Nylige indlæg

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Motor og Transmission / Sv: Gearkasse 208 1.6 HDI
« Nyeste indlæg af John Høj Dato 08. December 2025, 09:16 »
Ofte så kan der med tiden opstå slitage i div gearforbindelser. Dette kan så være en medårsag til at gearskiftene kan blive lidt besværlige at udføre. Nye dele til udskiftning kan købes til overkommelige priser, og er forholdsvis nemme at udskifte.
12
Motor og Transmission / Gearkasse 208 1.6 HDI
« Nyeste indlæg af kreutzberg Dato 08. December 2025, 09:02 »
Jeg ville hører om der er nogen som kender til det problem jeg har med min Peugeot 208 1.6 HDI fra 8/2017. Jeg har oplevet her fornyelig at jeg nogen gange ikke kan få den ud af 3-4-5 gear, og heller ikke selv om jeg slukker bilen. Det er kommet pludselig ud af ingen ting. Jeg fik skiftet kobling og olie på gearkasse ved ca. 200000 km og nu har jeg kørt 223000 km. Den begyndte angående det med gearkassen omkring  220000 km. Jeg har prøvet at høre dvs. værksteder men det virker mere som om de gætter end at have nogen ide om hvad det kunne være. Der er ingen mislyde fra gearkasse eller noget. 3-4 gear ses ofte når den er kold og 5 gear ses ofte når jeg har kørt af motorvejen og af afkørsel. Kunne i have en ide til hvad det kunne være? Det var bare så man ikke var nød til at skifte hele gearkassen. Den har kørt upåklageligt i gearkassen/ med en gang i mellem ikke at kunne få den ud af gearne ind til de. 220000 km. Håber nogen har oplevet det samme og har en ide til det.

På forhånd tak
13
Peugeot Snak / Sv: Timing værktøj - Prince motor/EP6/3F?
« Nyeste indlæg af SR Dato 07. December 2025, 22:35 »
Tak, Holt

Fin detalje med EU/Non-EU og tak for linket. Jeg har bestilt et venindesæt ;-)

Har du mon også en ide om hvordan man "oversætter" Peugeots koder, f.eks. "3FA" til N14, N16, N18 - altså motormodelbetegnelser.

Jeg kan godt følge dig mht. den modholdsnøgle, men generelt bør man være lidt påpasselig med at benytte timingværktøjer som modhold, men da du nok har lavet flere af disse motorer(?) må du have erfaret at det kan fungere. Jeg er kylling og køber en nøgle :-)


Noget helt andet - af ren interesse.
Hvad er dine erfaringer med højtrykspumpen, benzin. Så vidt jeg har kunne finde ud af, skyldes de fleste fejl manglende olie.
Har du rodet med det og hvor køber du o-ringe og pakdåse mv.? Vil du i så fald dele data?
14
Peugeot Snak / Sv: Timing værktøj - Prince motor/EP6/3F?
« Nyeste indlæg af Holt Dato 07. December 2025, 17:16 »
Det er dette sæt jeg har.
https://www.aliexpress.com/item/32833815969.html
Det ser ud til det sæt du linker til kommer fra England, så skal man huske tolden oveni. Det jeg linker til sendes fra Spanien = ingen told.


Holt
15
Peugeot Snak / Sv: Timing værktøj - Prince motor/EP6/3F?
« Nyeste indlæg af Holt Dato 07. December 2025, 17:11 »
Jeg har et sæt der ligner det øverste meget, det virker udmærket , så har jeg et hjemmelavet sæt, men det virker kun til motorer uden variabel ventilløft (turbomotorer) jeg har også lavet en nøgle som den på det nederste link, men jeg bruger den ærlig talt ikke, hvis tappen fra sættet til at låse krumtappen ikke kan holde er det for ringe materiale, den sidder trods alt et stykke fra centrum.
Vinkelmåleren er kun til at se hvor meget kæden er ude af justering inden man sætter ny på.


Holt
16
Peugeot Snak / Timing værktøj - Prince motor/EP6/3F?
« Nyeste indlæg af SR Dato 06. December 2025, 10:03 »
Hej

Jeg har brug for lidt sparring angående timing værktøj til en EP6/3F? motor.

Man kan købe diverse på nettet, herunder Temu m.fl. - som dette:
https://gm-tools.eu/36,engine-timing-tool-set-citroen-peugeot-mini-1-4-1-6-16v-vti-thp.html

- og så er der dette:
https://www.ebay.de/itm/127221097408?_trkparms=amclksrc%3DITM%26aid%3D777008%26algo%3DPERSONAL.TOPIC%26ao%3D1%26asc%3D20250528145717%26meid%3Dec66d20753f44d768144301b06dd3884%26pid%3D102790%26rk%3D2%26rkt%3D15%26mehot%3Dnone%26itm%3D127221097408%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D4375194%26algv%3DRecentlyViewedItemsV2DWebWithPSItemDRV2_BP%26brand%3DLaser%26tu%3D01KBSE5B6P6Z9GDTVDJQWPBKYD

Som jeg lige kan se det, må den primære forskel være vinkelmåleren (den lille elektroniske kasse), ud over at værktøjet fra Laser nok er den professionelle udgave.

Mon der er en herinde, der vil dele hvad du selv bruger/har købt?

- og hvad bruger du til at holde igen, når krumtap skal spændes?

Jeg er faldet over dette værktøj, der ser ud til at løse opgave på krumtappen, når remhjulet er demonteret: https://mark-moto.pl/narzedzia-warsztatowe/blokady-rozrzadu/blokada-rozrzadu-bmw/blokada-walu-korbowego-bmw-n12-n14-n40-n42-n45-n46-n52

17
Køb/Salg/Bytte / Sv: Salg: Peugeot 308 Allure 2013
« Nyeste indlæg af Pade2204 Dato 02. December 2025, 20:35 »
Den kan godt starte og kører fint.

Problemet med den, er, at den mister kølervæske når man kører ture - på en tur på 2x25 km, vil jeg mene den mister en halv til 1cm i kølervæske kuglen/beholderen. Mister umiddelbart ikke noget når den holder stille.
Jeg ville personligt nok ikke tage en tur til jylland, før der er set yderligere på det.

Jeg tog selv bilen til Jylland i start november, hvor problemet sikkert var i startfasen. Her var der ingen køreproblemer udover startende varmeproblemer i selve kabinen (som startede spekulationerne om en defekt et sted)

Jeg vedhæfter nogle flere billeder til de af jer der har skrevet private beskeder. (Beklager de beskidte måtter)
18
Køb/Salg/Bytte / Sv: Salg: Peugeot 308 Allure 2013
« Nyeste indlæg af Holt Dato 02. December 2025, 06:17 »
Kan bilen starte og køre, evt. en længere tur (Jylland) hvad er symptomerne.
Du må gerne sende en privat besked med dit telefonnummer så kan jeg kontakte dig direkte.


Holt
19
Køb/Salg/Bytte / Sv: Salg: Peugeot 308 Allure 2013
« Nyeste indlæg af Pade2204 Dato 01. December 2025, 18:48 »
Her er et billede på værkstedet. Jeg kan godt tage flere når jeg er ved bilen igen.

Har ærlig talt ingen ide om prisen.
20
Køb/Salg/Bytte / Sv: Salg: Peugeot 308 Allure 2013
« Nyeste indlæg af Holt Dato 01. December 2025, 06:38 »
Har du billeder af bilen, evt. en lille ide om hvor prisen ligger.


Holt
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10