Forfatter Emne: Reparation af ESP  (Læst 62600 gange)

Plex

• Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #15 Dato: 10. Oktober 2009, 21:15 »
Citér
peugeotowner skrev:
Jeg har også lige fået svar tilbage fra Peugeot Danmark at de ikke vil skifte denne pr. kulance. Bilen meldte fejl måneden efter at garantien udløb!

Ringe service fra Peugeot på trods af at jeg har haft fire Peugeot over de sidste 20 år.

Jeg kan iøvrigt IKKE anbefale Mogens Fog i Birkerød i denne sammenhæng. De er ikke særlig hjælpsomme...de er til gengæld dyre...

Det er godt nok surt show! Forstår simpelthen ikke, hvorfor Peugeot bare pisser deres loyale kunder op af ryggen?

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er bilen født med fejlen, og alle 207'ere vil før eller siden få fejlen. Altså helt klart en fabriksfejl...

Peugeot har udtalt, at det kun er årg 2006 der er berørt, men det er vist ikke helt korrekt...

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1224450.ece

silverfox

• Gæst
« Svar #16 Dato: 11. Oktober 2009, 21:26 »
Citér
apn skrev:
Min ESP er nu også gået i stykker.
Ca. 3 sekunder efter bilen er startet kommer et beep og bilen skriver "ESP / ASR failure" i info displayet og ESP lampen tænder.
Min 207 er 2 år og 11 måneder gammel og har gået 85000 km
Jeg har fået lavet alle service eftersyn hos Peugeot i Viby ved Århus, men bilen er ikke købt hos en autoriseret forhandler. Håber ikke at det bliver et problem.

Hvis alle service er overholdt rettidigt hos aut. Peugeot forhandler, bliver det dækket pr kulance. Det betyder intet, at du ikke har købt bilen hos den pågældende forhandler.

henrikscheel

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 20. Oktober 2009, 17:23 »
Citér
apn skrev:
Ca. 3 sekunder efter bilen er startet kommer et beep og bilen skriver "ESP / ASR failure" i info displayet og ESP lampen tænder.
Jeg har fået lavet alle service eftersyn hos Peugeot i Viby ved Århus, men bilen er ikke købt hos en autoriseret forhandler. Håber ikke at det bliver et problem.

Fik du repareret den ?

henrikscheel

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 20. Oktober 2009, 17:27 »
Citér
silverfox skrev:
Citér
apn skrev:

Hvis alle service er overholdt rettidigt hos aut. Peugeot forhandler, bliver det dækket pr kulance. Det betyder intet, at du ikke har købt bilen hos den pågældende forhandler.

Jeg har samme fejl. Den kom 1 måned efter garantien udløb. Silverfox kan evt. hjælpe med hvad jeg burde gøre for at få Peugeot til at dække det?

Mvh
Henrik Scheel

silverfox

• Gæst
« Svar #19 Dato: 21. Oktober 2009, 19:16 »
Som jeg tidligere skrev; er alle service overholdt rettidigt hos en autoriseret forhandler, SKAL den pågældende forhandler dække det.
Har du derimod fået serviceret hos et af de "frie" værksteder, står du selv med regningen.
Peugeot har iøvrigt lige lempet kulancereglerne. Så prøv at spørge om reparationen kan dækkes under de nye retningslinier.

henrikscheel

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 21. Oktober 2009, 20:52 »
Citér
silverfox skrev:
Som jeg tidligere skrev; er alle service overholdt rettidigt hos en autoriseret forhandler, SKAL den pågældende forhandler dække det.
Har du derimod fået serviceret hos et af de "frie" værksteder, står du selv med regningen.
Peugeot har iøvrigt lige lempet kulancereglerne. Så prøv at spørge om reparationen kan dækkes under de nye retningslinier.

Hej Silverfox

Tak for dit svar. Kan du uddybe dette. Hvor står det angivet at de dækker ud over garanti bare fordi man har brugt deres værksteder?

Med venlig hilsen
Henrik Scheel

silverfox

• Gæst
« Svar #21 Dato: 22. Oktober 2009, 12:10 »
Har du været "loyal" dvs fået udført ALLE dine serviceeftersyn på et autoriseret Peugeotværksted, vil udskiftning af ESP enheden blive dækket "pr kulance". Sådan er de klokkeklare regler fra Peugeot DK.

Mik

• Gæst
RE: Så kom turen til min Peugeot
« Svar #22 Dato: 24. Oktober 2009, 12:35 »
Så fik jeg her til morgen selvsamme ESP fejl på min Peugeot 206 1.4 HDI - ca. 1½ måned efter garantiens udløb. Jeg har overholdt serviceeftersyn efter forskrifterne, men ikke hos et autoriseret Peugeot værksted, total mangel på service hvis Peugeot ikke udbedrer en fabriksfejl - det bør man udbrede på Facebook samt andre steder der har en stor brugerflade, for at advare potentielle købere mod Peugeot.

Mik
« Senest Redigeret: 24. Oktober 2009, 15:31 af Mik »

larsK

• Gæst
RE: hvorfor sider i og tuder.
« Svar #23 Dato: 24. Oktober 2009, 20:42 »
hør nu her, hvis bilen er uden for garanti så har i ikke noget at gå efter, i skal bare være heldige for at der er nogen forhandlere der skifter den på deres regning, og det er kun fordi de personer kommer der ned når der er noget galt og for det lavet der nede.

ikke som mange andre der for lavet bil nede på jørgens garage, også kommer til peugeot og siger de skal betale fordi det er en fabriks fejl, (NÅR GARANTI UDLØBER SÅ ER DET IKKE PEUGEOT ANSVAR AT FÅ DET LAVET).

og nu sider der nok mange der sider og siger: hold kæft hvor er peugeot skod, men peugeot er det bedste sælgene bilmærke i danmark og har været det de sidste ni år i træk.
alle biler har deres problemer, toyota f.eks har haft nogen problemer på motoren hvor den skulle skiftes.

eller prøv og kør audi med de nye forlygter, de koster over 20000kr stk, ja de køre med dioder og holder meget længe, men de skal nok gå på et tidspunkt.

min svigerfar køre BMW 520d og den har fået skiftet dyser to gange turbo 3 gange og motor computer 1 gang. så ja alle har deres problemer. man høre bare mere om peugeot fordi der køre mange flere af dem.

er træt af at læse om det her shit herinde om esp-blok for din egen skyld hvis du har kørt ned hos din peugeot forhandler og fået lavet alle service og hvad nu der er så skifter de den også uden du skal røre en finger. så tør øjnene.

silverfox

• Gæst
« Svar #24 Dato: 26. Oktober 2009, 13:48 »
Hørt!

Folk vil ikke betale for at få deres bil lavet ordentligt. Men lige så snart bilen fejler noget, er det for dårligt af Peugeot!?

Fejlen ville være blevet udbedret uden problemer, hvis bilen var blevet serviceret hos Peugeot. Længere er den ikke.

henrikscheel

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: 29. Oktober 2009, 12:33 »
Umiddelbart ville jeg give LarsK og Silverfox ret...men problemet er dels at jeg har denne fejl på min bil, men også at uskrevne regler tit giver problemer. Jeg har heldigvis fået bilen lavet på Peugeot værksted så jeg håber på at Peugeot dækker det. Jeg burde jo så være en "loyal" kunde. Jeg ville uden nogen som helst tvivl få min bil lavet hos Peugeot hver eneste gang hvis jeg havde vist at min "udvidede garanti" / Kulance stod på spil.

Peugeot vil selvfølgelig godt give god service så derfor mener jeg de burde informere de kunder med de pågældende biler. Så kunderne kan få dem tjekket inden garantien udløber. En god service fra Peugeot gør ihvertfald at jeg kommer igen :-)

silverfox

• Gæst
« Svar #26 Dato: 29. Oktober 2009, 14:30 »
Havde der været tale om en generel, påviselig sikkerhedsmæssig fejl, ville de pågældende 207 ejere blive indkaldt via centralregisteret for motorkøretøjer. Problemet er, at man ikke kan tjekke om den pågældende 207 er fejlbehæftet. Desuden sætter denne fejl "kun" ESP systemet ud af drift. Bilens mekaniske bremsesystem er ikke påvirket. Det er nok derfor det ikke betegnes som sikkerhedsmæssigt uforsvarligt at køre med.
Jeg kan godt forstå argumentet om at indkalde, men hvis kunderne blot er loyale, bliver der jo aldrig et problem. Smart, ikke?

Plex

• Gæst
« Svar #27 Dato: 29. Oktober 2009, 15:50 »
Peugeot skyder bare sig selv i foden, når de nægter at reparere en fejl, som bilen har været født med - altså en konstruktionsfejl.

Jeg er ret sikker, at mange måske vælger Peugeot fra, når de skal havde deres næste bil - grundet de har haft en meget dårlig oplevelse...

Fejlen dukker jo op uanset, om bilen har været serviceret i en baggård, eller hos Peugeot...!
« Senest Redigeret: 29. Oktober 2009, 15:51 af Plex »

larsK

• Gæst
« Svar #28 Dato: 29. Oktober 2009, 20:34 »
hej kan ikke sige andet end held og lykke med det andet bil mærke, for der kan du være ligså uheldig.

Plex

• Gæst
« Svar #29 Dato: 29. Oktober 2009, 21:44 »
Citér
larsK skrev:
hej kan ikke sige andet end held og lykke med det andet bil mærke, for der kan du være ligså uheldig.

Det er klart at man altid kan være uheldig, uanset om man kører Peugeot , BMW eller et helt andet mærke...

Der er bare stor forskel på, hvordan bilfabrikanterne behandler deres kunder. Nogle skifter gladeligt dele flere år efter garantiens udløb, men Peugeot pisser bare kunder op af ryggen, og løber fra alt ansvar.

Peugeot skulle have tilbagekaldt samtlige 207'ere - det er jo et alvorligt sikkerheds problem. Kører man galt, mens ESP'en er ude af drift, kan det jo være forskellen mellem liv eller død!
« Senest Redigeret: 29. Oktober 2009, 21:45 af Plex »