Forfatter Emne: Reparation af ESP  (Læst 60150 gange)

gestus

  • Gæst
Reparation af ESP
« Dato: 16. Juli 2009, 20:40 »
Nogle der kan fortælle mig hvad det ca. vil koste at reparere ESP på en Peugeot 207 1,6 HDI?
I værste fald skal ABS-boksen vel skiftes - hvad vil prsen være på det?

apn

  • Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #1 Dato: 17. Juli 2009, 13:30 »
Det ser ud til at en del ejere har fået rettet denne fejl på kulance ifølge FDM.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/05AA0236-FB11-4D0D-ABF5-D6A06CA5B62E/0/7576.pdf

Vicla

  • Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #2 Dato: 17. Juli 2009, 13:31 »
hej gestus

jeg har også en 207 1,6 HDI 90 HK som havde problem med esp/asp fejl.. boksen blev skiftet på garanti (kendt fejl) hvor gammel er din bil...? for det koster kassen at få skiftet den elektronikboks... ca. 10.500 kr :o

larsK

  • Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #3 Dato: 17. Juli 2009, 16:34 »
de fleste har fået skiftet den på garanti, men hvis du ikke har overholdt service på bilen så er du på den. det er din ESP-Blok der er gået istykker koster omkring de 10-11000kr at få lavet.

Broenderup

  • Gæst
RE: ESP fejl 15 dage efter garantiudløb, og de vil have 11000
« Svar #4 Dato: 24. August 2009, 22:14 »
synes det er forkasteligt at man ikke skifter alle de biler som er affekteret af denne fejl. vores gik en 15 dage efter garantien udløb på bilen,
og finanskrisen må virkelig kradse hos peugeot, eftersom de pludselig vil have 11000 for at lave en fejl som bilen er født med.

jeg ved at de ved hvilke biler som har den defekte del i sig, det er de forpligtiget til, letter deres eget arbejde når en fejl som denne opstår, undrer mig bare over at de ikke har taget kontakt til deres kunder når en sådan fejl i deres biler er fundet.

vores har overholdt service, ved et autoriseret peugeot værksted, men 15 dage, så er det bare at punge ud!

Vicla

  • Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #5 Dato: 25. August 2009, 09:13 »
hej broenderup

Nu er det ikke kun peugeot der håndterer garantier med hårfin balance..

jeg har haft en Renault Scenic II, hvor displayet gik død 1 mdr. efter bilens garanti udløb (fuldt digital display) og værkstedet ville have 10.000 kr for udskiftning:@

heldigvis arbejder jeg med elektronik og fik repareret displayet på mit arbejde.... det viste sig at være en underdimensioneret strømforsyning i selve displayet... kostede mig 65 kr. i stumper at få det rettet.

Renault DK hævdede at de aldirg havde set et display gå i stykker tidligere... men kener en mekaniker fra et Renault værksted på sydsjælland, som på et år har skiftet en 10 stykker... så helt ukendt kan det da ikke være...

Bilbranchen.... tror bare den er sådan... man hører meget af den slags.. fra stort set alle fabrikater...

holm 83

  • Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #6 Dato: 25. August 2009, 20:13 »
Citér
Broenderup skrev:
synes det er forkasteligt at man ikke skifter alle de biler som er affekteret af denne fejl. vores gik en 15 dage efter garantien udløb på bilen,
og finanskrisen må virkelig kradse hos peugeot, eftersom de pludselig vil have 11000 for at lave en fejl som bilen er født med.

jeg ved at de ved hvilke biler som har den defekte del i sig, det er de forpligtiget til, letter deres eget arbejde når en fejl som denne opstår, undrer mig bare over at de ikke har taget kontakt til deres kunder når en sådan fejl i deres biler er fundet.

vores har overholdt service, ved et autoriseret peugeot værksted, men 15 dage, så er det bare at punge ud!



hvis det er en ordenlig forhandler æder de den på deres regning gør vi ved os

DSA

  • Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #7 Dato: 22. September 2009, 22:17 »
Jeg har netop i dag været hos Peugeot med ESP fejl på min 2-år 207. Garantien udløb for lidt over en måned siden.  De skal have mellem 15-16,000 kr for at udskifte ESP systemet. Og det skal jeg selv betale fordi min garanti er lige udløbet.  SELVOM det er en FABRIKSFEJL.  Jeg har ringet til peugeot hovedsæde og fik afvide at det var bare ærgeligt...  
Jeg synes det er ufattelig dårlig service og det skal da være sidste gang jeg handler Peugeot efter denne dårlige behandling.

Jeg kunne godt tænkte mig at vide hvor mange der står med samme problem.  I Berlingske søndag var der et interview med en person som har været præcis det samme igennem.  Man må da kunne gøre noget hvis vi er mange der står sammen og klager......

LL

  • Gæst
RE: ESP også her...
« Svar #8 Dato: 23. September 2009, 23:01 »
Netop idag melder min Peugeot 1,4 HDI fejl på ESP'en.
Blot lavet en tilfældig søgning på nettet selvsamme dag og endt herinde på denne hjemmeside.
Opdager til min gru at flere tilsyneladende har haft denne fejl og at det koster dyrt - og ja.. garantien desværre udløbet for nogle måneder siden...Øv.

Har tidligere fået lavet stort service i Flensborg - måske en idé at drage derned igen....

L-L

Plex

  • Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #9 Dato: 24. September 2009, 11:27 »
Citér
holm 83 skrev:
Citér
Broenderup skrev:
synes det er forkasteligt at man ikke skifter alle de biler som er affekteret af denne fejl. vores gik en 15 dage efter garantien udløb på bilen,
og finanskrisen må virkelig kradse hos peugeot, eftersom de pludselig vil have 11000 for at lave en fejl som bilen er født med.

jeg ved at de ved hvilke biler som har den defekte del i sig, det er de forpligtiget til, letter deres eget arbejde når en fejl som denne opstår, undrer mig bare over at de ikke har taget kontakt til deres kunder når en sådan fejl i deres biler er fundet.

vores har overholdt service, ved et autoriseret peugeot værksted, men 15 dage, så er det bare at punge ud!



hvis det er en ordenlig forhandler æder de den på deres regning gør vi ved os


Min gik også i stykker 1 måned efter garantiens udløb, og forhandleren skiftede esp'en uden beregning. Det har så betydet, at jeg stadig kører til Peugeot og får lavet service - tør sq ikke andet :D

Syntes det lyder helt hen i hegnet, hvis nogle selv skal punge ud? Det er jo en fabriksfejl, som har været der siden bilen var ny! Var gået helt amok, hvis det var mig der skulle betale, og fået FDM sat på sagen...

Broenderup - er du medlem af FDM?

Plex

  • Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #10 Dato: 24. September 2009, 14:27 »
Googlede lige lidt, og fandt en gut, som har fået rep. esp 2 gange - man må da ikke håbe, at det er en komponent man løbende skal have skiftet...

Som jeg forstod på Peugeot, så bliver esp blokken, skiftet til en forbedret udgave...

http://my207.wordpress.com/tag/esp-asr-fault/

silverfox

  • Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #11 Dato: 24. September 2009, 19:40 »
Det overrasker mig at høre, at visse forhandlere ikke dækker en udskiftning af ESP blokken efter garantiens udløb, på trods af at service er overholdt hos et autoriseret værksted. Det er nemlig hovedreglen, at reparationen dækkes pr "kulance". Hos os har vi ikke afvist den pågældende udskiftning, så længe alle service er overholdt rettidigt. Har man derimod ikke fået serviceret hos et autoriseret værksted eller ikke overholdt sine serviceintervaller, ja så er man selv ude om det....

Plex

  • Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #12 Dato: 24. September 2009, 21:46 »
Citér
silverfox skrev:
Det overrasker mig at høre, at visse forhandlere ikke dækker en udskiftning af ESP blokken efter garantiens udløb, på trods af at service er overholdt hos et autoriseret værksted. Det er nemlig hovedreglen, at reparationen dækkes pr "kulance". Hos os har vi ikke afvist den pågældende udskiftning, så længe alle service er overholdt rettidigt. Har man derimod ikke fået serviceret hos et autoriseret værksted eller ikke overholdt sine serviceintervaller, ja så er man selv ude om det....


Hvis Peugeot havde nægtet at dække reperationen på min bil, så var det både 1. og sidste Peugeot i mit liv - kan ikke helt se hvad Peugeot tror de får ud af, at nægte reperation??? De får ihvertfald ikke flere kunder i butikken...

peugeotowner

  • Gæst
RE: ESP/ASB boks fejler
« Svar #13 Dato: 09. Oktober 2009, 15:24 »
Jeg har også lige fået svar tilbage fra Peugeot Danmark at de ikke vil skifte denne pr. kulance. Bilen meldte fejl måneden efter at garantien udløb!

Ringe service fra Peugeot på trods af at jeg har haft fire Peugeot over de sidste 20 år.

Jeg kan iøvrigt IKKE anbefale Mogens Fog i Birkerød i denne sammenhæng. De er ikke særlig hjælpsomme...de er til gengæld dyre...

apn

  • Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #14 Dato: 10. Oktober 2009, 11:58 »
Min ESP er nu også gået i stykker.
Ca. 3 sekunder efter bilen er startet kommer et beep og bilen skriver "ESP / ASR failure" i info displayet og ESP lampen tænder.
Min 207 er 2 år og 11 måneder gammel og har gået 85000 km
Jeg har fået lavet alle service eftersyn hos Peugeot i Viby ved Århus, men bilen er ikke købt hos en autoriseret forhandler. Håber ikke at det bliver et problem.