Har en Peugeot 406, vi endelig har fået liv i efter 1 år, hvor den har stået stille.
Vi var henne og ordne ledningsnettet i motorrummet siden flere ledninger var gnavet over, og renset alle stik.
Den starter fint, og tager 800 omdrejninger når den står i tomgang.
Men lige så snart vi begynder at give den lidt gas, så halter den efter. omkring mellem 1500-2000 omdrejninger hoster den, og kan ikke tage mere end max 2000 omdrejninger ca.
Motorlampen lyser ikke, og med testeren er der ingen fejlkoder.
Nogle der kan have en ide om hvad der er galt?
Mvh Marius
INFO OM BILEN:
Peugeot 406 2.0 HDI 110hp
Motortype: RHZ
Dieselpumpe og ECU: BOSCH
Fra 2001
Kørt 370.000 km
Stelnr: VF368ERHZF81350369
ECU: BOSCH EDC15C2 v. 2 fra 1999 med tilhørende BSI
Ting der er prøvet:
Udskiftning af knastaksel- samt krumtapføler
udskiftning af tandrem
udskiftning af brændstofstemperaturføler
Ledningsnettet i motorrummet er tjekket igennem og repereret
udskiftning af hovedrelæ
Info om problemet:
Kan ikke tage mere end 2300 omdrejninger. Når vi prøver hoster den, og udstødningsgassen er hvid/blå af uforbrændt diesel.
Når vi rammer de 2000+/- omdrejninger er brændstofstrykket på 612 Bar.
Den går rigtig fint i tomgang om indtil vi når de 1500-2000 omdrejninger.
Ingen fejlkoder.