Forfatter Emne: Rust i motohjelm på 406`er  (Læst 25774 gange)

Ulle V6

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #15 Dato: 16. September 2005, 00:56 »
Kanon melding der....
kigger lige på far`s lister der, og ser om vi kan trække lidt
vod på banditterne....
Tøsen skal jo se tjekket ud i solskin, nul huller og flotte ruller

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #16 Dato: 03. Oktober 2005, 18:22 »
sådan der, så er der oxo nye vindues sprosser på dytten :)

Bare dårligt de ikke nævnte en skid om det da jeg fik lavet hjelm for kort tid siden, spurgte endda om der var andet jeg skulle være opmærksom på, men næææ nej, det var der ikke...... banditter :@

Men nu er de sku skiftet på deres regning... B)

J.R.

handymanden

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #17 Dato: 24. Oktober 2005, 13:10 »
Jubii :-) Fars øse får ny hjelm på i morgen ....shitt så må jeg heller få resten af den poleret så den skinner over det hele ;-)

handymanden

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #18 Dato: 29. Oktober 2005, 12:00 »
grrrrr så fik jeg min bil igen onsdag i regnvejr , lagde ikke mærke til noget før dagen efter hvor den var tør.....:(
Den skal til maler igen og males om , den er alt for mørk hjelmen så mandag går det løs igen :|

handymanden

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #19 Dato: 01. November 2005, 08:53 »
så fik jeg bilen til maler igen og nu er den ensfarvet over det hele :)
de kom endda med bilen igen så jeg ikke skulle ud og køre skulle jeg da lige beundre min fine bil igen og hvad F..... var nu det :@  nu manglede jeg Q en pynteliste på forskærmen ( de malede begge forskærme for at lave en overgang i farven) den havde de jo malet ned til og deres tape må på en måde have flået den med af da de skulle "pakke" bilen ud igen .:o
Jeg ringer til maleren og spørger om de har "noget" af min bil liggene og vi aftaler at de lige kigger deres affald igemmen en gang og kontakter mig , ca en time efter ringer maleren og undskylder at den er væk men jeg skulle bare køre ned til min peugeot mek. og få en ny.
Sikke et arb. for at få en hjelm malet... :)

Popeye_2k

  • Gæst
RE: Peugeot Danmark knap så fede
« Svar #20 Dato: 22. Juni 2006, 10:35 »
Ja jeg stod så i samme situation med en pug 406 1.8 ST fra 2002.

Købte den her i påsken, så den havde skiftet hænder her i foråret hvor den desværre skulle have haft sit 4 års karosseri tjek.
Det fik den så ikke, og den lider uder problemet med rust i motorhjelmen..

Long story short så har jeg nu kæmpet med peugeot danmark i et par uger, og de er ikke til og stikke i, en helt anden ting er at de 12 års garanti fuldstændig bortfalder hvis du kommer for sent til eftersyn med bilen.. :@

Så det har været alt andet end en lykkelig oplevelse, æv æv.
Men heldigt for jer der nåede og få skiftet hjelmen, gid jeg var en af dem ;)

Og ikke nok med det så var der en som kørte ind i siden på den for 14 dage siden, så har kun lige fået den hjem fra rep. :-)
Det gav dog en ny forkofanger hvor der var en ridse i den modsatte side førhen :D
« Senest Redigeret: 22. Juni 2006, 11:09 af Popeye_2k »

redder78

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #21 Dato: 24. Juni 2006, 19:23 »
tak for jeres fine indlæg, har lige været ude og kigge på min 406 fra 12/02 og der er sku også rust i, så nu får de sku et besøg på mandag...
er der nogle af jer andre der har lidt rust problemer hvor skærmene er monteret?

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #22 Dato: 25. Juni 2006, 16:07 »
Nope, jeg har ingen rust ved skærmene...

Og til Popeye_2k, så var min oxo 1 år overskredet, men fik det betalt alligevel, så det kan lade sig gøre, men det kan  måske være en lille trøst at det rent faktisk ikke er "rigtig" rust der kommer i hjelmene, det er noget med den behandling hjelmene har fået inden de er blevet malet..
De der slags "bade" hjelmene er dyppet i, den væske kan vist ikke samarbejde med malingen og det koger derfor op, det er ikke rust indefra, ihvertfald ikke i min, hvilket ville være meget værre... :|

Køb en billig "punkt" sandblæsepistol og giv det en gang grunder/maling bagefter, så går der mange år før der sker noget der ...;)

Husk nu lige at kigge de der sprosser i bagdørene oxo, så slipper i for at brokke jer 2 gange ;)
« Senest Redigeret: 25. Juni 2006, 16:12 af JR Peu406geot »

kaver

  • Gæst
RE: Hjelm
« Svar #23 Dato: 25. Juni 2006, 23:01 »
Har selv lige ået skiftet lister på garantien, og skal have ny hjelm på, men de er strikse med det for vores 406´er fra 2001 har heller ikke været til 4 års eftersyn, men forhandleren havde lovet at den blev skiftet så den æder han.

Popeye_2k

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #24 Dato: 28. Juni 2006, 15:24 »
Jeg har haft nogle længere samtaler med peugeot danmark, og der er ingen trøst og hente, de vil simpelt hen ikke samarbejde på trods af det uheldige sammenfald med  tiden hvor bilen skiftede hænder...

Men sagens konklusion blev at har du overskredet en af eftersynene så ryger din rust/gennemtærings garanti fuldstændig!

Men det ender nok med at jeg selv laver den smule rust der, ingen grund til og få peugeot til og lave det eftersom garantien er røget alligevel.
Og det er jo heldigvis ikke et synligt sted.

Så husk nu og få de eftersyn ;)

Elwis

  • Gæst
RE: Øv øv...
« Svar #25 Dato: 13. August 2006, 20:36 »
Jeg er lige blevet en "lykkelig" ejer af en peu 406 Hdi´er fra 2002. Stc. på gule plader.

Jeg gik ud fra at der ikke var rust på en bil fra 2002, og da slet ikke en peugoet, der har et ry for ikke at ruste, men jeg blev klogere.

Efter at ha læst det her indlæg, gennemgik jeg min "nye" bil.

Det førnævnte problem med rust på motorhjelmen og vinduessprosserne har min også. Udover det, så har den store rustpletter på indersiden at min bagklap, og nederst på indersiden på 2 af dørene er der begyndende rust.

Uheldigvis har min heller ikke været ikke til rusteftersyn indenfor de sidst 4 år. og peugeot vil ikke ha noget med et at gøre.

Prøv lige at forestiller jer hvad der gør ved min tillid til peugeot! Jeg ved godt den skulle ha til de rusteftersyn, men jeg syns bare ikke at en så populær bil i danmark burde være rustet så meget på 4 år...

Ved det er surt opstød, men måtte bare af med nogle frustrationer...

Husk at holde øje med det, når i køber peugoet biler fremover...!!

Og hvis der er nogle af jer, der har været i samma situation som mig, vil jeg gerne høre om det...
« Senest Redigeret: 13. August 2006, 22:15 af Elwis »

kaver

  • Gæst
RE: rust i motorhjelm
« Svar #26 Dato: 15. August 2006, 20:32 »
Jeg har selv fået min skiftet, heldigvis efter aftale med forhandleren, da peugeot ikke ville betale, da den ikke havde fået 4 års rustgennemsynet.
Så nu snakker jeg med forhandleren om hvad vi gør for at de 12 års rustgaranti stadig skal gælde



Citér
JR Peu406geot skrev:
Hey all...

Jeg er i den sitution at der er en lille smule rust helt ude i fronten af min motorhjelm på undersiden, på min peugeot 406 fra 2000..
Her den anden dag fik jeg at vide at det er et stort problem for peugeot og at de har skiftet rigtig mange af dem på garantien fordi der er en fejl i dem..

Er der nogle af jer der kan bekræfte dette motorhjelms problem, og mest af alt, har i fået en ny uden beregning ???

J.R.

kaver

  • Gæst
RE: Rust
« Svar #27 Dato: 15. August 2006, 20:35 »
Hvis den er købt hos en forhandler så gå til ham og sig at den ikke har overholdt alle service, den snak har jeg selv iøjeblikket med den forhandler hvor vi har købt vores 406´er

Citér
Elwis skrev:
Jeg er lige blevet en "lykkelig" ejer af en peu 406 Hdi´er fra 2002. Stc. på gule plader.

Jeg gik ud fra at der ikke var rust på en bil fra 2002, og da slet ikke en peugoet, der har et ry for ikke at ruste, men jeg blev klogere.

Efter at ha læst det her indlæg, gennemgik jeg min "nye" bil.

Det førnævnte problem med rust på motorhjelmen og vinduessprosserne har min også. Udover det, så har den store rustpletter på indersiden at min bagklap, og nederst på indersiden på 2 af dørene er der begyndende rust.

Uheldigvis har min heller ikke været ikke til rusteftersyn indenfor de sidst 4 år. og peugeot vil ikke ha noget med et at gøre.

Prøv lige at forestiller jer hvad der gør ved min tillid til peugeot! Jeg ved godt den skulle ha til de rusteftersyn, men jeg syns bare ikke at en så populær bil i danmark burde være rustet så meget på 4 år...

Ved det er surt opstød, men måtte bare af med nogle frustrationer...

Husk at holde øje med det, når i køber peugoet biler fremover...!!

Og hvis der er nogle af jer, der har været i samma situation som mig, vil jeg gerne høre om det...

Elwis

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #28 Dato: 18. August 2006, 19:16 »
Citér
kaver skrev:
Hvis den er købt hos en forhandler så gå til ham og sig at den ikke har overholdt alle service, den snak har jeg selv iøjeblikket med den forhandler hvor vi har købt vores 406´er

Jeg har også nævnt det for ham, men lød ikke på ham forhandleren som om det var noget han vil tage sig af.
Det skal lige siges at jeg har haft utrolig meget bøvl med den bil siden jeg har købt den, og der er blevet skiftet rigtig mange dele på den på forhandlerens regning. Bilen er oppe hos ham for 3. gang og få skiftet klima-anlæg, og forhandler siger at den endtil videre har kostet ham 18.000 kr. Ved ikke hvad jeg har krav på hvad sådan noget ang. for han vil uden tvivl undgå at skulle betale der rustarb., hvis han kan... Han har i forvejen været svær at danse med!!

Desuden skal det nævnes at jeg fik lavet et "garanticertifikat" i forbindelse med handlen, men at den dækker 100% på drivlinien. Dvs.: Motor, gearkasse, kardan-  drivaksel, differentiale, starter & generator, brændstofsystemer samt kølesystem.

Dvs. at rust ikke dækkes i garanticertifikatet!!:o

Er der nogen, der ved hvad muligheder jeg har!!!! Eller har jeg bare været vildt uheldig!!

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #29 Dato: 18. August 2006, 22:20 »
Nu kan jeg jo sagtens sige det her, da jeg har fået lavet min...

Hvis man tager i betragtning hvor "rusten" sidder, så vil mit råd være at komme videre, livet er for kort til at bøvle med ting, der med 90% sikkerhed ikke kommer igennem og du har vist haft bøvl nok...

Køb en billig punkt sandblæse pistol, og giv det en gang grunder og lidt farve for syns skyld, så vil jeg vædde med at der går mange andre ting før den hjelm ruster igennem, og forøvrigt skulle det ikke være "rigtig" rust, men en slags opkogning, som selvfølgelig vil være et forstadige til rust, hvis man ikke gør noget nu..

Men som sagt, nemt for mig at sige, ved det godt :|

J.R.