Nylige indlæg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Elektronik / Sv: ESP lampe og P1337 - periodisk
« Nyeste indlæg af SR Dato 03. Juni 2025, 22:52 »
Kære SR - mange tak for dit svar.
ESP fejlen har her sammenhæng med at bilen går i tændingsfejl (kører på 3 cylindre). ESP lyser først og man kan mærke at bilen går dårligt og ca 10 sek efter lyser motor fejl lampen med fejl P1337 (misfire cylinder 1). Så det er ikke to uafhængige fejl.

Der er ikke seperat tændspole til hver cylinder. Der er én enhed med fire spoler integreret i. Så jeg kan ikke bare bytte om. Den er helt ny og i god kvalitet.
Samme med tændrørene. Helt nye og i god kvalitet.

Der kan jo forekomme fejl på nye dele, men hvis du har sat ny tændingsbro på pga. fejlene, er det nok ikke en fejlmulighed.

Så skal du måske søge efter fælles forbindelser, hvilket kræver et ledningsdiagram.

Har du tjekket forsyninger til styrebokse?

Kan du fremprovokere fejlene?

Har du prøvet at måle spændingsfald mellem batteripoler og styreboks tilslutninger (husk at der skal være forbrug på, når du måler), altså plus til plus hhv. stel til stel.
 Se på YouTube, evt. Voltage drop.... South Main Auto, Pine Hollow Autodiagnostics, Scannerdanner og lignende.

Det kunne være en dårlig stel.... når forbindelsen bliver varm mistes den. Her kan spændingsfaldsmåling være god.... når den er kølet af, bliver den god igen.
Det samme kan man se ved en dårlig lodning.


2
Elektronik / Sv: ESP lampe og P1337 - periodisk
« Nyeste indlæg af John Høj Dato 03. Juni 2025, 13:33 »
Måske et ledningsbrud eller dårlig stikforbindelse på cyl 1.
3
Elektronik / Sv: ESP lampe og P1337 - periodisk
« Nyeste indlæg af Ptollose Dato 03. Juni 2025, 13:07 »
Kære SR - mange tak for dit svar.
ESP fejlen har her sammenhæng med at bilen går i tændingsfejl (kører på 3 cylindre). ESP lyser først og man kan mærke at bilen går dårligt og ca 10 sek efter lyser motor fejl lampen med fejl P1337 (misfire cylinder 1). Så det er ikke to uafhængige fejl.

Der er ikke seperat tændspole til hver cylinder. Der er én enhed med fire spoler integreret i. Så jeg kan ikke bare bytte om. Den er helt ny og i god kvalitet.
Samme med tændrørene. Helt nye og i god kvalitet.
4
Elektronik / Sv: ESP lampe og P1337 - periodisk
« Nyeste indlæg af SR Dato 02. Juni 2025, 13:54 »
ESP: Det er typisk en fejl ved/med en ABS-sensor, der udløser fejl på ESP.
Computeren får formentlig et forkert signal - eller mangler et signal, fra sensoren. Det kan være i lejet (abs-ring), udvendig ABS-ring (det er der nok ikke på så "ny" en bil), skidt mellem leje og sensor, dårlige forbindelser etc.

Den anden fejl er relateret til en tændspole. Selvom de er udskiftet, kan der jo godt være en defekt.
Med en tester kan du se, hvilket spole der fejler. Prøv at bytte den rundt med en af de andre - og se om problemet flytter med. Det kan også være et defekt tændrør - samme øvelse som ved tændspole.

5
Elektronik / Sv: ESP lampe og P1337 - periodisk
« Nyeste indlæg af Ptollose Dato 02. Juni 2025, 13:40 »
Sorry - mente ESP. Netop rettet.
6
Elektronik / Sv: EHS lampe og P1337 - periodisk
« Nyeste indlæg af John Høj Dato 02. Juni 2025, 13:08 »
EHS lampe lyser? Hvad er EHS for noget? Det har jeg aldrig hørt om før.
7
Elektronik / Sv: EHS lampe og P1337 - periodisk
« Nyeste indlæg af Ptollose Dato 02. Juni 2025, 12:45 »
...eller er der nogen der kender en super god 206-mekaniker på Vestsjælland (omkring Holbæk)
8
Elektronik / ESP lampe og P1337 - periodisk
« Nyeste indlæg af Ptollose Dato 02. Juni 2025, 12:42 »
Jeg har en PEUGEOT 206 plus 1.4 i (73Hk) fra 2011 med KFT motor.
Den kan være lidt svær at starte, men får den lidt speeder går den fint efter 30 sek. Når den bliver varm og skal køre bykørsel tænder først ESP lampen og efterfølgende gul lampe med fejlkode P1337. Jeg har skiftet tændspole, tændrør, luftfilter, renset og tjekket modtand på indsprøjtningsdyserne, skiftet krumtapsensor og renset MAP-sensoren. Hjælper stadig ikke.
Kompression målt og OK. Motoren går dårligt når fejlen kommer - 3 cyl?
Det kan jo være en ledning med dårlig forbindelse, men burde fejlen så først komme når den bliver gennemvarm?
Overvejer om det kan være benzinpumpen og/eller benzinfilteret, men kan simpelthen ikke finde filteret.
Nogen gode råd?
9
Peugeot Snak / Sv: Peugeot 308 T9, træg gearskift
« Nyeste indlæg af John Høj Dato 02. Juni 2025, 08:57 »
Forkert gearolie, slidte syncromesser eller en kobling som ikke virker optimalt, kunne være problemet.
10
Peugeot Snak / Sv: Peugeot 308 T9, træg gearskift
« Nyeste indlæg af elneff Dato 02. Juni 2025, 07:04 »
Som skrevet så er det eneste jeg har gjort i det at smøre ude ved selve gearkassen.
Selve virker ikke løs eller slidt, den skifter fint gear, det eneste er at der skal bruges noget mere kræft på at skifte gear end i min anden Peugeot 308, i den kan man skifte meget let.
Sider: [1] 2 3 ... 10