Forfatter Emne: Rust i motohjelm på 406`er  (Læst 25771 gange)

Elwis

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #30 Dato: 19. August 2006, 11:48 »
Citér
JR Peu406geot skrev:
Nu kan jeg jo sagtens sige det her, da jeg har fået lavet min...

Hvis man tager i betragtning hvor "rusten" sidder, så vil mit råd være at komme videre, livet er for kort til at bøvle med ting, der med 90% sikkerhed ikke kommer igennem og du har vist haft bøvl nok...

Køb en billig punkt sandblæse pistol, og giv det en gang grunder og lidt farve for syns skyld, så vil jeg vædde med at der går mange andre ting før den hjelm ruster igennem, og forøvrigt skulle det ikke være "rigtig" rust, men en slags opkogning, som selvfølgelig vil være et forstadige til rust, hvis man ikke gør noget nu..

Men som sagt, nemt for mig at sige, ved det godt :|

J.R.


Hey tak for rådet. Ved godt at livet er for kort til at ærge sig over de ting. Men føler mig bare taget ved næsen især, når der er så mange penge involveret! Problemet med motorhjelmen er at det allerede er rustet lidt igennem. Det er altså ikke bare en opkogning på min!! Synes det er skuffende på en bil fra 2002!!!
Bilen såmænd godt, når det hele ellers virker, og den er økonomisk at køre i, da det jo er en diesel. Men spørgsmålet var om jeg bare skulle sælge den igen i en fart...!??:| Og undgå peugeot biler fremover!!
« Senest Redigeret: 19. August 2006, 11:49 af Elwis »

kaver

  • Gæst
RE: Rust garanti!!!!
« Svar #31 Dato: 02. September 2006, 22:41 »
Vores "sag" ang. manglende rustgaranti på vores pug 406´er 2001, ligger pt. hos pug danmark, regner snart med at høre noget, forhandleren er rasende over at de ikke vil "tage" rustgarantien fordi den ikke har været til 4 års eftersyn, men som jeg har sagt til forhandleren, så har jeg købt en bil med alle service ok, den er den jo så ikke, så nu ser vi hvad der sker, men ellers må han sgu tage bilen tilbage, og sælge os en anden med ALLE service ok. Ellers må jeg tage fdm med på råd, skriver igen når jeg ved noget!!!!!!!!!!!!!!!!



Citér
Elwis skrev:
Citér
kaver skrev:
Hvis den er købt hos en forhandler så gå til ham og sig at den ikke har overholdt alle service, den snak har jeg selv iøjeblikket med den forhandler hvor vi har købt vores 406´er

Jeg har også nævnt det for ham, men lød ikke på ham forhandleren som om det var noget han vil tage sig af.
Det skal lige siges at jeg har haft utrolig meget bøvl med den bil siden jeg har købt den, og der er blevet skiftet rigtig mange dele på den på forhandlerens regning. Bilen er oppe hos ham for 3. gang og få skiftet klima-anlæg, og forhandler siger at den endtil videre har kostet ham 18.000 kr. Ved ikke hvad jeg har krav på hvad sådan noget ang. for han vil uden tvivl undgå at skulle betale der rustarb., hvis han kan... Han har i forvejen været svær at danse med!!

Desuden skal det nævnes at jeg fik lavet et "garanticertifikat" i forbindelse med handlen, men at den dækker 100% på drivlinien. Dvs.: Motor, gearkasse, kardan-  drivaksel, differentiale, starter & generator, brændstofsystemer samt kølesystem.

Dvs. at rust ikke dækkes i garanticertifikatet!!:o

Er der nogen, der ved hvad muligheder jeg har!!!! Eller har jeg bare været vildt uheldig!!

Jakob P

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 101
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #32 Dato: 03. September 2006, 16:28 »
Citér
kaver skrev:
Vores "sag" ang. manglende rustgaranti på vores pug 406´er 2001, ligger pt. hos pug danmark, regner snart med at høre noget, forhandleren er rasende over at de ikke vil "tage" rustgarantien fordi den ikke har været til 4 års eftersyn, men som jeg har sagt til forhandleren, så har jeg købt en bil med alle service ok, den er den jo så ikke, så nu ser vi hvad der sker, men ellers må han sgu tage bilen tilbage, og sælge os en anden med ALLE service ok. Ellers må jeg tage fdm med på råd, skriver igen når jeg ved noget!!!!!!!!!!!!!!!!


Nu er det det peugeot værksted der har serviceret bilen der har dummet sig og glemt at lave rusteftersynet. Men derudover er det forhandlerens egen fejl de ikke har kigget service historikken ordenligt efter, hvilket er meget nemt på en peugeot da alle peugeot forhandlere har adgang til bilens "sygejournal" plus at det burde stå i servicebogen:)
406 TS4 st.car

redder78

  • Gæst
RE: rust 406
« Svar #33 Dato: 19. Januar 2007, 00:27 »
jeg har lige været til rust eftersyn med min 406 fra 02 og der er rust i bunden af 3 døre, en bagklap og afstiveren mellem forskærmene.
har fået skiftet en frontklap på garantien...
men venter i øjeblikket på at høre fra peugeot danmark og høre hvor meget de vil skifte på garantien, nu hvor det er første gang den har været til rust eftersyn.....
håber på at høre noget positivt....:D

Johnny Friis

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #34 Dato: 14. Maj 2007, 18:17 »
Jeg har så en lille variation over emnet tabt rust garanti.
Den tidligere ejer fik lavet det 4 årige rust tjek 4 måneder for TIDLIGT, stemplet med underskrift og det hele i servicebogen.

Som køber af bilen er det jo ikke ligefrem noget man opdager!!  Nu er der så rust i fronthjelmen og importørens dom er: INGEN rust garanti...

Ja, man tror sku det er løgn...., bare det var :(

Jeg mener faktisk at det hører under kategorien bondefangeri.
SKAM JER PEUGEOT DANMARK....
:@:@:@

Michael_B 406 XS4

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #35 Dato: 14. Maj 2007, 21:19 »
Det er da godt min er fra 05/2003 jeg var lige ude og ta nogen pics, går ud fra de 2 ting i snakker om, (hjelmen og den liste bagpå er disse?)









Det på de lister, det er ligesom malingen er skallet af, den er ikke disderet misfarvet i den forstand

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #36 Dato: 15. Maj 2007, 18:41 »
Det er nøjagtig de ting der ;)

Michael_B 406 XS4

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #37 Dato: 18. Maj 2007, 09:56 »
Så var jeg forbi pug i fausing og bestille tid til et "rust" eftersyn, eller hva de nu kalder dem, sagde til ham at den havde det med hjelmen og den liste ibag, det med listen undrere han sig lidt over, jeg sagde så, at bla bla, malingen skaller af.

Det bliver lavet samme dag som jeg kommer ind og får den tjekket, troede først de skulle dit og dat inden, men ok, jo før jo bedre, det blev d. 29/5, løven er fra 27/5 2003, så det bliver næsten ik bedre :)

Wolfgang

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #38 Dato: 22. Maj 2007, 13:02 »
Jeg fik min motorhjelm skiftet u/b hos Peugeot i Solrød/Karlslunde.
Jeg havde ikke engang selv fundet problemet, men blev ringet op i forbindelse med et service eftersyn og gjort opmærksom på at de lige ville skifte hjelmen ud. Dét er dæl'me go' service.

kka

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #39 Dato: 17. Januar 2010, 07:21 »
Jeg blev den lykkelige ejer af en 406 1,8 st.car fra 2002, her i fredags. Og den har en del rust på motorhjelmen. Så efter at have læst jeres indlæg, så kører jeg den til peugeot her mandag eller tirsdag. Så må hører hvad de siger.
Jeg tror at man er godt hjulpet, af det indslag der var i basta.

Claus B

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #40 Dato: 18. Januar 2010, 19:26 »
Citér
kka skrev:
Jeg blev den lykkelige ejer af en 406 1,8 st.car fra 2002, her i fredags. Og den har en del rust på motorhjelmen. Så efter at have læst jeres indlæg, så kører jeg den til peugeot her mandag eller tirsdag. Så må hører hvad de siger.
Jeg tror at man er godt hjulpet, af det indslag der var i basta.


Lad os lige hører hvordan det går.., og om din bil har haft passet nogle af de forrige rusteftersyn for at det kan lade sig gøre at få dem til at reagere på det..

kka

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #41 Dato: 18. Januar 2010, 23:07 »
Det ved jeg ikke om den har. Da det ikke er den rigtige servicebog, det er en erstatningsbog. Og der er ikke nogen stempler.

kka

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #42 Dato: 21. Januar 2010, 21:58 »
Jeg kan desværre ikke få det lavet, da jeg ikke har de stempler. :(
Så skal ud og have fundet mig en ny motorhjelm.

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #43 Dato: 22. Januar 2010, 23:32 »
Du kunne jo også bare lige give det en tur af en hobby sandblæser eller en gang slibning og så en gang maling eller body ovenpå..
Det er jo trods alt på indersiden hvor ingen kigger og så vigtigst af alt, det er ikke rust i den forstand, det er en behandling, nogle bade, som hjelmen har fået ved fabrikationen, som ikke kan arbejde sammen og det koger derfor op og ligner rust, men det kommer aldrig igennem, det er ihvertfald den forklaring jeg fik, da jeg snakkede med dem i sin tid, for jeg syntes ikke mit lignede rust, det var ikke rødt og angrebet under lakken, som det ville være hvis det var rust, det var bare kogt op..

Jesper

Claus B

  • Gæst
RE: Rust i motohjelm på 406`er
« Svar #44 Dato: 26. Januar 2010, 17:51 »
Citér
kka skrev:
Det ved jeg ikke om den har. Da det ikke er den rigtige servicebog, det er en erstatningsbog. Og der er ikke nogen stempler.


Tak for oplysningen..  :)