdasonde og map sencor, hvis det skulle blive nødvendig at skifte dem .

Men er der ellers nogen der har nogle ideer , eller har prøvet kun at få denne en fejl kode.

Mvh Kenneth

5
Elektronik / Eftermontering af elruder i bagdørene.
« Dato: 20. August 2023, 17:35 »
Hej. Prøver lige igen her på siden.

 
jeg har eftermonteret elruder i bagdørene på min 407 sw da de ikke er der fra fabrikken af.

Men kan ikke få dem til at virke, men har hørt fra en på facebook at de skal kodes, så har spurgt ved den lokale Peugeot forhandler , men ham jeg snakke med sagde at det have han aldrig hørt om, så det undre mig noget.

Har selv det udstyr der hedder Lexia /pp2000. og der fandt jeg noget der hedder Aktiver/Deaktivere,Er det måske der jeg skal finde de her ting. 

Men da jeg ikke er meget for at pille i noget jeg ikke kendere til ang dette program, så jeg kunne risiker at bilen ikke kan starte bagefter, vil jeg høre her inden om nogen kan hjælpe mig .

Har læst på nette at der skulle være et par troldmænd her på siden. der henvise til en ved kald navn Mikhan og Holt.

Mvh Kenneth Andersen.

Ps: Er det nemt at kode nye nøgler selv. Min er færdig i den ene knap, så den virker ikke ret godt længere.

6
Motor og Transmission / Brug for lidt hjælp.
« Dato: 15. Februar 2023, 20:19 »
Hej har brug for lidt oplysninger.
 
Da jeg har købt en anden motor til min peugeot 407 sw 2.0 136 hk årgang 2005.

Håber at en af jer her inde kan oplyse mig om hvor mange NM at Krumtap bolten skal spændes med, fordi jeg skifter alt ud hvad der har med tandrem at gør og selvfølge også alt med v-remme at gør. Og andre ting.
 
Har været så heldig at finde en ved ophuggeren som kun har kørt 100,000 kr lige ud , med papirer og garanti.

Mvh Kenneth

7
Motor og Transmission / Mulig motor skift.
« Dato: 13. Januar 2023, 18:24 »
Hej.
Lige et spørgsmål til jer her inden.

Overvejer at skifte motoren ud i min peugeot 407 2,0 benzin 136 /138 hk. kørt 309000 km .

Motoren har ingen mislyde overhovedet.

Fordi den har en utæthed bage på motoren hvor den smider lidt olie ud, Tror selv at det er ved toppakningen.

Noget den har haft lige så længe jeg har haft bilen.

Og er der noget jeg ikke bryder mig om så er det et en motor der sveder/spilder olie.

Men mit spørgsmål til jer er kan det svarer sig at renover motoren, altså skifte de fleste pakninger og pakdåser, eller skiftet motorene med en fra en ophug.

Har en på hånden det har gået det halve af det min har nu. til 4700 kr.

Og en komplet paknings sæt kan jeg købe for 1600 kr.

Og ved godt at der måske skal skiftes et par pakninger på sådan en motor fra ophuggeren også.

Ps: jeg laver alt på bilen selv sammen med sønnen.

Mvh Kenneth

8
Undervogn / Peugeot 407 sw , servostyrings problemer
« Dato: 18. December 2022, 14:05 »
Hej.

Har en Peugeot 407 sw . med elektrisk Servostyringen/pumpe.
Men det er begyndt at skumme op igennem pumpen når bilen bliver slukket, så bobler det med luft op gennem pumpen, så jeg mistænker at der er en utæthed et sted, eller at selve tandstangsystemet er slidt op i nogle pakninger .
Og det er først kommet her da der kom rigtig frost.

Nogen der har nogle ideer. ::)

Mvh Kenneth.



9
Motor og Transmission / Problem med starten
« Dato: 19. November 2022, 20:27 »
Hej.
 Min starter i min Peugeot 407 sw 2,0 benzin årgang 2006 er begyndt at drille en gang i mellem hvor den ikke vil gå i indgreb når jeg drejer nøglen, og en gang også hvor der ikke sket noget overhovedet da nøgle blev drejet, som om startene sad fast.
Jeg har mistanke til at det er starten der er ved at stå af.
Men vil lige hører her inden før jeg køber en ny eller en brugt på ophug.

Mvh Kenneth.

10
Hej har lige haft min bil forbi en synshal som har åben i weekenden, og få en udstødnings test.
Den viste at min bil er i orden ved tomgang , med ved ca 2500 omd. har den alt for fed blanding , altså bruger for meget benzin.
Fik også at vide at min katalysator var i orden.
Har skifte den forreste lambdasonden for ca 6 måndere siden. Og andre ting. 
Der hvor jeg fik testen blev jeg spurgt om jeg havde skiftet den bagest lambdasonden og nej det har jeg ikke.
Så han syntes jeg skulle skifte den ud også, og så lige tjekke luftmængde måler og map censor. Motoren har kørt næsten 302,000 km og går godt i motoren i nu .
Jeg tænker bare om dysserne kan være slidte også.

11
Elektronik / Besked på Info skærm.
« Dato: 11. April 2022, 20:02 »
Hej fik den her besked på min Info skærm i min peugeot 407 sw i dag (remote Control battery flat) Kan den virkelig opfange hvis batteriget er ved at være løbet tør for strøm i min nøgle/fjernbetjening. Har aldrig oplevet det her før, og nu har jeg kørt peugeot en del år efterhånden.

12
Motor og Transmission / Bruger lidt Kølevæske.
« Dato: 20. Marts 2022, 18:48 »
Hej.
Måske nogen kan hjælpe her inde.
Jeg har været ude og kigge på en peugeot 307 2,0 HDI 90 hk årgang kan jeg ikke lige huske, som en jeg kender har købt.

Den bruger lidt kølevæske, vi har muligvis fundet ud af hvor den gør det, men når man lufter køleanlægget ud oppe ved termostat huset kommer der ingen vand ud der , så jeg har mistanke til at termostaten sidder fast.

Og der er ikke vand i olien, det er tjekket.

Og fordi bilen lige havde køre en tur ca 40 km, så den var jo varm. Men undre mig over at bilen kun kom op på 70 grader på følgeren.

Men det skal siges at jeg overhovedet ikke kender noget til diesel biler hvad ang om de har en koldere arbejdes temperatur, men kan jo se at de har en åbnings temperatur på termostaten  på fra 83 til 88 grader efter hvad man kører med af termostat.

Mvh Kenneth.

13
Elektronik / viser ikke døren er åben og tænder ikke loft lys.
« Dato: 12. Februar 2022, 20:04 »
Hej  Har haft det her problem lige siden jeg købte min Peugeot 407 sw 2,0 årgang 2005.

Den viser ikke at døren i passersiden (for og bag) er åben på displayet og loft lyset tænder heller ikke når de to døre åbnedes.

Nogen her der har nogle ideer. Mvh Kenneth.

14
Her min peugeot 20 sw benzin , begyndt lige pludseligt at gå met ujævnt i motoren og vil ikke tage gassen, og prutter ud af udstødningen , det kom bare ud af den blå luft , ingen forvarsel.
Der kom så en en kode p1336.
Krumtaps censor.
Den har jeg så skifte.
Men den gør stadigvæk det sammen.
Der kom så med den fejl i dag da jeg lige prøve at starte den. ( Anti pollution fault ) men det er klart nok når den ikke går rigtig i motoren. Men jeg tænker lidt  på katalysatoren om den kan være faldet sammen , den har dog gået 292000km. Håber at nogen kan hjælpe mig her inde.

15
Hej. Jeg har en Peugeot 407 sw 2.0 benzin der er begyndt at komme med en advarsel lampe for, for varmt kølervæske. Den har gjort det et par gang med en lille måned tid i mellem. Vi har lige skifte termostaten og den øverste kølerslange pga af en utæt udluftnings ventil/prop. Og derefter udluftning ved alle propper. Men den mangler ikke vand og den bruger ikke vand. Kan det være temperaturfølgeren der er defekt på en eller anden måde. Håber i kan hjælpe med denne irriterende fejl.

Sider: [1] 2 3