Forfatter Emne: Reparation af ESP  (Læst 62604 gange)

haa

• Gæst
RE: Reparation af ESP
« Svar #60 Dato: 23. Juni 2012, 01:20 »
Citér
Mik skrev:
Så fik jeg her til morgen selvsamme ESP fejl på min Peugeot 206 1.4 HDI - ca. 1½ måned efter garantiens udløb. Jeg har overholdt serviceeftersyn efter forskrifterne, men ikke hos et autoriseret Peugeot værksted, total mangel på service hvis Peugeot ikke udbedrer en fabriksfejl - det bør man udbrede på Facebook samt andre steder der har en stor brugerflade, for at advare potentielle købere mod Peugeot.

Mik

Det er jeg enig i. Jeg synes ikke at det fair, at Peugeot ikke betaler for denne fabriksfejl og forhandlerne holder køberne som gidsel ved at kræve at de skal være loyal.

Hvad skal facebook gruppen hedde, har noget forslag?

haa

• Gæst
« Svar #61 Dato: 23. Juni 2012, 01:29 »
Citér
Plex skrev:
Peugeot skyder bare sig selv i foden, når de nægter at reparere en fejl, som bilen har været født med - altså en konstruktionsfejl.

Jeg er ret sikker, at mange måske vælger Peugeot fra, når de skal havde deres næste bil - grundet de har haft en meget dårlig oplevelse...

Fejlen dukker jo op uanset, om bilen har været serviceret i en baggård, eller hos Peugeot...!

Enig, hvis Peugeot vil gerne har loyal kunder, så skal den erkender denne fabriks fejl.
Electronic er et meget svag område i Peugeot, hvor min bils passage side var ved går i brand, hvis jeg ikke havde trukket stikket ud. Jeg har hverken fået tak eller dækning. En brand Peugeot bil vil ikke være en god reklame for Peugeot.

haa

• Gæst
« Svar #62 Dato: 23. Juni 2012, 01:34 »
Citér
LL skrev:
D. 23-09-09 23:01  skrev jeg dette:

"Netop idag melder min Peugeot 1,4 HDI fejl på ESP'en.
Blot lavet en tilfældig søgning på nettet selvsamme dag og endt herinde på denne hjemmeside.
Opdager til min gru at flere tilsyneladende har haft denne fejl og at det koster dyrt - og ja.. garantien desværre udløbet for nogle måneder siden...Øv.

Har tidligere fået lavet stort service i Flensborg - måske en idé at drage derned igen....

L-L"

Kan så med glæde fortælle at mine bange anelser ikke holdt stik;
Peugeot Viby har repareret min ESP boks uden beregning
 (model 207 fra 2007)...
Bliver alligevel til julegaver i år    :)
L-L

Jeg har udført alle mine service siden 2007 i Peugeot Viby undtagen en, hvorfor denne forskels behandling???

silverfox

• Gæst
« Svar #63 Dato: 23. Juni 2012, 08:20 »
"Holder kunderne som gidsler" - Imponerende! Selvfølgelig skal man være loyal hvis man ønsker at den enkelte forhandler skal bruge sit kulancebudget på en bil/kunde hvor garantien er udløbet. Det er da fuldkommen latterligt kun at bruge den autoriserede forhandler når man vil have noget gratis.
Og det er altså en forudsætning for kulancedækning, at alle service er overholdt rettidigt ved Peugeot, så de 500 kr. man sparer ved Automester kommer altså til at gøre ondt i den sidste ende.

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
« Svar #64 Dato: 23. Juni 2012, 11:30 »
Nu er det jo ikke sådan at de forskellige indlægsskrivere mener at de enkelte forhandlere selv skal betale for fejlen, men netop at Peugeot Frankrig må stå ved deres ansvar over for en fabrikations/designfejl, det er jo totalt ligegyldigt hvor bilen er serviceret med hensyn til denne fejl, den opstår jo ikke oftere fordi bilen har fået carportservice end den gør hvis bilen har fået det store forkromede autoriserede service. Hvis Peugeot Frankrig betalte for udbedringen skulle i bare se de autoriserede værksteder stå i kø for at rette fejlen uanset hvor bilen var serviceret før

Holt
« Senest Redigeret: 23. Juni 2012, 11:33 af Holt »
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

silverfox

• Gæst
« Svar #65 Dato: 24. Juni 2012, 13:40 »
Jeg påpeger bare det urimelige i at Peugeot frankrig og/eller den enkelte forhandler skal hjælpe en kunde som ikke har været loyal. Hvis de berørte kunder til gengæld fik serviceret deres biler rettidigt på et aut. værksted, ville der slet ikke være en problematik. Det er jo langt fra alle Peugeot 207 der får denne fejl. Der er mange sager på landsplan ja, men der er osse solgt rigtig mange Peugeot 207.
Så kan man begynde at brokke sig over "stavnsbinding" eller hvad man vil, men faktum er at din Peugeot, som udgangspunkt, serviceres bedst og mest kompetent på aut. værksted.

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
« Svar #66 Dato: 24. Juni 2012, 14:12 »
Hvad får Peugeot Frankrig ud af at jeg bruger autoriseret værksted? betaler autoriseret værksted afgift til Peugeot Frankrig af hver service? hvis bilen bliver serviceret med originale sliddele kan jeg ikke se forskellen, men du mener jo åbenbart ikke man skal stå ved sine fejl hvis bare det lykkes at gemme dem i 2 år! Jeg mener bestemt ikke alle fejl skal dækkes af fabrikken langt efter garantiens udløb, og slet ikke hvis der ikke er brugt autoriseret værksted, men der er også stor forskel på om fejlen nemmere opstår hvis bilen ikke er blevet serviceret korrekt (motorfejl og lignende) eller opstår uanset bilens servicehistorie.
I bund og grund kan jeg også være ligeglad, jeg har ingen 207er og jeg har heldigvis ingen ESP der kan gå i stykker :D

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

silverfox

• Gæst
« Svar #67 Dato: 24. Juni 2012, 20:31 »
Hvis du bruger et aut. værksted bliver der brugt originale dele, som er leveret af Peugeot. Desuden lever Peugeot som organisation jo af, at deres forhandlere sælger deres produkter.
At "stå ved sine fejl" er et spørgsmål om etik og hører slet ikke hjemme i denne diskussion. Peugeot giver en garanti på 2 år, hvilket i forvejen stiller kunden bedre end købeloven.
Men igen; bliver bilen serviceret rettidigt på et aut. Peugeot værksted vil denne reparation blive dækket af Peugeot.
Jeg kan godt forstå kundernes ærgrelse, men i sidste ende har de jo selv valgt at de ikke ville bruge det aut. værksted og dermed selv fravalgt muligheden for kulance.
Du skal osse prøve at forstå, at vi som forhandlere ikke kan leve af goodwill. Vi skal selvfølgelig have penge i kassen og derfor skal visse regler følges.

haa

• Gæst
« Svar #68 Dato: 24. Juni 2012, 22:44 »
Jeg er helt enig i det du skriver Holt. Det er en fejl som Peugeot er født med og som skal tage ansvar for.

Silverfoxs svar er lige det som jeg fik fra peugeot forhandleren og det er ren ud sagt er gidsel tagning af Peugeot bil ejer. Jeg vil ikke om det er en aftalt spil mellem Peugeot Frankrig eller Peugeot Denmark og forhander kører sammen. Det som jeg sikrer på er, at det skader Peugeot omdømme på lang sigt.

1) Ud over ESPen, jeg har skiftet en andet elektronisk boks som havde noget med koblingen at gøre hos Peugeot Viby for et år siden, på det tidspunkt jeg var helt loyal kunde hos Peugeot (lavede alle service hos Peugeot Viby), hvorfor har de ikke dækket det?  

2) Ca. 2 år siden brændte højre side varme og der var tæt på opstår brand i bilen. Jeg har stoppet dette røg før den udviklede sig til brand (som jeg hører dette opstår tæt hos Peugeot biler). Hvorfor har Peugeot ikke dækket det?

Så selvfølgelig efter disse behandling gider man ikke være kunde hos Peugeot Viby og har derfor valgte en anden mekaniker til at serviserer bilen, ikke fordi anden mekaniker var billigere end Peugeot, jeg valgte fordi velkommen var mere troværdig eller loyal (som Peugeot udtrykker). Hvorfor skulle jeg være loyal over for en forhandler, som jeg synes ikke har været loyal over for mig, derfor valgte jeg at kommer ud af denne gidsel drama.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #69 Dato: 25. Juni 2012, 00:30 »
Hvis det er en fejl den er født med er der da ingen problemer så har der været 2 år og få det repareret i  ,   hvis det kommer efter 2 år er fabrikkens forpligtigelse ophørt   ,  om der havde været 8 års garanti vil der altid være nogen der kommer  2 måneder efter  og det vil aldrig høre op  så der er nød til at være en dato  for garantiens udløb

dem der har fået det lavet uden beregning efter 2 år har den pågældende forhandler betalt  fordi en kunde måske har fået lavet mange ting som vedkommende har betalt for  så det er op til den enkelte forhandler om han vil komme penge i en bil som normalt ikke kommer hos ham uden han skal forære noget væk
« Senest Redigeret: 25. Juni 2012, 00:37 af KHJ »

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #70 Dato: 25. Juni 2012, 00:54 »
Citér
haa skrev:
Jeg er helt enig i det du skriver Holt. Det er en fejl som Peugeot er født med og som skal tage ansvar for.

Silverfoxs svar er lige det som jeg fik fra peugeot forhandleren og det er ren ud sagt er gidsel tagning af Peugeot bil ejer. Jeg vil ikke om det er en aftalt spil mellem Peugeot Frankrig eller Peugeot Denmark og forhander kører sammen. Det som jeg sikrer på er, at det skader Peugeot omdømme på lang sigt.

1) Ud over ESPen, jeg har skiftet en andet elektronisk boks som havde noget med koblingen at gøre hos Peugeot Viby for et år siden, på det tidspunkt jeg var helt loyal kunde hos Peugeot (lavede alle service hos Peugeot Viby), hvorfor har de ikke dækket det?  

2) Ca. 2 år siden brændte højre side varme og der var tæt på opstår brand i bilen. Jeg har stoppet dette røg før den udviklede sig til brand (som jeg hører dette opstår tæt hos Peugeot biler). Hvorfor har Peugeot ikke dækket det?

Så selvfølgelig efter disse behandling gider man ikke være kunde hos Peugeot Viby og har derfor valgte en anden mekaniker til at serviserer bilen, ikke fordi anden mekaniker var billigere end Peugeot, jeg valgte fordi velkommen var mere troværdig eller loyal (som Peugeot udtrykker). Hvorfor skulle jeg være loyal over for en forhandler, som jeg synes ikke har været loyal over for mig, derfor valgte jeg at kommer ud af denne gidsel drama.

Sæde varmen i din bil kommer af at der er nogle der har sat et knæ eller lignende ned i sædet, det har så medført brud på kablet.
Altså ikke peugeots fejl.
peugeot skal da heller ikke skifte fx dine bremser fordi de kun holdte til 15,000 km, når de burde holde til 50,000 km;)

Peugeot er dem der sælger markant flest biler i DK, så ja der vil komme flere fejl i styk og ikke i forhold til solgte biler, de andre bilfabrikanter har mindst lige så mange fejl som peugeot:)
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

silverfox

• Gæst
« Svar #71 Dato: 25. Juni 2012, 20:09 »
@haa: Det er vigtigt at understrege at ikke alene skal alle service være overholdt, de skal være overholdt rettidigt. Dvs det foreskrevne km interval eller 1 år. Eller er der ingen fabrikskulance. Det er højst sandsynligt derfor du ikke fik det dækket.

janras

• Gæst
RE: ESP/ASR SYSTEM FAULT på 207 fra 2008
« Svar #72 Dato: 22. August 2012, 14:22 »
Jeg har lige haft fornøjelsen af ovennævnte fejl på min 207. Har googlet fejlen og kan se at der er rigtig rigtig mange der har oplevet denne fejl. Indportøren melder hus forbi fordi jeg et år har misset service eftersyntet til tiden, har ellers altid fået bilen serviceret på Peugeot værksted.

Hvad kan et misset service eftersyn havde at gøre med en fabriksfejl de har på en elektronisk boks?

Er det i bund og grund ikke bare en dårlig udskyldning?

Mit værksted har været så flinke at de har givet den rabat de kunne på reservedelen og arbejdslønnen, men det er stadig en reparation til næsten 14.000,-.

Så det lader til at fejlen fortsætter !

sttn

• Gæst
« Svar #73 Dato: 22. August 2012, 16:13 »
« Senest Redigeret: 22. August 2012, 16:16 af sttn »

strada

• Gæst
« Svar #74 Dato: 20. September 2012, 13:23 »
Har også ESP problemer og fået diagnosen: ny boks = 12-13000 kr !

Påstanden om at man kun får dækket boksen hvis man har fået udført service hos Peugot, er jo= afpresning/mafia metoder. Peugot skulle hellere begynde at opføre sig som pålidelig sælger af biler. Det ville skaffe mange flere, og ikke mindst tilfredse, kunder i butikken og give kunderne en positiv oplevelse. Men sådan skal det åbenbart ikke være. Vi kunder er til for Peugot og ikke omvendt ! Hvad man ikke henter på salg af biler, henter man på dyr service og reservedele. Men underligt at mange af disse ESP defekter netop opstår efter at garantien på 2 år er udløbet...

Har fundet et firma i Tyskland der bytter den gamle ESP boks med en renoveret- og testet boks. Bemærk at der er forskellige numre, så du skal bestille den rigtige. Pris 285/420 euro.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=207+esp&_sacat=131090&_odkw=207+esp&_sop=10&_osacat=0&_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253A1%257C72%253A3260&_sc=1

Den gamle boks sendes retur til firmaet når du har installeret den nye og du får her efter refunderet 238,- euro som skal betales i depositum.
« Senest Redigeret: 20. September 2012, 15:25 af strada »