Forfatter Emne: Reparation af ESP  (Læst 62598 gange)

Sno0ze

• Gæst
RE: ESP fejl i 206 1,4 Hdi
« Svar #30 Dato: 07. November 2009, 02:02 »
Hej alle sammen.

Der er garanti på bilen endnu hvis de giver 2 år og har kun fået lavet bil hos Peugeot eget værksted.

Jeg har været så uheldig at min bil drille med stop lampen blinker og alle lamper lyser i instrumentbrættet.

Kan bilen tage skade og køre med det ?

den cdi boks som sidder i venstre side af motoren er det den der er brændt af ?

syntes den plejer og være varm efter en køretur men den er helt kold nu.

Hvis der er en som har meget forstand på det må han/hun og ved om det er skadeligt for bilen vil du så ikke sms mig ?

31 15 08 79 / 29 89 79 33

På forhånd TAK og God Weekend.

Mvh. Thomas Bruun
« Senest Redigeret: 07. November 2009, 02:10 af Sno0ze »

silverfox

• Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #31 Dato: 09. November 2009, 11:02 »
@plex:

Nu er det jo langt fra alle 207ere der er ramt af denne fejl. Desuden kan man sgu sagtens blive slået ihjel, selv hvis man har ESP i bilen.

Peugeot har i stor stil tidligere indkaldt 307 for en sikkerhedsmæssig fejl. Dette galdt alle 307ere, også dem der ikke var under garanti. Så at Peugeot pisser på deres kunder, er simpelthen noget fis!

Jeg vil fastholde, at de eneste der brokker sig er de kunder der alligevel kun bruger det autoriserede værksted til garantireparationer. Som jeg tidligere har slået fast, er det kun "iloyale" kunder der kommer til at stå med en regning for dette.

larsK

• Gæst
« Svar #32 Dato: 09. November 2009, 18:55 »
Giver Silverfox ret!!..

Vicla

• Gæst
« Svar #33 Dato: 10. November 2009, 08:43 »
jeg vil også give silverfox ret.. må erkende at jeg kører min pug 207 HDi til autoriseret værksted hver gang.. og fortsætter med dette.. da de jo absolut må kende min bil bedst :p

med hensyn til min nyligt udskiftede EGR ventil.. hvor kan jeg henvende mig vedr. kulanceregler.. og evt. et tlf. nr. /adresse hvor jeg kan kontakte peugeot danmark???

PS: jeg fik skiftet min ESP boks uden problemer eller omkostninger hos min lokale peugeot forhandler;)
ærgeligt med det bøvl som man har med en ellers kanon dejlig bil, men alle biler har sine problemer... må man nok bare erkende og leve med.

med venlig hilsen en glad peugeot ejer (min næste bil bliver nok også en peugeot)

Plex

• Gæst
« Svar #34 Dato: 10. November 2009, 20:10 »
Citér
silverfox skrev:
@plex:

Nu er det jo langt fra alle 207ere der er ramt af denne fejl. Desuden kan man sgu sagtens blive slået ihjel, selv hvis man har ESP i bilen.

Peugeot har i stor stil tidligere indkaldt 307 for en sikkerhedsmæssig fejl. Dette galdt alle 307ere, også dem der ikke var under garanti. Så at Peugeot pisser på deres kunder, er simpelthen noget fis!

Jeg vil fastholde, at de eneste der brokker sig er de kunder der alligevel kun bruger det autoriserede værksted til garantireparationer. Som jeg tidligere har slået fast, er det kun "iloyale" kunder der kommer til at stå med en regning for dette.

Til at starte med, udtalte Peugeot at det kun var 2006 modellen der fejlende, og kun 4-500 styk - bare for at dysse problemet ned... Hvor mange 207 ejere herinde, har ikke fået skiftet esp??

Jeg siger ikke at ESP redder alle liv,  men undersøgelser viser at man har langt større chance for at undgå et færselsuheld, hvis man har et fungerende ESP system.

Jeg syntes heller ikke det er rimeligt, at folk benytter ikke mærke værksted, og tror de kan få repareret bilen gratis efter bilens garanti er udløbet. Mht til ESP problemer, er der jo tale om en konstruktionsfejl i flg. min Peugeot forhandler. Derfor vil problemet komme uanset, om bilen er serviceret hos Peugeot eller hos Quick Pot.

Mvh
En Peugeot ejer, der aldrig har set skyggen af uautoriseret service

silverfox

• Gæst
« Svar #35 Dato: 11. November 2009, 09:01 »
Jeg ved ikke hvor du har fra at det i starten kun skulle være 2006 modellen der var behæftet med fejl, men det passer simpelthen ikke. En sådan udmelding har Peugeot, så vidt jeg ved, aldrig været ude med.
Det er korrekt at der er tale om en konstruktionsfejl ved ESP boksen, men det er stadig et relativt lille antal kunder, der har dette problem. Og de kunder vil aldrig få et problem, forudsat de får bilen serviceret "rigtigt". Hermed forsvinder problemstillingen reelt. Det samme gør, for mig at se, alle brugbare modargumenter....

Vicla

• Gæst
« Svar #36 Dato: 11. November 2009, 09:24 »
Hej Silverfox
kan du evt. sende mig et link hvor jeg kan henvende mig vedr. kulance regler, samt kontakt informationer på peugeot DK ??

MVH
Viggo

larsK

• Gæst
« Svar #37 Dato: 11. November 2009, 16:58 »
har heller ikke hørt fra Peugeot at de har sagt at det er 2006 model, og jeg arbejder der?!

Plex

• Gæst
« Svar #38 Dato: 15. November 2009, 14:11 »
Citér
larsK skrev:
har heller ikke hørt fra Peugeot at de har sagt at det er 2006 model, og jeg arbejder der?!

Det havde jeg aldrig gættet - at du arbjder hos Peugeot ;)

Nu har jeg fundet artiklen frem fra Motor dec 2008 side 76.

Her står der, at det drejer sig om den første årgang af 207, der kom på markedet midt i 2006, og det da. er 400 biler der har været ramt.

Dette er som sagt oplyst af Peugeot, hvilket må siges ikke at holde helt stik... :D

Jeg har da læst om mange, der har fået esp'en rep. på deres 207 årg 2007 og 2008

larsK

• Gæst
« Svar #39 Dato: 15. November 2009, 15:01 »
okay fair nok læser ikke selv motor, siger bare at vi hos forhandlerne ikke har fået besked om det.

LL

• Gæst
« Svar #40 Dato: 15. November 2009, 18:30 »
D. 23-09-09 23:01  skrev jeg dette:

"Netop idag melder min Peugeot 1,4 HDI fejl på ESP'en.
Blot lavet en tilfældig søgning på nettet selvsamme dag og endt herinde på denne hjemmeside.
Opdager til min gru at flere tilsyneladende har haft denne fejl og at det koster dyrt - og ja.. garantien desværre udløbet for nogle måneder siden...Øv.

Har tidligere fået lavet stort service i Flensborg - måske en idé at drage derned igen....

L-L"

Kan så med glæde fortælle at mine bange anelser ikke holdt stik;
Peugeot Viby har repareret min ESP boks uden beregning
 (model 207 fra 2007)...
Bliver alligevel til julegaver i år    :)
L-L

Plex

• Gæst
« Svar #41 Dato: 16. November 2009, 13:44 »
Citér
LL skrev:
D. 23-09-09 23:01  skrev jeg dette:

"Netop idag melder min Peugeot 1,4 HDI fejl på ESP'en.
Blot lavet en tilfældig søgning på nettet selvsamme dag og endt herinde på denne hjemmeside.
Opdager til min gru at flere tilsyneladende har haft denne fejl og at det koster dyrt - og ja.. garantien desværre udløbet for nogle måneder siden...Øv.

Har tidligere fået lavet stort service i Flensborg - måske en idé at drage derned igen....

L-L"

Kan så med glæde fortælle at mine bange anelser ikke holdt stik;
Peugeot Viby har repareret min ESP boks uden beregning
 (model 207 fra 2007)...
Bliver alligevel til julegaver i år    :)
L-L

Ahh dejligt at høre....B)

silverfox

• Gæst
« Svar #42 Dato: 16. November 2009, 14:06 »
Se allesammen: EN SOLSTRÅLEHISTORIE!

Mprof

• Gæst
« Svar #43 Dato: 14. Oktober 2010, 10:43 »
Hej

Ja det er desværre mange APS/ESP blokke der går i stykker.

Ny prisen er utrolig høj, og det er ikke sjovt at skulle trække 10000-20000kr op af lommen til reparation!

www.motorelectronics.com i Ribe reparere disse moduler til "tommelfinger regel 50 % af ny prisen"

De gængse Bosch ABS moduler bliver repareret for ca. 6200kr - med en reparationstid på 3-5 arbejdsdage.

Der er gode penge at spare - ved at vælge reparationen i stedet for at købe en ny.

zaibot

• Gæst
RE: ESP / ASR fejlen
« Svar #44 Dato: 11. Januar 2011, 19:31 »
Jeg har også lige været igennem ESP / ASR forløbet på min 207 CC HDi fra 2007.

Læs hele min historie her:

http://www.mest-for-pengene.dk/motor-og-teknologi/peugeot-system-faulty-esp

Den ender heldigvis godt B)