Forfatter Emne: Reparation af ESP  (Læst 62603 gange)

GDK

• Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #45 Dato: 15. Marts 2011, 00:27 »
Har lige fået denne besked samt abs fault på displayet i min 307 airvan 1.6 hdi fra 2004...er der grund til panik. Alle service er overholdt indtil nu..

midph

• Gæst
« Svar #46 Dato: 15. Marts 2011, 11:50 »
..havde et lign. problem her i vinter,hvor ÈSP`n vist fejl..standsede og startede igen..og væk var den ..fik så senere at vide af en af vore dygtige Peugeot folk herinde("silverfox"),at det også kunne skyldes lavt batteriniveau..og det kunne godt passe ,da det var meget koldt og den var sløv at få slået igang..så måske ligger den der..eller prøv som mange siger..at pil en batteripol af og lad den stå et par min. og monter igen og se om det hjælper...en anden tanke har strejfet mig...hvor sidder den box og kan man selv skifte den,hvis man selv køber en ny..enten her eller i Tyskland,hvor den jo nok er billigere p.g.a. lavere moms...for det er da en hamper pris og hvorfor gi`2500 i arb.løn(priscitat fra "caibot")..hvis man selv kan skifte den,hvis uheldet skulle ramme..mvh.

GDK

• Gæst
« Svar #47 Dato: 16. Marts 2011, 16:58 »
Var hos pegeout og fik nulstillet fejlen, samt efterset. Intet at se, og fejlen har ikke vist sig siden.

silverfox

• Gæst
« Svar #48 Dato: 17. Marts 2011, 06:51 »
Jeg mener aldrig at have sagt at en ESP fejl kan skyldes lavt batteriniveau? Det har jeg ihverfald aldrig hørt om!?
Airbag fejl derimod kan forårsages af lav batterispænding.

midph

• Gæst
« Svar #49 Dato: 17. Marts 2011, 12:44 »
..korrekt "silverfox"...mig der tog fejl..det var airbaggen der viste fejl i vinters...sorry...

heso

• Gæst
RE: Så blev det min tur.
« Svar #50 Dato: 02. Maj 2011, 23:31 »
Hej... Jeg vil så også lige hilse på alle i dette forum, som også har en Peugeot 207 HDI med ESP / ABS fejl. Nu blev det så min tur. Bilen er fra juni 2007, og fejlen kom "først" i oktover 2010. Har så lige haft bilen til syn, og sjovt nok blev den ikke godkendt. Jeg er dog så heldig, at Peugeot Viby vil udbedre fejlen for 11.000,- kr. her indenfor de næste 14 dage. :-)

haa

• Gæst
RE: ESP boks
« Svar #51 Dato: 20. Juni 2012, 19:33 »
Citér
Plex skrev:
Peugeot skyder bare sig selv i foden, når de nægter at reparere en fejl, som bilen har været født med - altså en konstruktionsfejl.

Jeg er ret sikker, at mange måske vælger Peugeot fra, når de skal havde deres næste bil - grundet de har haft en meget dårlig oplevelse...

Fejlen dukker jo op uanset, om bilen har været serviceret i en baggård, eller hos Peugeot...!

Det vil jeg da give dig helt ret i, så blev det min 207 tur til at går ned med ESPen. Det er en fabrik fejl, som jeg vil mene at det skal rettes på samtlig peugeot 207.

haa

• Gæst
« Svar #52 Dato: 20. Juni 2012, 20:39 »
Citér
LL skrev:
D. 23-09-09 23:01  skrev jeg dette:

"Netop idag melder min Peugeot 1,4 HDI fejl på ESP'en.
Blot lavet en tilfældig søgning på nettet selvsamme dag og endt herinde på denne hjemmeside.
Opdager til min gru at flere tilsyneladende har haft denne fejl og at det koster dyrt - og ja.. garantien desværre udløbet for nogle måneder siden...Øv.

Har tidligere fået lavet stort service i Flensborg - måske en idé at drage derned igen....

L-L"

Kan så med glæde fortælle at mine bange anelser ikke holdt stik;
Peugeot Viby har repareret min ESP boks uden beregning
 (model 207 fra 2007)...
Bliver alligevel til julegaver i år    :)
L-L

I dag blev min 207ers tur til at går ned med ESP boksen, dog vil Peugeot Hasselager ikke dække for denne typiske fejl hos 207, fordi jeg har haft den serveserset et enkelt gang hos anden mekaniker.
Hvordan kan du fået det dækket, var du hos en peugeot i Flensborg?

308GTI

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #53 Dato: 21. Juni 2012, 01:27 »
Kan man se om en enhed er blevet skiftet ? Er ved at købe en 207 fra 2006 og har ikke meget lyst til at skulle regne med en extra udgift på 16000 kr.:o

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #54 Dato: 21. Juni 2012, 23:04 »
Du kan ikke se det på enheden direkte  men en aut. forhandler kan slå den op og se hvad der er udført af reklamation på den  og der vil det fremgå hvis den er skiftet  dato og km tal

308GTI

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #55 Dato: 21. Juni 2012, 23:43 »
Mange tak for svar.:) Men øh er det alle enheder som er fejl på eller er det en bestemt årgang/produktion som fejler?

haa

• Gæst
« Svar #56 Dato: 21. Juni 2012, 23:54 »
Citér
Min407SW skrev:
Mange tak for svar.:) Men øh er det alle enheder som er fejl på eller er det en bestemt årgang/produktion som fejler?

Hvis enheden bliver skiftet, så har man risikoen igen jo, med mindre hvis den ikke er forbedret. Ved nogen om det?

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #57 Dato: 22. Juni 2012, 19:25 »
Nej  den bliver udskiftet med en der er garanteret ok ...   fra produktionsnummer  11263 er de ok fra fabrik og det er dem der bliver monteret på eftermarkedet  og der har ikke været gentagelses tilfælde med den nye

corvenius

• Gæst
« Svar #58 Dato: 22. Juni 2012, 20:50 »
altså min 307 skrev også abs esp fejl. men fejlen kom først fram når når man bremsede ned hen imod et kryds det viste sig at det var bremse lyskontakten

haa

• Gæst
« Svar #59 Dato: 23. Juni 2012, 01:06 »
Citér
DSA skrev:
Jeg har netop i dag været hos Peugeot med ESP fejl på min 2-år 207. Garantien udløb for lidt over en måned siden.  De skal have mellem 15-16,000 kr for at udskifte ESP systemet. Og det skal jeg selv betale fordi min garanti er lige udløbet.  SELVOM det er en FABRIKSFEJL.  Jeg har ringet til peugeot hovedsæde og fik afvide at det var bare ærgeligt...  
Jeg synes det er ufattelig dårlig service og det skal da være sidste gang jeg handler Peugeot efter denne dårlige behandling.

Jeg kunne godt tænkte mig at vide hvor mange der står med samme problem.  I Berlingske søndag var der et interview med en person som har været præcis det samme igennem.  Man må da kunne gøre noget hvis vi er mange der står sammen og klager......

Jeg synes vi skal begynde at oprette en gruppe i facebook, hvor informationen med denne problem spredes til andre og dermed håber at Peugeot tage sig af denne fabrik fejl.